سمپلینگ ارائه نمونه رایگان محصول به مصرفکننده است تا قبل از تصمیمگیری برای خرید، استفاده از یک محصول را تجربه کند.
پیکاپک بهعنوان اولین پلتفرم مدرن سمپلینگ، اقدام به ارائه استراتژی سمپلینگ به کسبوکارها کرده است. این پلتفرم اعلام میکند که با ارائه مستقیم نمونه محصول به مصرفکننده، احساس رضایت در مصرف ایجاد خواهد کرد. همچنین پیکاپک با استفاده از امکانات آنلاین و دیجیتال، اطلاعات کامل و جامعه آماری گستردهای را به کسبوکارها ارائه میدهد.
براساس توضیحات پیکاپک، کسبوکارها برای توسعه و ارتقای سطح عملکرد خود در بازار همواره بهدنبال استراتژیهای نوآورانه بازاریابی هستند؛ استراتژیهایی که برای دستیابی به سطوح بالا و مؤثرتری از تعامل با مخاطب، آگاهی از برند و بهطور کلیتر تحقیق و تفسیر رفتارهای مخاطب هدف در مواجه با محصول طراحی میشوند.
یکی از شیوههای نوین بازاریابی که از گذشته تا به امروز موردتوجه کسبوکارها بوده، سمپلینگ است؛ شیوهای که از طریق ارائه نمونه محصول رایگان به مخاطب، آنها را با محصول آشنا و درنهایت ترغیب به خرید و استفاده میکند. خوشبختانه سمپلینگ با توجه به فناوریهای روز تغییر و تحولات ویژهای را تجربه کرده و در کشورهای پیشرفته پلتفرمهایی بدین منظور ایجاد شده است.
این پلتفرمهای مدرن علاوه بر امکانات و ویژگیهایی که سمپلینگ بهصورت کلی دارد، از مزایای دنیای آنلاین و دیجیتال برای برقراری ارتباط سریع، مؤثر و هدفمند با مخاطب و کسبوکارها استفاده میکنند.
براساس توضیحات پیکاپک، سمپلینگ شامل ارائه نمونههای رایگان محصول به مصرفکنندگان است که به آنها اجازه میدهد قبل از تصمیمگیری برای خرید، استفاده از یک محصول را بهطور مستقیم تجربه کنند. این رویکرد دارای تأثیر قابلتوجهی است؛ زیرا علاوه بر حس اعتماد و اطمینانی که بهواسطه ارائه محصول ایجاد میکند، ارتباط عاطفی مؤثری نیز با مخاطب برقرار میکند که منجر به افزایش وفاداری به برند و تقویت احتمال خرید میشود.
حال این فرایند در یک پلتفرم سمپلینگ بهشکلی هدفمندتر اجرا میشود. این پلتفرمها علاوه بر اینکه محصول را بهطور مستقیم با یک بستهبندی ویژه در منزل یا محل کار به دست مخاطب میرسانند، اطلاعات ویژه و مفیدی نیز از جامعه مخاطب که تجربه استفاده از محصول را داشتهاند، در اختیار برند قرار میدهند.
این پلتفرمها به کمک ابزارهای دیجیتال خود میتوانند در عین حفظ مشخصات هویتی کاربران، اطلاعاتی شامل بازه سنی مخاطبان، جنسیت، تحصیلات، منطقه جغرافیایی و... را به دست کسبوکارها برسانند. درحالحاضر پیکاپک بهعنوان اولین پلتفرم سمپلینگ در ایران، این فرصت را به کسبوکارها داده است که نمونه محصولات خود را بهصورت گسترده و مشخص در اختیار گروه مخاطب موردنظر قرار دهند و با بهرهمندی از زیرساختی هوشمند بتوانند در سریعترین زمان ممکن از تجربه استفاده مخاطبان درباره محصولات خود آگاه شوند و نهایتاً جایگاه محصول و برند خود را از زاویه دید مصرفکننده بشناسند.
پیکاپک با استفاده از فناوریهای پیشرفته، فرایند سمپلینگ را در سطح متفاوتی اجرا میکند. در ابتدا این پلتفرم محصول را به محل سکونت یا کار مخاطب میفرستد. ارسال نمونه محصول (سمپل) به خانه یا محل کار باعث میشود مصرفکننده احساس آرامش خاطر بیشتری حین استفاده و تجربه محصول داشته باشد.
همچنین این سمپل میتواند مانند یک هدیه عمل کند و احساس خوشحالی و رضایت را برای مصرفکننده بههمراه داشته باشد. در مرحله بعد، پیکاپک با ارائه آمار دقیقی از جامعه مصرفکنندهها شامل بازه سنی، استانهای محل اقامت، جنسیت و... برندها را قادر میسازد تا به مخاطبان گستردهتری دست یابند، جامعه مخاطبان مشتاق خود را راحتتر شناسایی کنند و درنهایت کمپینهای بازاریابی خود را براساس گرایشها و ترجیحات گروههای مشخصی تنظیم کنند. این سطح از شخصیسازی در تعامل با مصرفکننده تضمین میکند که محصولات مناسب در دست افراد علاقهمند قرار میگیرد.
پلتفرمهایی نظیر پیکاپک در افزایش آگاهی و تعیین استراتژی بازاریابی نسبت به دیگر شیوههای تبلیغایی مقرونبهصرفهتر عمل میکنند. این پلتفرمها از طریق اطلاعاتی که از گروه مخاطبان ارائه میدهند، شناسایی مشتری واقعی را راحتتر کرده و علاوهبرآن، ضرورت هزینه زیاد برای ایجاد آگاهی و شناخت محصول و برند را از بین میبرند.
این پلتفرمها در مقایسه با شیوه محیطی که در فروشگاهها و مجتمعهای خرید غرفههایی برای ارائه محصول تعبیه میشد نیز مزیتهای متعددی دارد؛ مانند کاهش هزینههای جانبی نظیر استخدام پرسنل، تهیه بنر، اخذ غرفه، تولید انبوه سمپلهایی که درنهایت ممکن است دور ریخته شود یا به دست مشتری واقعی نرسد.
افزون بر این مزایا، پلتفرمهایی چون پیکاپک احتمال خطا و ریسک روی سرمایه را نیز از بین میبرد؛ زیرا این امکان را برای کسبوکارها فراهم میکند تا پیش از تولید انبوه محصول، نظرات و بازخوردهای مخاطبان را دریافت کنند و پیش از آنکه محصول به بازار برسد، تغییرات لازم را اعمال و سپس محصول خود را به بازار عرضه کنند.
براساس توضیحات ارائهشده از سوی پیکاپک، تجربه سمپلینگ مثبت میتواند مصرفکننده را به حامیان برند تبدیل کند. هنگامی که مصرفکنندگان نمونههای رایگان دریافت میکنند و تجربه مطلوبی دارند، احتمالاً نظرات خود را چه بهصورت آفلاین و چه آنلاین با دیگران به اشتراک میگذارند. این توصیه شفاهی به افزایش آگاهی از برند کمک میکند و اصطلاحاً در بازار و شبکههای اجتماعی باعث سروصدا و حتی تولید محتوای رایگان برای کسبوکارها میشود.
این هیاهو، نفوذ و تأثیر برند را تقویت میکند؛ زیرا مصرفکنندگان به توصیههای همتایان خود اعتماد دارند. این شیوه سمپلینگ نهتنها منجر به تکرار خرید از سوی افرادی که تجربه استفاده داشتهاند، شده، بلکه از طریق ایجاد کنجکاوی در ذهن دیگر مخاطبان باعث جذب آنها میشود و درنتیجه موجب پایداری چرخه رشد و وفاداری مشتری خواهد شد.
پیکاپک با جمعآوری بازخورد مصرفکنندگان و تجزیهوتحلیل معیارهایی چون سبک زندگی، میزان حدودی هزینه مصرفکنندگان درخصوص لوازم آرایشی-بهداشتی و یا خوراکی و... به کسبوکارها دیدگاههای راهبردی و ارزشمندی را در مورد ترجیحات و رفتارهای مخاطب هدف خود ارائه میدهد. این رویکرد مبتنی بر داده، برندها را قادر میسازد تا تصمیمات آگاهانهای را در مورد توسعه محصول، طراحی بستهبندی و استراتژیهای بازاریابی اتخاذ کنند که درنتیجه کمپینهای مؤثرتری برگزار نمایند، فروش و میزان محبوبیت خود را افزایش دهند و همچنین در طرف دیگر رضایت مشتری نیز بهبود مییابد.
در یک چشمانداز کلی، بازاریابی همیشه درحال تحول است و برندها باید استراتژیهای جدیدی را برای متمایزشدن از رقبا طراحی و اجرا کنند و درنهایت سمپلینگ بهعنوان شیوهای برای تقویت و توسعه کسبوکار، میتواند تأثیر قابلتوجهی داشته باشد.
پلتفرمهای مدرن سمپلینگ مثل پیکاپک علاوه بر تسهیل این فرایند، میتوانند بر بررسی و تحلیل کاربران از گروههای مختلف مخاطبان خود نیز تأثیرگذار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات پیکاپک میتوانید به صفحه اینترنتی این پلتفرم به نشانی pikapak.ir مراجعه کنید.
پاسخ ها