مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

با بهترین برنامه های افزایش تمرکز آشنا شوید

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

با برنامه‌های افزایش تمرکز، علاوه بر پیگیری برنامه‌های خود، می‌توان حواس‌پرتی‌های خود را مسدود کرد. در این مطلب 10 برنامه را معرفی کرده‌ایم.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد درحال‌حاضر با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، تمرکز در حین کار است. در دنیایی امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های آنلاین، موارد بسیار زیادی وجود دارند که باعث حواس پرتی کاربران می‌شوند و این امر به نوبه خود انجام وظایف و کارها را برای کاربران سخت‌تر می‌کند. با این وجود، خوشبختانه برنامه‌های زیادی در این زمینه وجود دارند و در این مطلب قصد داریم تا بهترین برنامه برای تمرکز را به شما معرفی کنیم.

برنامه افزایش تمرکز چیست؟

برنامه‌ها و سایت‌های افزایش تمرکز عملاً ابزارهایی هستند که حواس‌پرتی را کاهش می‌دهند تا به شما کمک کنند روی کارهای مهم، کارهای مدرسه یا جلسات خود تمرکز کنید. در بیشتر جهات، این برنامه‌ها باعث می‌شوند تا بتوانید در بازی‌های زمانی برنامه‌ریزی شده خود، کارهای بیشتری را انجام دهید.

به‌طور کلی، برنامه‌های افزایش تمرکز می‌توانند کارهای زیر را برای کاربران خود انجام دهند:

  • مسدودسازی پیام‌ها یا وب‌سایت‌ها و حتی برنامه‌های انتخابی
  • تعیین بازه‌های زمانی مختلف برای دوره‌های افزایش تمرکز بدون حواس پرتیگ
  • انگیزه دادن به کاربران برای تمرکز روی کارهای خود

همچنین غیرفعال کردن کارهای برنامه‌ریزی شده توسط این برنامه‌ها، در بسیاری مواقع یک امر چالش‌برانگیز و سخت است.

بهترین برنامه برای افزایش تمرکز

Freedom

برنامه Freedom

اکثر برنامه‌هایی که از حواس‌پرتی کاربران جلوگیری می‌کنند، فقط روی دستگاهی که در حال حاضر استفاده می‌کنید، می‌توانند این کار را انجام دهند. با این حال، Freedom می‌تواند هم در وب‌سایت و هم از طریق برنامه‌های موبایل خود این کار را برای تمام دستگاه‌های شما به‌طور همزمان انجام دهد. بنابراین دیگر نیازی نیست تا نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام خود را روی رایانه مسدود کنید، بلکه این برنامه می‌تواند تمام موارد حواس پرتی شما را در همه جا مسدود کند.

با وجود این برنامه، می‌تواند لیست بلاک‌های زیادی را تنظیم کنید و در صورت نیاز آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. همچنین یک حالت قفل در آن وجود دارد که ویرایش لیست بلاک شما را غیرممکن می‌کند تا با شدیدترین روش ممکن از حواس پرتی شما جلوگیری شود. علاوه بر این، صداهایی مانند صدای پس زمینه محیط کافی شاپ‌ها یا طبیعت نیز در برنامه وجود دارد که می‌تواند به افزایش تمرکز شما در حین انجام کارها کمک کند.

برنامه Freedom را در ادامه می‌توانید برای پلتفرم‌های اندورید و iOS دانلود کنید. با این حال، نسخه وب و ویندوز آن نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی Freedom آن‌ها را دانلود کنید.

دانلود برنامه Freedom

Freedom
undefined

Freedom

سازنده: Eighty Percent Solutions قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 25/5 مگابایت زبان: undefined
گوگل‌پلی
مایکت
اپ‌استور

Forest

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

Forest دیگر برنامه‎‌ای است که برای کاهش حواس پرتی کاربران اینترنت طراحی شده و نکته قابل توجه اینکه این برنامه طراحی فوق‌العاده دارد و به‌شیوه‌ای منحصر‌به‌فرد می‌تواند این کار را انجام دهد.

ایده اصلی برنامه بسیار ساده است: برنامه را باز می‌کنید و یک درخت می‌کارید. پس از آن گوشی خود را کنار می‌گذارید و اگر برنامه دیگری را اجرا کنید، درخت شما خواهد مرد. در این شرایط، پس از گذشت 25 دقیقه، درخت شما دوباره زنده خواهد شد. به همین شیوه ساده، با گذشت زمان، می‌توانید یک جنگل کامل با درختان بسیار زیاد پرورش دهید که اساساً در طول پرورش آن‌ها، از حواس‌پرتی خود جلوگیری کرده‌اید.

Forest علاوه بر نسخه اندورید و iOS همچنین دارای یک افزونه کروم است، به این معنی که می‌توانید در رایانه خود نیز به پرورش درختان مسدود کننده حواس‌پرتی بپردازید! همچنین می‌توانید لیستی از سایت‌هایی که باعث حواس‌پرتی شما می‌شوند نیز ایجاد کنید. تمام این موارد باعث شده تا Forest در لیست بهترین برنامه برای تمرکز ما قرار بگیرد.

دانلود برنامه Forest

Forest: Focus for Productivity
undefined

Forest: Focus for Productivity

سازنده: Seekrtech قیمت: رایگان برای اندروید / 3.99 دلار برای آیفون دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 458/93 مگابایت زبان: undefined
کافه‌بازار
گوگل‌پلی
اپ‌استور

Headspace

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

اگر به دنبال تمرکز بیشتر برای انجام کارهای خود هستید و برای این کار رویکرد طولانی مدت‌تری را در نظر دارید، می‌توانید علاوه بر برنامه‌هایی که تاکنون معرفی کرده‌ایم، مدیتیشن را نیز در نظر داشته باشید. مدیتیشن منظم می‌تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و این امر می‌تواند جلوگیری از حواس پرتی را آسان‌تر کند.

Headspace یک برنامه مدیتیشن محبوب است که در چندین دوره جالب، مانند نحوه درست نفس کشیدن می‌تواند این روش افزایش تمرکز را به شما آموزش بدهد. استفاده از این برنامه قبل از خواب شبانه یا در اوایل صبح می‌‌تواند به شما کمک کند تا نگرانی‌های خود را کنار بگذارید و روی کارهایی که برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اید تمرکز کنید.

نسخه رایگان برنامه شامل ده دوره اصلی می‌شود، اما برای تجربه کامل آن، باید اشتراک تهیه کنید. نکته قابل توجه دیگر، طراحی برنامه Headspace است که با پشتیبانی از شخصیت‌ها و اشکال جالب و رنگارنگ، می‌تواند باعث آرامش شما شود.

دانلود برنامه Headspace

Headspace
undefined

Headspace

سازنده: Headspace قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 199/17 مگابایت زبان: undefined
کافه‌بازار
گوگل‌پلی
مایکت
اپ‌استور

بهترین بازی برای تمرکز کودکان


MentalUP Educational Games

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

MentalUp دنیایی از بازی‌ها، معماها و پازل‌ها را در اختیار کودک شما قرار می‌دهد. در واقع این برنامه به روش ایمن و ساده‌ای می‌تواند باعث تقویت حافظه و تمرکز کودکان شود. از جمله بازی‌هایی که در این برنامه رنگارنگ و زیبا وجود دارد، می‌توان به «پیدا کردن تفاوت‌ها»، «پیدا کردن اشیاء شبیه به یکدیگر» و معماهای ریاضی اشاره کرد.

نکته قابل توجه دیگر اینکه کودک شما پس از انجام این بازی‌ها، سکه‌هایی را دریافت خواهد کرد که با کمک آن‌ها می‌تواند برای شخصیت مجازی خود، لباس و وسایل دیگر بخرد.

دانلود بازی MentalUP Educational Games

MentalUP Educational Games
undefined

MentalUP Educational Games

سازنده: MentalUP - Learning Games for Kids قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 176/70 مگابایت زبان: undefined
کافه‌بازار
گوگل‌پلی
اپ‌استور

Find Out: Find Hidden Objects!

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

این بازی از همان ابتدا می‌تواند کاملاً شما را به خود جذب کند. در بازی Find Out: Find Hidden Objects!، باید در طیف گسترده‌ای از طراحی‌های رنگارنگ، به دنبال اشیاء مشخص‌شده بگیردید. همچنین محیط بازی به‌گونه‌ای کاملاً تعاملی طراحی شده، به این معنی که در جستجوی شیء موردنیاز خود، شاید نیاز باشد اجسام دیگر را جابجا کنید یا آن‌ها را باز کنید.

سه حالت گیم‌پلی در این بازی وجود دارد. در حالت کشف می‌توانید دنیاهای مختلفی را کاوش کنید و چیزهای موردنیاز خود را در آن‌ها پیدا کنید. در حالت کارآگاه باید آن‌ها را به صورت گام‌به‌گام جستجو کنید و مکان‌های جدیدی را باز کنید و نهایتا در حالت Jigsaw به جمع کردن قطعات یک پازل بزرگ‌تر بپردازید.

دانلود بازی Find Out: Find Hidden Objects!

Find Out: Find Hidden Objects!
undefined

Find Out: Find Hidden Objects!

سازنده: Focus apps قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 436/100 مگابایت زبان: undefined
گوگل‌پلی
مایکت
اپ‌استور

برنامه افزایش تمرکز در مطالعه


Pomodone

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

اگر با تکنیک پومودورو (Pomodoro) آشنایی داشته باشید، برنامه Pomodoro برای شما مناسب است. تکنیک پومودورو یکی از روش‌های مدیریت زمان است که بیان می‌کند بهترین بازه زمانی برای کار کردن 25 دقیقه است (مدت زمان لازم برای درست‌کردن سس پومودورو) و فرد پس از آن باید استراحت کوتاهی (3 تا 5 دقیقه) داشته باشد.

برنامه Pomodone نیز از همین تکنیک بهره گرفته و کاربران می‌توانند در آن فهرستی از کارهای خود را جمع‌آوری کرده و از تایمر داخلی برنامه برای انجام آن‌ها کمک بگیرند.

علاوه بر تایمر، Pomodone با سرویس‌های دیگری از جمله Evernote و Todoist یکپارچگی دارد، به این معنی که کاربران می‌توانند وظایف و فهرست کارهای خود را مستقیماً به این برنامه وارد کنند و کار، مطالعه یا به‌طور کلی زندگی خود را با برنامه‌ریزی بهتری جلو ببرند. به‌راحتی می‌توان از Pomodone به عنوان بهترین برنامه برنامه افزایش تمرکز یاد کرد.

دانلود برنامه Pomodone

Pomodone
undefined

Pomodone

سازنده: Atgalaikas UAB قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 63/28 مگابایت زبان: undefined
کافه‌بازار
گوگل‌پلی
اپ‌استور

Noisli

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

در حین کار یا مطالعه، گوش دادن به صداهای آرامش بخش باعث می‌شود تمرکز و بهره وری شما به بالاترین میزان ممکن برسد و برنامه‌های زیادی وجود دارند که دقیقا همین کار را انجام می‌دهند. با این حال، Noisli یکی از بهترین گزینه‌هاست که براساس یک سیستم جامع می‌تواند صداهای آرامش‌بخش تولید کند.

این برنامه دارای 28 صدای با کیفیت بالا است که می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید. همچنین می‌توانید آهنگ‌های زنگ مختص به خودتان و ترکیب‌های منحصر‌به‌فردی را ایجاد کنید.

علاوه بر این، ویژگی‌های Noisli فراتر از صداهای آرامش بخش می‌شود. می‌توانید به پلی‌لیست‌های خاصی برای حالات و فضاهای مختلف نیز دسترسی داشته باشید. در ابتدا می‌توانید به صورت رایگان از برنامه استفاده کنید اما برای دسترسی به تمام ویژگی‌هایی که Noisli ارائه می‌کند، باید هزینه اشتراک ماهانه 10 دلاری آن را پرداخت کنید. به راحتی می‌توان از Noisli به عنوان یکی از چندین بهترین برنامه برای تمرکز یاد کرد که می‌تواند برای طرفداران موسیقی منحصر‌به‌فرد باشد.

دانلود برنامه Noisli

Noisli
undefined

Noisli

سازنده: Noisli قیمت: 1.99 دلار برای آیفون / برای اندروید رایگان دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 266/204 مگابایت زبان: undefined
گوگل‌پلی
اپ‌استور

نرم افزار تمرکز


SPACE

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

Space یک برنامه برای افزایش تمرکز است که طراحی زیبایی دارد. با این برنامه می‌توانید اهداف موردنظر خود را برای مدت زمان مشخص‌شده‌ای در هر روز تنظیم کنید و از این طریق پیشرفت روزانه خود را دنبال کنید. همچنین این برنامه ابزارهای دیگری از جمله مسدود ساز برنامه‌ها و نوتیفیکیشن‌ها، کاهش نور نمایشگر دستگاه برای کاهش جذابیت گوشی و همچنین یادآور برای ادامه مسیر را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد که از تمام آن‌ها می‌توانید برای دنبال کردن اهداف خود استفاده کنید.

از دیگر نکات قابل توجه برنامه Space می‌توان به پروفایل‌های مختلف آن اشاره کرد که برای کاربردهای مختلف طراحی شده و می‌توانید نحوه عملکرد برنامه را براساس آن‌ها شخصی‌سازی کنید.

دانلود برنامه Space

SPACE: Break phone addiction,
undefined

SPACE: Break phone addiction,

سازنده: Mrigaen Kapadia قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 53/16 مگابایت زبان: undefined
کافه‌بازار
گوگل‌پلی
اپ‌استور

ClickUp

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

ClickUp یک پلتفرم مدیریت پروژه و بهره‌وری همه‌جانبه است که برای کمک به تیم‌ها با هدف بهبود تمرکز در محل کار ساخته شده است.

قابلیت‌های یکپارچه‌سازی قدرتمند این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های پرکاربرد خود را به یکدیگر متصل کنند و بدون خارج شدن از ClickUp با آن‌ها کار کنند. در همین حال، صدها ویژگی قابل تنظیم برنامه به تیم‌های صنایع مختلف کمک می‌کند تا زمان و پروژه‌های خود را به‌طور مؤثرتری مدیریت کنند.

مدیران کسب‌و‌کارها و افرادی که باید گروه‌های مختلفی را مدیریت کنند، می‌توانند از ClickUp به‌عنوان بهترین برنامه برای تمرکز کارهای گروهی یاد کنند.

دانلود برنامه ClickUp

ClickUp
undefined

ClickUp

سازنده: Mango Technologies قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 133/58 مگابایت زبان: undefined
کافه‌بازار
گوگل‌پلی
مایکت
اپ‌استور

Brain Focus Productivity Timer

با بهترین برنامه‌ها برای افزایش تمرکز آشنا شوید

Brain Focus نیز یک برنامه ساده به سبک Pomodoro است که شما را تشویق می‌کند تا کارهای خود را در برنامه‌های 25 دقیقه‌ای انجام دهید. رابط کاربری برنامه بسیار ساده است که باعث می‌شود حواس پرتی اضافه‌ای برای شما نداشته باشد.

کار با برنامه نیز بسیار ساده طراحی شده و در ابتدا باید کارهای خود را تعیین کنید. سپس زمانی که به استراحت نیاز داشتید می‌توانید دکمه Break را بزنید و پس از آن کار جدیدی را شروع کنید. پس از پایان یافتن چهار کار، برنامه به شما یادآوری می‌کند که استراحت بیشتری داشته باشید. در هر وظیفه ساخته شده، گزینه‌های مختلفی برای تنظیم وجود دارد که برای تعیین دقیق کار شما می‌تواند مفید باشد.

دانلود برنامه Brain Focus

Brain Focus Productivity Timer
undefined

Brain Focus Productivity Timer

سازنده: Brain Focus قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی: undefined
سیستم عامل: اندروید حجم: 14 مگابایت زبان: undefined
کافه‌بازار
گوگل‌پلی
مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋