مهندس کوچولو

مهندس کوچولو

یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید
توسط ۴ نفر دنبال می شود
 ۲ نفر را دنبال می کند

فورد و مجازات مشتریان بی وجدان؛ عدم پرداخت تسهیلات خودرو در صورت عدم پرداخت اقساط

فورد و تنبیه مشتریان بدحساب؛ از کار افتادن امکانات خودرو در صورت عدم پرداخت اقساط

فورد با ثبت پتنتی جدید، قصد دارد دارندگان خودروهای قسطی و اجاره‌ای را به پرداخت منظم و سر موعد اقساط مجبور کند! به‌موجب این پتنت، در صورتی که قسطی سر وقت پرداخت نشود، فورد خواهد ...

فورد با ثبت پتنتی جدید، قصد دارد دارندگان خودروهای قسطی و اجاره‌ای را به پرداخت منظم و سر موعد اقساط مجبور کند! به‌موجب این پتنت، در صورتی که قسطی سر وقت پرداخت نشود، فورد خواهد توانست از راه دور قابلیت‌ها و امکانات خودرو را از کار بیندازد! برای مثال، اگر فردی قسط خود را پرداخت نکند، فورد سیستم تهویه مطبوع خودروی او را غیرفعال خواهد کرد! در صورت بی‌اعتنایی فورد حتی می‌تواند کنترل خودرو را در اختیار بگیرد.

بر اساس اسناد مرتبط با این پتنت، فورد می‌خواهد سیستم‌ها و شیوه‌هایی را برای الزام مشتریان به بازپرداخت منظم اقساط و یا بازپس‌گیری خودروهای خود تدارک ببیند. جالب اینکه این پتنت جدید نیست و فورد در آگوست سال 2021 نسبت به ثبت آن اقدام کرده است. با این حال ایده خودروساز آمریکایی هنوز در لیست انتظار برای دریافت تأییدیه نهایی قرار داد.

پتنت فورد

اسناد این پتنت نشان می‌دهند که خودروساز آمریکایی در همان ابتدا نسبت به غیرفعالسازی آپشن‌ها و امکانات خودرو اقدام نمی‌کند. چنانچه راننده پس از دریافت هشدارهای لازم از طریق پیامک یا ایمیل، باز هم نسبت به پرداخت اقساط بی‌توجهی کرد، در آن صورت فورد قابلیت‌های خودروی اقساطی را از کار خواهد انداخت. به‌غیر از سیستم تهویه مطبوع، فورد می‌تواند امکانات دیگری مثل کروز کنترل، بالابر برقی، کنترل‌های صندلی، سوئیچ و سیستم قفل درها را نیز غیرقابل استفاده کند. علاوه‌بر این‌ها، هر بار که راننده بخواهد به‌نحوی با خودرو رانندگی کند، یک صدای آزاردهنده و پیوسته از اسپیکرها برای او پخش خواهد شد! این صدا نیز تا وقتی که قسط پرداخت نشود، ادامه‌دار خواهد بود و راننده امکان توقف آن را نخواهد داشت.

فورد: پرداخت اقساط بهتر از دردسرهای اضافی است

فورد معتقد است در صورت پیاده‌سازی این سیستم، راننده‌ای که از پرداخت اقساط طفره می‌رود، متحمل دردسرهای بیشتری خواهد شد. نکته جالب اینکه اگر تعداد اقساط عقب‌افتاده فردی بیشتر از حد معینی شود، این شرکت قادر خواهد بود با قطع دسترسی، خودرو را برای او کاملأ غیرقابل‌استفاده کند!

اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم در خودروهای مجهز به فناوری نیمه خودران یا تمامأ خودران، چنانچه مالک هشدارهای پرداخت اقساط را نادیده بگیرد، فورد می‌تواند خودروی او را به‌طور خودکار به پارکینگ خود بازگرداند! خودروهایی هم که قیمت آنها خیلی افت کرده و ارزش بازگردانی ندارند، مستقیمأ به گورستان هدایت می‌شوند!

پتنت فورد

ایده فورد در مراحل ابتدایی قرار دارد و آینده آن به‌طور دقیق مشخص نیست. با این حال یکی از سخنگوهای کمپانی اظهار کرده فورد برنامه‌ای برای استفاده از سیستمی مشابه ندارد. این سخنگو تأکید کرده ثبت پتنت‌های مرتبط با اختراعات جدید یک اتفاق نرمال و عادی است و لزومأ نباید به‌معنای استفاده از آنها در محصولات آینده باشد. بد نیست بدانید شمار پتنت‌های خودروساز آمریکایی در سال گذشته برابر با 1342 مورد بود.

پتنت جدید فورد در شرایطی رسانه‌ای می‌شود که عدم پرداخت اقساط از سوی برخی افراد در آمریکا رو به ‌افزایش است. طبق آمار، تعداد اقساط پرداخت نشده آمریکایی‌ها در بین خریداران خودرو، در ژانویه امسال به بیشترین میزان از سال 2006 رسیده است.

مهندس کوچولو
مهندس کوچولو یه مهندس خسته که مهندس کوچولوی درونش زنده است و دایم داره میچرخه دنبال چیزای جالب و جدید

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋