mohamad tohidlo

mohamad tohidlo

استفاده از پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال + توضیحات جامع

علم دندانپزشکی مانند هر چیز دیگری در حال پیشرفت است و فناوری دیجیتال به آن ابعاد جدیدی بخشیده است و تقریباً یک دهه از ورود پرینتر سه بعدی به دندانپزشکی می گذرد و تحولی عظیم در زمینه مراقبت از دندان ایجاد کرده است. با معرفی پرینت سه بعدی در دندانپزشکی، روند ترمیم و بازسازی دندان بسیار تسریع شده است. دندانپزشکی دیجیتال برای افرادی مناسب است که زمان کافی برای مراجعه به دندانپزشک برای چندین جلسه را ندارند.

در صورتی که قصد خرید محصولات پرینتر سه بعدی را دارید و میخواهید در بخش دندانپزشکی فعالیت کنید، میتوانید در فروشگاه های بزرگ ماننده دیجیکالا، تروب و آرلی بازدید بزنید و اقدام به خرید نمایید که این پیشنهاد ما به شما مخاطبان عزیز میباشد.

 

پرینتر سه بعدی در دندان پزشکی

مزایای فناوری دندانپزشکی دیجیتال در مقایسه با روش سنتی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی قابل درک است. پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی بسیار دقیق است و در دندانپزشکی دیجیتال به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و تجهیزات تمام بیمارستان ها و آزمایشگاه های دندانپزشکی مدرن است و چاپ در کلینیک ها و آزمایشگاه های دندانپزشکی انجام می شود.
برای استفاده دندانپزشکان از این پرینترهای سه بعدی، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و این روش‌ها شاهد پیشرفت‌ها و بیشتر هستند، به این معنی که این پیشرفت روزانه در حال پیشرفت و رشد است. استفاده از پرینترهای سه بعدی برای این امر بسیار موثر است زیرا بسته به استفاده از رزین های مختلف می توان گفت که بسیاری از این رزین ها فقط برای چاپگرهای سه بعدی دندان ساخته می شوند.
بسته به کاربرد، رزین های مختلفی در پرینترهای سه بعدی دندانی استفاده می شود و بسیاری از رزین های ویژه فقط برای پرینترهای سه بعدی دندان ساخته می شوند.
براکت های شفاف و ثابت رایج ترین کاربرد پرینترهای سه بعدی در دندانپزشکی هستند و از پرینترهای سه بعدی در ساخت ابزارهای دندانی، ایمپلنت و دندان مصنوعی نیز استفاده می شود و به زودی از پرینت سه بعدی در ساختارهای بافت دندان و چاپ زیستی استفاده می شود.

 

کاربرد پرینتر های سه بعدی در دندانپزشکی

از پرینترهای سه بعدی می توان برای ساخت ابزار، پروتز، ایمپلنت دندان و غیره استفاده کرد. به زودی از همین سیستم برای چاپ سه بعدی بافت دندان و همچنین چاپ زیستی استفاده خواهد شد.
رایج ترین کاربردهای پرینت سه بعدی در دندانپزشکی شفافیت و ماندگاری است.

افرادی هستند در بخش خدمات پرینت سه بعدی در تهران فعالیت میکنند و به همین امر نیز شما میتوانید در بخش فروشگاه مربوطه برای دندان پزشکی بروید و سفارشات را انجام دهید.

تولید براکت دندان با پرینتر سه بعدی

الاینرها نوعی براکت برای اصلاح تراز و ناهماهنگی دندان ها هستند. ساخت این براکت ها با اسکن دندان های بیمار توسط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شروع می شود و سپس با استفاده از نرم افزار طراحی مدلی سه بعدی از دندان های بیمار را می سازد.
تنها چند ساعت طول می کشد تا مجموعه کاملی از براکت ها با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید شود. نسبت به مدل های سنتی مقرون به صرفه تر است.
فناوری چاپگر سه بعدی همچنین بریس ها را دقیق تر و ظریف تر می کند، زیرا آنها از اسکن دقیق دندان های بیمار ساخته می شوند.

 

درست کردن تاج دندان با پرینتر سه بعدی

پرینت سه بعدی دندان تاج ها را بسیار ساده می کند، پزشک دندان شکسته را اسکن می کند و از نرم افزار برای ایجاد و طراحی تاج استفاده می کند.

جراحی دندان ها با پرینتر سه بعدی

جراحی های دهان و دندان باید بسیار دقیق باشند و پرینت سه بعدی دندان ها دقت این جراحی ها را بسیار آسان کرده است. یک راهنمای پرینت سه بعدی که برای تناسب کامل با دهان بیمار طراحی شده است، کمکی قدرتمند برای دندانپزشک است.
آنها به سادگی دهان بیمار را اسکن می کنند و مدلی مشابه بریس ها ایجاد می کنند، اما نقاط دقیقی که باید در آن عمل انجام شود در مدل سه بعدی است.

جالب است بدانید جراحی دندان پزشکی با پرینتر سه بعدی کار را آسان تر کرده است و همچنین کار درمان دندان آسیب دیده در سریع ترین زمان اعمال میگردد.

 

ایمپلنت با پرینتر سه بعدی

پرینت سه بعدی نقش مهمی در جراحی ایمپلنت دندان دارد. در واقع می توان یک مدل سه بعدی برای جایگزینی دندان های بیمار ایجاد کرد.
پرینتر سه بعدی نسبت به روش‌های سنتی جایگزینی سریع‌تر و دقیق‌تر دندان را فراهم می‌کند. این نیز یک روش ساده و ارزان است.
ترکیب پرینت سه بعدی با ترمیم دندان می تواند بسیار موفق باشد. در چین، دکتر. ژائو ییمین یک ایمپلنت دندانی سه بعدی مستقل ساخته است.

جالب است بدانید هزینه ها برای دندان آسیب دیده با حضور پرینتر سه بعدی بسیار کم شده است دیگر نگران هزینه های اضافی برای دندان خود نباشید

براکت های پرینتر سه بعدی با LED

هدف این براکت ها شکل دادن و صاف کردن سریع دندان ها به لطف چراغ های LED است. این براکت‌های پرینت سه‌بعدی شفاف، یک باتری در هر دندان قرار می‌دهند تا انرژی الکتریکی را تحویل دهند، زیرا انرژی الکتریکی به رشد سریع‌تر دندان‌ها کمک می‌کند.

محققان در مورد باتری های لیتیومی تحقیق کرده اند که به دندان های بیمار آسیبی نمی رساند. آنها همچنین از خاصیت انعطاف پذیری این براکت ها برای ایمنی و راحتی آن استفاده می کنند.
این بریس های چاپ سه بعدی هنوز در دسترس همه مردم و پزشکان نیست، اما مطالعات نشان می دهد که این فناوری می تواند در آینده نزدیک مورد استفاده قرار گیرد.

چاپ سه بعدی در دندانپزشکی

پرینت سه بعدی دندان و استفاده از آن به سرعت در حال رشد است که نشان می دهد پرینترهای سه بعدی در این زمینه بسیار موفق هستند.
بنابراین، بسیاری از شرکت ها خود را وقف این حوزه می کنند. برخی از تامین کنندگان عمده محصولات دندانپزشکی از این فناوری برای تولید ابزارهای دندانی استفاده می کنند و برخی دیگر در حال بررسی کاربردهای جدید پرینت سه بعدی برای صنعت دندانپزشکی هستند.
در حال حاضر، بسیاری از شرکت های بزرگ به فناوری پرینت سه بعدی دندان مشغول هستند. Invisalign و Clear Caps دو گروهی هستند که با چاپگرهای سه بعدی دندانی برای ایجاد بریس های دندانی کار می کنند.

برنامه های جدید پرینتر های سه بعدی در دندانپزشکی

ما همچنان هر روز می بینیم که چاپگر سه بعدی روز به روز در حال توسعه است. روش‌های جدید دائماً در حال ظهور هستند و هر کدام امیدوارند فناوری جدیدی را به دنیای دندانپزشکی وارد کنند.
یک گروه دانشگاهی هلندی در حال تلاش برای ایجاد یک ماده قابل چاپ است که باکتری های روی دندان را از بین می برد. این فناوری می تواند تأثیر زیادی بر صنعت دندانپزشکی داشته باشد زیرا براکت ها، روکش ها و ایمپلنت ها با این ماده بسیار مقاوم تر و بادوام تر هستند.

اسکن سه بعدی و مدل سازی سه بعدی برای برنامه های دندانپزشکی

اسکن سه بعدی دندان برای بیمار آسان است زیرا اسکنرهای سه بعدی دندان در حال حاضر در بازار موجود است. اگر از دستگاه سی تی سنتی استفاده می کنید، پس از فرآیند اسکن باید از دو نرم افزار مختلف برای پرینت سه بعدی استفاده کنید.
اسکن های پزشکی معمولا دارای فرمت DICOM هستند که توسط برنامه های نمونه رایج پشتیبانی نمی شود. در این مورد، می توانید از OsiriX استفاده کنید، یک نمایشگر که به شما امکان می دهد فایل های خود را به صورت دو بعدی یا سه بعدی تبدیل و پردازش کنید.

از چه روش چاپ سه بعدی باید استفاده کرد؟

روش های چاپگر سه بعدی استفاده شده به نوع و نوع درخواست شما و استفاده از شیئی که می خواهید بسازید بستگی دارد.
چاپگرهای سه بعدی در فناوری دندانپزشکی دیجیتال به تجهیزات چاپ سه بعدی خاصی نیاز دارند. در عوض، وقتی صحبت از محصولات دندانپزشکی می شود، باید از محصولات سازگار مانند Dental SG یا رزین های سازگار با محیط زیست و مواد چاپ سه بعدی کربن استفاده کنید.
شما می توانید از بین انواع مواد چاپی برای ساخت ابزار پزشکی یا سایر وسایل پزشکی یا نمونه های اولیه انتخاب کنید. می توانید از مواد مورد نیاز برای ساخت ابزار دندانپزشکی برای تولید آن استفاده کنید.

جمع بندی

پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی و پزشکی می توانند راهی عالی برای کاهش هزینه ها، اطمینان از صحت قطعه و بهبود تجربه بیمار باشند. با سرمایه گذاری کم، می توانید عملکرد بالایی در زمینه کاری خود داشته باشید.

mohamad tohidlo
mohamad tohidlo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋