mobindalir96

mobindalir96

توسط ۱ نفر دنبال می شود

هر آنچه که درمورد دریل شارژی باید بدانید

استفاده از دریل شارژی در زمان گذشته


در گذشته انسان از ابزارهایی مانند میخ، چکش و ... برای سوراخ کردن چوب در کارگاه های چوب و نجاری استفاده می کرد که کار با آن بسیار سخت بود و وقت زیادی را تلف می کرد. انجام این کار انرژی زیادی از آن ها گرفت و توانستند قسمت کوچکی از کار را در طول روز انجام دهند. اما پس از اختراع مته و سپس تولید مدل های مختلف، سرعت و راحتی انجام کار افزایش یافت و باعث شد پروژه کار در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.


توسعه صنعت ابزار


با مدرن شدن تجهیزات و ابزار و همچنین پیشرفت صنایع مختلف، ساخت مته های باکیفیت، ارگونومیک و زیبا ضروری بود. این امر باعث رقابت بین تولیدکنندگان مختلف شد و هر کدام از آنها سعی در تولید مته هایی داشتند که علاوه بر کیفیت، وزن سبک، راحتی بیشتر و ظاهری زیبا داشته باشند.

 

با توجه به اینکه از دریل ها برای سوراخ کاری در سطوح مختلف و در شرایط نامتعادل استفاده می شود، لازم بود سبک و قابل حمل باشد. این امر باعث شد تا نسل دیگری از دریل ها به نام دریل شارژی یا شارژی وارد بازار شود. دریل های شارژی نیازی به منبع تغذیه ندارند زیرا نیروی خود را از طریق باتری تامین می کنند و در مکان های تنگ و باریک و مکان هایی که دسترسی به برق مستقیم مشکل است به راحتی قابل استفاده هستند.

 

دریل قابل شارژ


همانطور که گفته شد، دریل شارژی برای سوراخ کاری سطوح مختلف مانند دریل برقی یا کابلی استفاده می شود. البته برخی از دریل های شارژی به دلیل داشتن کلید چپ به راست به عنوان پیچ گوشتی قابل استفاده بوده و برای باز و بسته کردن پیچ های مختلف قابل استفاده هستند.


همه انواع مته های شارژی برای تامین انرژی مورد نیاز خود از باتری استفاده می کنند. بنابراین کابل یا سیم برق در آنها حذف شده است. حذف کابل منجر به مزایای مختلفی از این دریل شده است که بارزترین آنها امکان استفاده از آن در مکان هایی است که به پریز برق یا منبع برق دسترسی ندارید.


بنابراین می توان از آنها علاوه بر سوراخکاری برای باز و بسته کردن پیچ استفاده کرد. این نوع دریل شارژی که به دلیل قابلیت چرخش به پیچ گوشتی شارژی معروف است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و گزینه ایده آلی برای افرادی است که در طول روز مجبورند مته را به مکان های مختلف حمل کنند تا پیچ های زیادی باز شود. خواهد بود

اجزای مته شارژی


حال که با دریل شارژی آشنا شدید بهتر است بدانید این نوع دریل از چه قطعاتی تشکیل شده است.


باتری


از آنجایی که مته های شارژی برای تامین انرژی نیازی به برق ندارند، انرژی خود را از باتری دریافت می کنند که برای مدت زمان مشخصی در حین کار شارژ نگه می دارد و به موتور اجازه می دهد بهترین عملکرد خود را داشته باشد. این باتری ها باید بسیار بادوام باشند. در حال حاضر، سه نوع مختلف باتری وجود دارد که می تواند توسط این ابزارها یا هر نوع ابزار قابل شارژ دیگری استفاده شود: نیکل-کادمیم (NiCd)، نیکل-فلز هیدرید (NiMH) و لیتیوم-یون (Li-ion).

 


در مورد تفاوت آنها باید گفت که اولی از نظر قیمت ارزانتر و از نظر وزن سنگین تر است. در مقابل، باتری‌های لیتیوم یونی سبک‌تر و گران‌تر هستند. زیرا عمر مفید بیشتری دارند. یکی دیگر از ویژگی های باتری های لیتیوم یون خطر کمتر آنها برای محیط زیست است.


کلید خاموش


ماشه مته شارژی در دو نوع الکترونیکی و مکانیکی موجود است و برای افزایش یا کاهش سرعت چرخش استفاده می شود. در نوع الکترونیکی هر چه بیشتر ماشه فشار داده شود سرعت چرخش بیشتر می شود تا به حداکثر برسد و بالعکس. از سرعت کم برای باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می شود تا بتوانید کنترل بیشتری روی انجام آن داشته باشید و از بیراهه رفتن پیچ جلوگیری کنید.

کلید چرخش چپ به راست


این سوئیچ برای انتخاب عملکرد دستگاه به سمت راست یا چپ استفاده می شود که به کاربر اجازه می دهد از این دریل به عنوان یک پیچ گوشتی شارژی استفاده کند. با وجود این ویژگی، به راحتی می توانید پیچ ​​ها را ببندید و باز کنید.


برای سوراخ کاری، این جهت حرکت برای سفت کردن پیچ ها نیز صحیح است. اما اگر می خواهید پیچ ​​را باز کنید، باید بیت را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. این ویژگی با استفاده از دکمه 2 حالته واقع در بالای دکمه اصلی دستگاه تنظیم می شود.

 

شفت یا شفت و مته


شفت در واقع قسمت برجسته مته است که موتور و سه سیستم را نگه می دارد. همچنین مکانی است که کلاچ در آن قرار دارد. برای کنترل ماشین در گشتاورهای مختلف از کلاچ استفاده می شود.


کلید کنترل سرعت


همانطور که از نامش پیداست برای تنظیم سرعت چرخش دریل از کلید تنظیم سرعت یا دیمر استفاده می شود و معمولا به صورت ولوم روی کلید اصلی نصب می شود.

mobindalir96
mobindalir96

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋