mobindalir96

mobindalir96

توسط ۱ نفر دنبال می شود

معرفی دستگاه پانل بر !

چگونه با دستگاه پنل کار کنیم؟


روش کار پانل برها به این صورت است که صفحات مواد اولیه روی میز این دستگاه ثابت شده و توسط یک اهرم فشار محکم می شود و سپس یک تیغه اره بر روی یک حامل در سراسر صفحات مواد اولیه حرکت داده می شود و عملیات برش مطابق با آن انجام می شود. به برنامه کامپیوتری پانل ها بر اساس نوع بارگذاری به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

 

دستگاه پانل افقی


یکی از انواع مختلف برش پانل افقی است. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است این دستگاه به صورت افقی قرار گرفته و تیغه آن نیز در همین حالت قرار دارد. یکی از معیارهایی که انواع این کاتر پانل را متمایز می کند، حداکثر طول ورقی است که می تواند برش دهد.

کاترهای پانل بر افقی از نظر سیستم برش به دو نوع مجزا تقسیم می شوند. این دو دسته ریل های استوانه ای و ریل خطی مستقیم هستند. اگر بخواهیم مقایسه ای جزئی بین این دو انجام دهیم، می توان گفت که در مدل راهنمای استوانه ای سطوح صاف تری را می بینیم. همچنین از نظر طول عمر و دوام دستگاه، مدل استوانه ای از مقاومت بیشتری برخوردار است. اجزای افقی ثابت و در همه مدل ها یکسان هستند. 

 


این اجزا در اکثر مدل های پانل بر  افقی دیده می شوند. البته دستگاه های مدرن و مدرن تر دارای قطعات اضافی و امکانات بیشتری هستند. تیغه های این دستگاه قلب دستگاه است. بدون این تیغه ها برش دقیقی وجود ندارد. همانطور که مشخص است، این تیغه ها هستند که انواع طبقه بندی پانل را تعیین می کنند. در مدل افقی تیغه اصلی و شیار هر دو در یک جهت هستند.

در ابتدا یک تیغه شکاف (با قطر کمتر) را می بینیم. این تیغه به دلیل ظرافتی که دارد برش های سطحی و کم عمق را در صفحات ایجاد می کند. تیغه بعدی که در دستگاه می بینید تیغه اصلی است. این تیغه قطری بیشتر از تیغه اول یعنی شیاردار دارد. مشخص است که کار این تیغه برش های اصلی است. میز برش در این دستگاه نقش اساسی در هدایت صفحات دارد. میزهای برش در اکثر برش های پانل افقی از فولاد ساخته شده اند.

دلیل استفاده از فولاد جلوگیری از سر خوردن و جابجایی صفحات در حین برش است. به طور کلی این دستگاه نیاز به مکان خاصی ندارد. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید صافی سطحی است که روی آن قرار گرفته است.

دستگاه پانل ایستاده


مدل عمودی یکی دیگر از انواع کاتر پانل است. از بسیاری جهات، این دستگاه شبیه همتای خود - مدل افقی است. تفاوت اصلی این دو مدل در محل قرارگیری میز برش است. در حالت عمودی همانطور که از نامش پیداست میز اصلی آن به صورت عمودی قرار می گیرد.

پانل عمودی دارای دو جزء اصلی است:

قالب اره ای

این قالب توسط قطعه کار که عموماً به صورت قاب تخته ای چوبی یا پلاستیکی است پشتیبانی می شود. هدف این قطعه جلوگیری از پیچ خوردگی و جابجایی صفحات در حین کار و برش می باشد.


حامل تیغه اره

از جمله مصارف عمودی می توان به برش پانل های کامپوزیت آلومینیومی، چوب و مشتقات آن، سرامیک، پلاستیک و ... اشاره کرد.

تاکنون با هر دوی این دستگاه ها آشنایی نسبی داشته اید. بیایید به سوالی که کمی پیشتر پرسیدیم برگردیم. پانل افقی یا عمودی؟

مدل های افقی فضای بیشتری را اشغال می کنند. برعکس، مدل های عمودی به فضای کمتری نیاز دارند. از طرفی دخالت نیروی انسانی در فرآیند آن کمتر است. بنابراین، اگر به فضا و نیروی انسانی کافی دسترسی ندارید، باید به سراغ کاترهای عمودی پانل بروید. همچنین این دستگاه از نظر سرعت، دقت و ایمنی بر افقی ارجحیت دارد. اما اگر صاحب کارگاه های بزرگ با تولید گسترده تر هستید، مدل افقی گزینه مناسب تری است.

زیرا این دستگاه به دلیل قابلیت برش بالا می تواند چندین صفحه را همزمان برش دهد. این به معنای کار سریعتر و تولید بیشتر است.

سیستم راهنمایی دقیق


تجهیزات راهنما یکی از فاکتورهای اساسی در برش های پانل دستی برای رقابت با مدل های تمام اتوماتیک است. این تجهیزات در مدل های افقی و عمودی کمی متفاوت هستند. در پنل بر عمودی لوله راهنما را می بینیم. اگر در مدل افقی از ریل راهنما استفاده شود. نکته مهم در اینجا این است که این قطعات به درستی به دستگاه متصل شده اند تا دقیق ترین خروجی را از دستگاه بگیرید

mobindalir96
mobindalir96

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋