مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

این عکس خیره کننده از ماه با ترکیب 280000 تصویر خلق شده است

این عکس خیره‌کننده از ماه با ترکیب 280 هزار تصویر ساخته شده است

در این تصویر که به‎‌طور آزادانه می‌توانید روی قسمت‌های مختلف آن بزرگنمایی کنید، ماه به شکل فوق‌العاده و با جزئیات باکیفیتی دیده می‌شود.

یک عکاس نجومی با نام «اندرو مک‌کارتی» تصویری فوق‌العاده و با جزئیات 1.3 گیگاپیکسلی از ماه را تحت عنوان GigaMoon منتشر کرده که از ترکیب 280 هزار عکس ساخته شده است.

مراحل ساخت تصویر ماه

این عکس خیره‌کننده از ماه با ترکیب 280 هزار تصویر ساخته شده است

«مک‌کارتی» برای ساخت این عکس از مدت‌ها قبل در تلاش بوده است و چندین‌بار به‌‌دلیل شرایط جوی بد، تلاش‌های او نافرجام ماند. او به وب‌سایت PetaPixel توضیح می‌دهد که برای در نظر گرفتن تمام جوانب کار خود، از یک برنامه هواشناسی نجومی به نام Astrospheric کمک گرفته است تا در جریان شرایط درحال‌تغییر جوی قرار بگیرد.

این عکاس نجومی برای ساخت این تصویر خارق‌العاده از یک تلسکوپ 11 اینچی با قدرت بزرگنمایی 2.5 برابری استفاده کرده که درنهایت به او فاصله کانونی 7000 میلی‌متری را ارائه کرده است.

او توضیح می‌دهد که حتی با وجود شرایط خوب نیز تغییرات دما بین لایه‌های جوی می‌تواند باعث شود که ماه در چنین سطحی از بزرگنمایی، تار و متزلزل به‌نظر برسد. اما در غروب 29 آوریل پیش‌بینی هوا خوب بود و مک‌کارتی تصمیم گرفت تا دوباره شانس خود را امتحان کند.

این عکس خیره‌کننده از ماه با ترکیب 280 هزار تصویر ساخته شده است

اما حتی با وجود شرایط نسبتاً خوب، هنوز قسمت‌هایی وجود داشت که کمتر از حد مطلوب او بود؛ بنابراین مک‌کارتی دوباره از ماه عکاسی کرد تا سعی کند بخش‌های نامطلوب عکس خود را توسط آن‌ها بپوشاند. درنهایت او موفق شد تا این کار را با 280 هزار عکس تکمیل کند.

او می‌گوید:

«از آنجایی که برای این کار از یک دوربین سیاه‌سفید استفاده کردم، مجبور بودم تا رنگ‌های تصویر را نیز ثبت کنم. برای این کار از تلسکوپ نیوتنی 12 اینچی مجهز به دوربین CMOS خود استفاده کردم. درحالی‌که این تلسکوپ نیز تک‌رنگ بود، چرخ فیلتر آن به من اجازه می‌داد تا در طول عکاسی از فیلترهای قرمز، سبز و آبی استفاده کنم تا داده‌های رنگی باکیفیتی داشته باشم که می‌توانم آن‌ها را به تصویر نهایی اضافه کنم.»

نهایتاً او با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری موفق شد تا تصویر نهایی فوق‌العاده‌ای از ماه ایجاد کند. از طریق این لینک می‌توانید تصویر GigaMoon را در کیفیت اصلی ببینید.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋