یکی از مهمترین دغدغه های فروشگاه های آنلاین میزان درآمد است. درآمد فروشگاه های آنلاین البته به عوامل زیادی بستگی دارد و به راحتی نمی توان گفت با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی می توانید به سطح مشخصی از درآمد برسید. همه چیز به نوع مدیریت شما و انتخاب های شما بستگی دارد. در این مقاله ما به شما کمک خواهیم کرد تا در مورد درآمد فروشگاه اینترنتی اطلاعات کسب کنید و راه حل هایی برای افزایش درآمد فروشگاه آنلاین خود ارائه خواهیم داد.
درآمد حاصل از فروشگاه های آنلاین
یکی از سوالاتی که اکثر شرکت ها و صاحبان مشاغل از خود می پرسند این است که فروشگاه های آنلاین چقدر درآمد کسب می کنند و آیا درگیری برخی از ذهن آنها با این مشکل اقتصادی است یا خیر؟ این البته یک سوال کلی است و نمی توان به طور قطعی به آن پاسخ داد. مدت هاست که گفته می شود هر چقدر پول بدهید ، می خورید. در مورد فروشگاه های مجازی ، مهم نیست که چقدر وقت و انرژی صرف آن می کنید ، می توانید امیدوار باشید که از این طریق درآمد کسب کنید. البته راه حل هایی وجود دارد که می توان از آنها برای افزایش چشمگیر فروش فروشگاه های اینترنتی استفاده کرد. در واقع ، همه چیز روش خاص خود را دارد و شما باید برای موفقیت به دنبال نقشه راه مخصوص به آن باشید. موفقیت در یک شبه امکان پذیر نیست و اگر فکر می کنید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تخصصی درآمد شما در کوتاهترین زمان ممکن چند برابر خواهد شد ، باید بگویم که اشتباه بزرگی مرتکب می شوید. پس اول از همه از خیالات فرار کنید و طبق برنامه مسیر با حوصله ادامه دهید تا بتوانید درآمد فروشگاه خود را افزایش دهید و به میزان مورد نظر خود برسید.
1- اولین قدم برای افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی ، انتخاب کالای مناسب است
اولین قدم برای افزایش درآمد از فروشگاه آنلاین خود ، انتخاب محصولات مناسب برای فروش خود است. درست است که امروز همه چیز در بازار اینترنت قابل فروش است ، اما دست زدن به محصولی که بازار خوبی نداشته باشد اشتباه است ، یا فروش آن در آینده دشوار خواهد بود. چنین انتخابی مطمئناً به شکست نزدیکتر از پیروزی خواهد بود. بنابراین ابتدا ببینید چه محصولی را می خواهید در فروشگاه آنلاین خود بفروشید. درباره بازار فروش آن تحقیق کنید و رقبای بازار را به خوبی بشناسید. هنگامی که تازه کار خود را شروع می کنید ، باید ببینید که چگونه می توانید با رقبای قدیمی خود رقابت کنید. شما باید راه هایی برای موفقیت در این کار پیدا کنید.
شناسایی مشتریان همچنین می تواند در افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی کمک زیادی کند. در واقع ، شناسایی مشتری یکی از اساسی ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. هر محصول مخصوص طبقه خاصی از مردم است. به عنوان مثال ، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی عمدتا توسط زنان استفاده می شود. یا بیشتر مشتریان فروشگاه های لوازم الکتریکی مرد هستند. همچنین فروشگاه هایی که صنایع دستی خود را می فروشند معمولاً بیشترین مشتری را دارند. اهمیت این مشکل زمانی مشخص می شود که به مراحل بعدی در طراحی وب سایت فروشگاه بروید.
۲-تبلیغات محصول، راهی برای افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی
در هر کاری تبلیغات نقش مهمی دارد. فروشگاه های اینترنتی نیز البته از این قاعده استثناء نبوده و اگر به فکر افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی خود هستید باید به فکر تبلیغات آن نیز باشید. البته تبلیغات مجازی با تبلیغات محیطی و فیزیکی به کل متفاوت است. در حقیقت بخشی از این تبلیغات به وسیله خود شما و با مدیریت صحیح فروشگاه تان اتفاق می افتد. مثلاً فرض کنید محصولی که می خواهید بفروشید را مشخص کرده اید. حال اگر از کلمات کلیدی و پرکاربرد در موتورهای جستجو استفاده کنید، این موضوع به خودی خود یک تبلیغ برای سایت فروشگاهی شما است.
اهمیت کلمه های کلیدی در این است که نقش موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. هرچقدر سایت شما در سایت های جستجو بالاتر قرار بگیرد، میزان بازدیدها افزایش یافته و در نتیجه درآمد فروشگاه های اینترنتی افزایش پیدا می کند. برای اینکه کلمات کلیدی مرتبط را برای وب سایت خود انتخاب کنید راه کارهای متفاوتی وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از ابزار گوگل است که آن را با نام Google Keyword Planner می شناسند. در ابتدا کلمه های که فکر می کنید بازدید خوبی دارند را در نظر بگیرید. سپس آنها را به وسیله این ابزار آزمایش کنید. به این شکل می توانید میزان بازدیدهای هر کلمه را چک کنید. برای حرکت کردن در نقشه مسیر و انتخاب بهترین کلمه های کلیدی برای سایت خود می توانید از ما در اینتن مشاوره بخواهید.
۳-تولید محتوای کاربرپسند و افزایش درآمد فروشگاه های اینترنتی
تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی از نان شب هم واجب تر است. تولید محتوا به سایت شما کمک می کند تا میزان بازدید آن را افزایش دهد. کاربران فضای مجازی در اغلب موارد خریداران بالقوه هستند. خریدارانی که اگر به شکل صحیحی مدیریت شان کنید می توانند به خریداران بالفعل نیز تبدیل شوند. برای این منظور باید بتوانید کاربران را به سایت خود بکشانید. چگونه؟ با تولید محتوای کاربر پسند. محتوایی که خواندنش برای کاربران جذاب باشد و بتواند آن ها را در سایت شما نگه دارد. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می کند که بدانید با افزایش میزان بازدید از صفحات سایت، موتورهای جستجوگر نیز سریعتر صفحات شما را ایندکس کرده و رتبه آن را در سیستم سرچ خود بالاتر می آورند.
https://shatoob.com/average-online-store-revenue/
پاسخ ها