مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

کامپیوتر کوانتومی گوگل اکنون 47 سال سریعتر از قدرتمندترین ابررایانه جهان است

کامپیوتر کوانتومی گوگل حالا 47 سال سریع‌تر از قوی‌ترین ابرکامپیوتر دنیاست

گوگل می‌گوید نسخه جدید کامپیوتر کوانتومی آن‌ها با 70 کیوبیت می‌تواند 47 سال زودتر از ابرکامپیوتر فرانتیر پردازش‌های مشابه را تکمیل کند.

حرکت به‌سمت کامپیوترهای کوانتومی با تمام توان ادامه دارد. محققان گوگل به‌تازگی اعلام کرده‌اند که گامی مهم را در‌زمینه توسعه این دستگاه‌ها برداشته‌اند و حالا کامپیوتر کوانتومی جدیدشان می‌تواند کاری را که پردازشش توسط قدرتمندترین ابرکامپیوتر دنیا 47 سال طول می‌کشد، در عرض چند ثانیه انجام دهد.

به گزارش ساینس‌الرت، نسخه جدید کامپیوتر کوانتومی گوگل با پردازنده Sycamore درمجموع 70 کیوبیت عملیاتی دارد که می‌توانند محاسبات را با سرعتی اعجاب‌آور انجام دهند. محققان این شرکت سیستم جدید خود را با بنچمارکی موسوم به «نمونه‌برداری مدار تصادفی» آزمایش کردند تا ببینند این کامپیوتر چقدر سریع‌تر از ابرکامپیوترهای مرسوم است.

نتیجه این بود که ابرکامپیوتر فرانتیر به‌عنوان قوی‌ترین کامپیوتر موجود در دنیا، به حدود 47 سال زمان نیاز داشت تا به نتایجی دست پیدا کند که کامپیوتر کوانتومی Sycamore در عرض چند ثانیه به آن‌ها دست می‌یافت.

کامپیوتر کوانتومی گوگل حالا 47 سال سریع‌تر از قوی‌ترین ابرکامپیوتر دنیاست
پردازنده Sycamore گوگل

گوگل بر برتری کوانتومی کامپیوتر خود تأکید می‌کند

گروهی از پژوهشگران گوگل در سال 2019 نیز آزمایش مشابهی را با کامپیوتری با 53 کیوبیت انجام دادند و مدعی دستیابی به «برتری کوانتومی» شدند. برتری کوانتومی می‌گوید کامپیوترهای کوانتومی واقعاً می‌توانند پردازش‌ها را در سطح و سرعتی فراتر از کامپیوترهای کلاسیک انجام دهند.

این آزمایش جدید همچنین به ما نشان می‌دهد که نویز کوانتومی چگونه می‌تواند روی پردازش‌ها اثر بگذارد و حتی در برخی موارد به فازها یا حالت‌های جدیدی در سیستم‌های کوانتومی منجر شود. رفع مشکل نویز در این کامپیوترها همواره یکی از چالش‌های ساخت سیستم‌های کوانتومی بوده و روش‌های مختلفی برای رفع این ایراد پیشنهاد شده است.

کامپیوترهای کوانتومی به‌جای بیت‌های معمولی که صفر و یک هستند، از کیوبیت‌ها استفاده می‌کنند که می‌توانند علاوه بر صفر یا یک، به‌صورت هم‌زمان در حالت صفر و یک قرار بگیرند. بااین‌حال، ذخیره‌سازی دقیق حالت کیوبیت‌ها کار دشواری است و نویزها در آن اختلال ایجاد می‌کنند.

نتایج یافته‌های محققان گوگل به‌صورت مقاله‌ای در وب‌سایت arXiv منتشر شده، اما هنوز به همتاداوری نرسیده است.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋