برند رونیکس یک برند ایرانی است که شهرت جهانی پیدا کرده است. بسیاری از مردم این برند را به عنوان یک برند بدون کارخانه می شناسند. زیرا در ایران تا چند سال پیش کارخانه ای برای ساخت ابزار رونیکس وجود نداشت. این برند در سال ۱۳۷۹ توسط آقای محمدرضا رامخو در ایران آغاز به کار کرد. از سال 1383 به بعد به عنوان یک برند مطرح در بازار ساز ایران شناخته شد.
آقای محمدرضا رامخو ایده تاسیس این برند را به ۲۷ سال پیش در ابزارفروشی های بازار تهران و به طور دقیق تر در ابزارفروشی حاج آقا نوروزی مربوط می کند. جایی که روزی روزگاری در آن شاگرد بود. در آینده به عنوان تاجر در زمینه ابزارآلات صنعتی در ایران فعالیت کردند و بعداً در بسیاری از کشورهای جهان به تولید ابزارآلات و ساخت برندی بین المللی به نام رونیکس پرداختند. یکی از رقبای اصلی این برند در ایران، برند توسون است که در سال 2010 توسط شرکت کرون تحت پلتفرم لینک مریت خریداری شد. متاسفانه در سال های اخیر برند توسن دیگر یک برند ایرانی محسوب نمی شود.
محصولات این برند به عنوان یک برند بین المللی بیش از 2000 ابزار مختلف و 24000 قطعه یدکی می باشد. که توسط بیش از 500 تامین کننده در 15 کشور جهان ساخته شده است. همچنین این شرکت از حدود دو سال پیش با توجه به تشدید تحریم ها و تبعات آن در ایران تصمیم به آغاز فرآیند تولید در داخل کشور گرفت. از این رو شروع به ساخت ابزارهایی کرد که بر اساس استانداردهای کیفی رونیکس در داخل ایران تولید شوند.
در واقع گروه و کارخانه تولیدی رونیکس به همراه تولیدکنندگان مطرح ایرانی به شرط رعایت استانداردهای کیفی اقدام به تولید محصولات در داخل ایران کرده اند.
برند رونیکس، یک برند بین المللی
برند رونیکس با داشتن دفاتر فعال در اروپا (آلمان)، خاورمیانه (ایران) و آسیا (چین) توانسته است محصولات خود را در 15 سال گذشته به 84 کشور جهان صادر کند. طیف وسیعی از کشورها مانند روسیه، مصر و چین تا دورترین کشورهای دل اقیانوس ها مانند موریس و فیجی خریداران محصولات رونیکس هستند. برند رونیکس در 68 کشور جهان از جمله آلمان، چین و اسپانیا ثبت شده است و بیش از 400 متخصص جوان ایرانی و خارجی به طور مستقیم در دفتر ایران، 100 نفر در دفتر چین و 20 نفر در دفتر آلمان مشغول به کار هستند.
بنابراین می توان گفت رونیکس اصلا سفارش دهنده ابزار نیست. بلکه عرضه کننده ابزارآلات صنعتی با برند و مدیریت ایرانی در سراسر دنیا می باشد. از این نظر افتخاری برای کشور محسوب می شود.
لازم به ذکر است که سهم بازار رونیکس در بین برندهای ساز ایرانی حدود 30 درصد بازار با بیش از 10000 مشتری است. از جمله ابزارهای برقی رونیکس ساخت چین، تایوان و کره جنوبی، ابزارهای بادی ساخت تایوان و کره جنوبی، ابزارهای دستی ساخت استرالیا، چین، ترکیه، اسپانیا و تایوان، ابزارهای برش ساخت آلمان و فرانسه و ابزار اندازه گیری ساخت کشور کره جنوبی.
بر اساس تحقیقات بازار انجام شده توسط تیم تحلیل بازار رونیکس، حدود 80 درصد از مصرف کنندگان ابزارهای این برند راضی هستند. همچنین چشم انداز این شرکت تبدیل شدن به یکی از 5 شرکت برتر در زمینه ابزار آلات صنعتی در جهان است.
محصولات برتر رونیکس
در حال حاضر اینورتر، مته بتن و چکش تخریب رونیکس تحت عنوان سری TOPLINE رونیکس در بازار ایران عرضه شده است. محصولات سری تاپ لاین کیفیت بسیار بهتری دارند و برای استفاده حرفه ای تر طراحی و روانه بازار شده اند.
پاسخ ها