mobindalir96

mobindalir96

توسط ۱ نفر دنبال می شود

قابلیت برش با زاویه مینی فرز چیست ؟

فرز چیست

از دید ظاهری دستگاه فرز شباهت زیادی به یک دریل رومیزی دارد؛ هدف استفاده از فرز کار بر روی سطوح نه‌چندان سخت با کیفیت بالا است. به عبارت بهتر این دستگاه دارای سه محور حرکتی است که به کاربرد این امکان را می‌دهد تا بتواند سطوح مختلف را شکل داده و یا آن‌ها را صیقلی کند. این دستگاه را می‌توان هم به‌صورت ثابت و هم متحرک مورداستفاده قرار داد؛ به این معنا که هم می‌توان دستگاه را به قطعه نزدیک کرده و با آن کار کرد و هم امکان نزدیک کردن و حرکت دادن قطعه وجود دارد.

انواع فرز و کاربرد هرکدام

زمانی که برای خرید مینی فرز مراجعه می‌کنید؛ باید بدانید که کاربرد هریک از نمونه‌های فرز چیست و برای کار با چه موادی می‌توان از آن استفاده کرد. زیرا تناسب میان دستگاه با هدف شما از استفاده از فرز، باعث می‌شود که بتوانید به‌راحتی به نتیجه دلخواه رسیده و تا مدت‌ها از دستگاه استفاده کنید. بنابراین پیش از خرید انواع سنگ فرز، باید با ویژگی‌ها و کاربرد هریک از نمونه‌های آن آشنا شده و بهترین را برای خود انتخاب کنید.

مینی فرز

همان‌طور که از نام مینی فرز مشخص است، این دستگاه نمونه کوچک‌شده‌ای از فرز است که برای کاربردهای کمی ظریف‌تر در ساختمان‌ها یا صنایع دیگر استفاده می‌شود. این دستگاه را می‌توان برای برش یا سایش قطعات کوچک و نسبتا نازک به کار برد یا سطوح مختلف قطعات مختلف را با آن پرداخت کرد. توجه داشته باشید که خرید مینی فرز برای پرداخت یا برش قطعات آهنی توصیه نمی‌شود؛ اما می‌توان از آن برای کاربردهای خانگی و برش قطعات چوبی، سنگ‌ها یا سرامیک‌ها استفاده کرد.

اگر نمی‌دانید که تفاوت فرز و مینی فرز چیست؛ باید بگوییم که از دید ساختاری این نوع دستگاه‌ها معمولا تفاوت چندانی با هم ندارند. اما تفاوت در اندازه و قدرت باعث شده که دامنه کاربرد آن‌ها تا حدی با هم متفاوت باشد. از مینی فرز برای کار بر روی سطوح سنگی و فلزی استفاده می‌شود. این دستگاه را می‌توان برای تیز کردن تیغه‌ها، برداشتن لکه‌های رنگ یا زنگ‌زدگی از روی قطعات فلزی و برس سنگ یا فلزات مورداستفاده قرار داد.

 

mobindalir96
mobindalir96

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋