مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

5 محصول از خودروهای اشکودا در راه ایران؛ امکان واردات خودرو توسط ایران روور

5 محصول از خودروهای اشکودا در راه ایران؛ احتمال واردات خودرو توسط ایران روور

با وجود آغاز دور جدید واردات خودرو از شهریورماه سال گذشته، تا به این لحظه خودروهای خارجی چندانی وارد بازار ما نشده‌اند.

با وجود آغاز دور جدید واردات خودرو از شهریورماه سال گذشته، تا به این لحظه خودروهای خارجی چندانی وارد بازار ما نشده‌اند. شرکت‌های مختلف بزرگ و کوچک همچنان درحال ثبت سفارش هستند که در این بین اسامی برندهای معتبری نیز به گوش می‌خورد. یکی از این برندها اشکودا است؛ نامی متعلق به جمهوری چک که اکنون از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌آید. بنابر اعلام شرکت ایران روور، این مجموعه مسئولیت واردات خودروهای اشکودا به ایران را بر عهده دارد.

رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران روور در گفت‌وگو با رسانه‌ها از رونمایی محصولات اشکودا طی هفته جاری خبر داد. در طول چند روز گذشته تصاویر خودروهای اشکودا در گمرک منتشر شده‌اند که حکایت از رونمایی این خودروها برای بازار ایران دارند. تاکنون تصاویر پنج مدل از محصولات این برند شامل اشکودا کامیک، اشکودا کوشاک، اشکودا اوکتاویا و اشکودا اسکالا منتشر شده است. پس از رونمایی این محصولات، در مطالبی جداگانه به بررسی و معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

نگاهی به برند و خودروهای اشکودا

برند اشکودا که با الفبای لاتین ŠKODA نوشته می‌شود، برندی آشنا برای ایرانیان نیست اما تاریخچه قابل‌توجهی دارد. این برند در سال 1895 فعالیت خود را در چک که بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان به شمار می‌رفت، آغاز کرد. «واکلاو لائورین» و «واکلاو کلمنت» دو مؤسس این شرکت بودند. فعالیت اشکودا نیز با تولید دوچرخه آغاز شد. پس از مدتی موتورسیکلت نیز در این شرکت به تولید رسید. نخستین خودروی اشکودا نیز در سال 1905 میلادی، یعنی 118 سال پیش به تولید رسید.

فعالیت اشکودا به‌عنوان یک برند خصوصی تا پس از جنگ جهانی دوم ادامه یافت. بااین‌حال، پس از پایان جنگ و تقسیم‌بندی بلوک شرق و غرب، این شرکت در دام پرده آهنین اسیر شد. چک در آن زمان بخشی از کشور بزرگ‌تری به نام چکسلواکی بود که به‌همراه لهستان و تعدادی کشور کمونیستی دیگر، لایه محافظ اتحاد جماهیر شوروی در برابر ناتو و بلوک غرب را تشکیل می‌دادند. ازاین‌رو اشکودا از حالت خصوصی به یک شرکت ملی تبدیل شد و تحت اختیار دولت قرار گرفت. این وضعیت تا سال 1991، یعنی فروپاشی بلوک شرق و آغاز انقلاب‌های رنگین کمانی در کشورهای کمونیستی شرق اروپا ادامه یافت.

پس از آنکه چک‌ها از چنگال کمونیسم رهایی یافتند، مالکیت خصوصی به این کشور بازگشت و اشکودا نیز توسط فولکس واگن خریداری شد. رابطه فولکس واگن و اشکودا از ابتدای فعالیت این دو شرکت همواره ادامه داشته است. امروزه نیز اشکودا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌آید که محصولاتی رقابتی را به بازار عرضه می‌کند.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋