mobindalir96

mobindalir96

توسط ۱ نفر دنبال می شود

معرفی دریل شارژی

دریل شارژی ها دنبال ابزاری هستید که بیشتر از همیشه بتوانید از آن برای تعمیرات و ساخت وسایل کوچک و خانگی استفاده کنید؟ دنیای ابزارها آنقدر پیشرفت کرده است که شاید لازم باشد هر کدام از آنها را در خانه داشته باشید.
دریل شارژی ابزار قدرتمندی هستند که باید در خانه افراد باشند. دامنه استفاده از دریل شارژی متنوع است و بستگی زیادی به قدرت آن دارد.

وقتی در مورددریل صحبت می کنیم به این معنی است که قرار است سوراخ هایی روی سطحی مانند دیوار، چوب، ام دی اف، فلز، سیمان و ... ایجاد شود. آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که به برق دسترسی نداشته باشید و در عین حال نیاز فوری به دریل داشته باشید؟ در چنین شرایطی وجود ابزارهای بی سیم و شارژی بسیار مفید خواهد بود.

دریل شارژی بهتر است یا برقی؟

شاید بهتر است بپرسید دریل شارژی بهتر است یا سیمی؟ نیروی محرکه هر دو جریان الکتریکی است. انواع دریل های شارژی برق را ذخیره می کنند و بدون نیاز به سیستم برق شهری قابل استفاده می باشند. اینکه کدام مته بهتر است به نیازها و اهداف شما بستگی دارد. دریل های سیمی نسبت به دریل های شارژی قدرت بیشتری دارند و به همین دلیل وزن بیشتری دارند. این امر جابجایی و حمل و نقل آنها را دشوار می کند، اما در عین حال برای انجام کارهای سنگین که نیاز به نیروی زیادی دارد، مناسب است. برای بسیاری از آنها، طناب بلند در نظر گرفته می شود، با این حال، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که توسط بند ناف محدود شده باشید.

البته نمی توان منکر شد، سیم های رابط این مشکل را تا حد زیادی حل کرده اند. با این حال، شرایطی وجود خواهد داشت که به برق دسترسی نخواهید داشت. در این صورت با تمام توان و کارایی خود بی مصرف خواهند ماند.

 

اگر قصد خرید دریل برای تعمیرات منزل را دارید، شاید نوع شارژی آن برای شما مناسب تر باشد. همچنین می توانید از آنها برای باز و بسته کردن صفحه استفاده کنید. کار با آنها چندان پیچیده نیست و بر خلاف مته های سیمی، برای مهار آنها به قدرت زیادی نیاز ندارند.

معمولا انواع خانگی آن ولتاژی بین 12 تا 18 ولت دارند. با استفاده از آنها می توانید به راحتی طیف وسیعی از کارهای تعمیر خانه را انجام دهید. هر چه ولتاژ بیشتر باشد، دستگاه بیشتر به باتری سنگین و بزرگتری نیاز خواهد داشت و به همین دلیل وزن آن نیز افزایش می یابد. بنابراین اگر به دنبال نسخه های سبک تر هستید، بهتر است به سراغ ولتاژهای کمتر بروید.

یک دریل شارژی چقدر می تواند کار کند؟

سرعت کار دریل شارژی به تعداد آمپر ساعت بستگی دارد. هرچه این عدد بیشتر باشد، ساعت های بیشتری از مته استفاده می شود. وقتی می گویند باتری یک آمپر ساعت ظرفیت دارد، یعنی می تواند یک ساعت جریان الکتریکی با شدت یک آمپر تولید کند. اگر در این مورد نگران هستید، بهتر است همیشه یک باتری یدکی به همراه داشته باشید.

البته تعداد ساعات کارکرد این دستگاه به عواملی مانند میزان شارژ اولیه، سطحی که قرار است سوراخ شود، تعداد ساعاتی که دستگاه به طور مداوم روشن بوده و دما بستگی خواهد داشت. هر چه سطح سخت تر و نیروی بیشتری برای سوراخ کردن آن لازم باشد، انرژی باتری بیشتری مصرف می کنید و در نتیجه مدت زمان استفاده از آن کاهش می یابد.

مزایای دریل شارژی چیست؟

 

مهمترین مزیت دریل شارژی عدم نیاز به برق است.

سبک است و جابجایی آن آسان است. سبک بودن کار با آنها را بسیار آسان می کند. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان خواهد داد که قرار است در ارتفاع و در شرایط نامتعادل کار کنید.

برای سوراخکاری نقاط کور و تنگ بسیار مناسب است.

باتریش قدرت خوبی داره.

بی سیم بودن آنها را انعطاف پذیرتر می کند.

دستگاه های شارژی این فرصت را به شما می دهند که به تجهیزات کمتری نیاز داشته باشید. در این صورت دیگر سیم های بلند و دست و پا گیر دیگری وجود نخواهد داشت. این بدان معناست که شما با فضای سازمان یافته تری مواجه هستید و در نتیجه امنیت بیشتری خواهید داشت.

معایب دریل شارژی چیست؟

با محدودیت های انرژی مواجه است. با این حال، باتری انرژی را تا حد مشخصی ذخیره می کند. هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، باتری بیشتر خالی می شود.

برای پروژه های سنگین مناسب نیست.

شما نمی توانید در طولانی مدت از آنها استفاده کنید.

شارژ کردن آنها زمان می برد.

اگر به مدت طولانی از آنها استفاده نکنید، احتمال خراب شدن باتری وجود دارد. بنابراین حتی اگر نمی خواهید از آنها استفاده کنید، هر چند وقت یکبار آنها را روشن کنید تا از آسیب باتری جلوگیری کنید.

راهنمای خرید دریل شارژی

هنگام خرید دریل شارژی به نکات زیر توجه کنید:

شاید موتور اولین چیزی باشد که باید به آن توجه کرد. در واقع سرعت و قدرت انواع دریل ها به نوع موتور آنها بستگی دارد. موتورهای DC معمولاً در ابزارهای شارژی استفاده می شوند. همانطور که از نام آن پیداست، جریان DC برای تغذیه آنها استفاده می شود. این موتورها به دو دسته زغالی و براشلس تقسیم می شوند. از ویژگی های موتور بدون زغال می توان به گشتاور و قدرت بیشتر آنها اشاره کرد و همچنین نسبت به موتورهای زغال سنگ استهلاک کمتری دارند. این باعث می شود این نوع دریل های شارژی گران تر شوند.

اگر با دریل کار کرده اید، باید بدانید که سرعت آنها قابل تنظیم است. این به دلیل جعبه دنده ای است که در آنها طراحی شده است. این سیستم به طور قابل توجهی از فشار بیش از حد به موتور جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام خرید به گیربکس بودن آن توجه کنید.

سه سیستم از دیگر قطعاتی هستند که هنگام خرید دریل شارژی باید در نظر گرفته شوند. این قطعه وظیفه انتقال نیروی موتور را بر عهده دارد و از طرفی مته را در جای خود نگه می دارد. از نظر عملکرد به دو دسته اتوماتیک و آچاری تقسیم می شوند.

دریل شارژی آروا را معرفی می کنیم

دریل شارژی آروا یکی از محصولات شرکت آروا است که در زمینه تولید ابزارآلات صنعتی فعالیت می کند. محصولات این شرکت از تنوع و کیفیت خوبی برخوردار است. دریل شارژی آروا را می توانید در انواع ساده و چکشی خریداری کنید. از آن جمله می توان به دریل چکشی 18 ولتی 5843 اشاره کرد. این محصول دارای باتری لیتیومی می باشد. می توانید از آن برای مته کاری ساده، دریل چکشی و پیچ گوشتی استفاده کنید. حداکثر گشتاور 35 نیوتن متر تعریف شده است و دارای دور آرام 1350 دور در دقیقه است

mobindalir96
mobindalir96

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋