mobindalir96

mobindalir96

توسط ۱ نفر دنبال می شود

ویژگی اره اسلایسر چیست ؟

اره اسلایسر یکی از ماشین های نجاری و یا دستگاه برش است که چندین برش را همزمان انجام می دهد. مکانیسم کار این دستگاه به صورت اره و تسمه نقاله است و قطعات و تخته های چوبی بزرگ به سمت تیغه های دندانه الماسی کشیده می شود به طوری که با هر بار عبور تمام قطعات آن به تخته های کوچکتر بریده می شود.

تنظیم تیغه ها در اره اسلایسر به صورت خودکار و با فشار هیدرولیک انجام می شود. کارخانجات تولید روکش چوب از جمله مهمترین متقاضیان خرید اره اسلایسر هستند زیرا برای تولید محصولات خود باید بتوانند چوب را با ضخامت های بسیار کم برش دهند.

دانه های گرده ای که وارد کارخانه می شوند ابتدا پوست کنده شده و با اره به تخته های کوچکتر بریده می شوند. برای برش این تخته ها به اندازه های کوچکتر مورد نیاز واحدهای صنعتی مختلف از اره نواری، اره برش دهنده و اره اسلایسر استفاده می شود.

 اره اسلایسر دارای یک نوار فولادی بی پایان است که معمولاً فقط در یک لبه دندانه دارد و در اطراف دو چرخ حرکت می کند، یکی موتوری و دیگری آزاد. معمولا اره های اسلایسر حاوی یک قاب رفت و برگشتی هستند و در این قاب چندین تیغ ​​اره به موازات یکدیگر در فواصل جانبی از پیش تعیین شده نصب می شوند.

تفاوت اره دایره ای و نواری چیست ؟ 

اره دایره ای نیز دارای تیغه دایره ای می باشد و دندانه های اره در لبه تیغه قرار دارند. این تیغه دایره ای شکل بر روی شفت نصب می شود. اره های نواری و به خصوص اسلایسرها دارای تیغه های نسبتا نازکی هستند و به همین دلیل ضایعات کمتری نسبت به اره های مدور ایجاد می کنند.

 

آیا اره نواری همان اره اسلایسر می باشد ؟ 

انواع قدیمی این اره دارای طرح برش رفت و برگشتی بوده و تیغه ها عمود بر سطح برش هستند. البته اره های مدور نیز تا حدودی دارای چنین طرح برشی هستند. اره نواری را می توان زیرمجموعه اره های اسلایسر دانست اما در هنگام خرید اره برای واحد تولیدی خود حتما توجه داشته باشید که خرید اره نواری برای کارگاه های کوچک نجاری و واحدهای نیمه صنعتی با ظرفیت تولید کم تا متوسط ​​مناسب است. اما خرید دستگاه اره برش اتوماتیک در کارخانجات بزرگ صنایع چوب با ظرفیت تولید بالا انتخاب معقولی است.

جهت تیغه های برش دهنده و اره نواری نیز متفاوت است. تیغه ها و تیغه های اره اسلایسر بر خلاف اره نواری به صورت افقی نصب می شوند. انواع اره اسلایسر در مارک های مختلف و با توجه به ابعاد و وزن دستگاه، قطر تیغه، طول تیغه، سرعت حرکت قطعه کار، قدرت موتور و ... در بازار موجود است و قیمت اره اسلایسر نیز در مدل های مختلف متفاوت است. و برندها

کار با انواع اره های اسلایسر مستلزم آن است که ابتدا اره ها بر اساس قطرشان دسته بندی شوند، زیرا موقعیت تیغه ها و در نتیجه ضخامت الوار و تخته های به دست آمده بر این اساس تعیین می شود. عملکرد اره اسلایسر و اره نواری تا حدودی مشابه است. معمولاً در واحدهای صنعتی از اره های اسلایسر به صورت ترکیبی با سایر اره ها برای تقسیم کار و مراحل فرآوری چوب استفاده می شود.

به عنوان مثال، ممکن است ترکیبی از اره های چرخشی و اسلایسر یا دو اره برش دهنده به صورت سری استفاده شود. اره اول تخته های بزرگتر و ضخیم تر را برش می دهد و سپس قطعه تولید شده 90 درجه می چرخد ​​و وارد اره دوم یعنی دستگاه اره اسلایسر می شود و در آنجا تخته های نازک تر و ضخیم تر می شود.

شما می توانید برای خرید اره اسلایسر به سایت نوین چوب مراجعه کنید novinchoobco.com مراجعه کنید زیرا شرکت نوین چوب یکی از قدیمی ترین شرکت های فروش ماشین آلات نجاری و صفحه ای در تهران و شهرستان ها می باشد . در ضمن برای خرید دستگاه های نجاری و صفحه ای حتی می توانید بطور اقساط اقدام کنید . 

mobindalir96
mobindalir96

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋