moahdeseh

moahdeseh

مشخصات سیم و کابل ترموکوپل

سیم و کابل ترموکوپل جزو مهم ترین کابل های مورد استفاده در صنمایع گوناگون هستند. این کابل ها در انواع و تیپ های مختلف طراحی، تولید و روانه بازارهای جهانی می شوند.

دما یکی از مهمترین واحدهای اندازه گیری است که صنایع را ردیابی می کند. ضروری است که دما تا حد ممکن دقیق باشد. اگر به درستی مدیریت نشود ، می تواند منجر به موارد با کیفیت پایین تری شود. عطر و بوی عالی ، که اکنون بوی عادی دارد ، غذا می تواند طعم متفاوتی داشته باشد یا در حوزه پزشکی ، مدیریت نامناسب دما ممکن است منجر به عدم توانایی استفاده از موارد اهدایی ، مانند خون شود.

سنسور دما ترموکوپل و کابل ترموکوپل

ترموکوپل یک سنسور رایج برای اندازه گیری دما است. سیم و کابل برای ترموکوپل ها و حسگرهای دما بخشی اساسی در ساخت هستند ، زیرا مدار بین ترموکوپل و کنترل کننده RTD را کامل می کنند. اساساً این همان چیزی است که سیگنال را از ترموکوپل به RTD منتقل می کند و دما را به قرائت دقیق تبدیل می کند. عایق خارجی اطراف سیمهای ترموکوپل و همچنین چند رسانای منفرد برای شناسایی آسان کدگذاری شده اند.

پیروزالها طیف گسترده ای از سیمها و کابلهای سنسورهای دما را با استفاده از موادی با کارایی بالا متفاوت تهیه می کنند. آنها از بالاترین کیفیت ساخته شده اند.
در زیر توضیحات مختلفی از مواد استفاده شده در سیم و کابلهای حرارتی و همچنین کاربردهایی که می توان در آنها استفاده کرد وجود دارد.

بادتان باشد بدون تحقیق سینم و کابل ترموکوبل نخرید. چون اگر اشتباه خرید کنید، متاسفانه خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.

الیاف - اینها با نخ الیاف سرامیکی انعطاف پذیر ساخته می شوند ، که می توانند در دماهای بالا زنده بمانند. عایق بالای کت و همچنین هادی های جداگانه است.

برنامه های متنوعی وجود دارد که با استفاده از این کابل ها متناسب است ، از جمله:

کارخانه های فولاد و آلومینیوم

ساخت شیشه ، سرامیک و آجر

جایگزینی جفت های حرارتی با مهره ها

چاله های خیس کن

کابل فایبرگلاس فایبرگلاس - ژاکت کلی و همچنین هادی های جداگانه توسط یک پارچه فایبرگلاس محافظت می شوند. از نظر عایق ، رزین با درجه حرارت بالا با کابل آغشته می شود.

برنامه های مناسب برای استفاده در سیمها و کابلهای فایبرگلاس ، از جمله ، اما محدود به موارد زیر نیست:

کارخانه های فولاد و آلومینیوم
تب در درمان
ریخته گری
گیاهان شیشه ، سرامیک و آجر
تجهیزات پردازش پلاستیک

کابل PVC PVC - هر رسانا و همچنین ژاکت به رنگ کدگذاری شده اند. این یک عایق نسبتاً ارزان است. از آنجا که این کابل ها از پی وی سی ساخته شده اند ، این امکان را فراهم می کند تا به راحتی از آنها جدا شده و از هم جدا شوند ، انعطاف پذیری آن را بسیار عالی و به راحتی جمع می کند. سیمها همچنین در ساخت چند جفت از جمله سیمهای تخلیه مس ساخته می شوند. این بدان معنی است که هر جفت هادی با استفاده از فویل آلومینیوم جداگانه بسته بندی می شود.

برنامه هایی که برای سیم و کابل های PVC مناسب هستند عبارتند از:

آزمایشگاه ها
تست تجهیزات صنعتی
وسیله نقلیه
امکانات آزمایش
FEP / PFA / PTFE - هر رسانا و همچنین روکش خارجی با FEP / PFA / PTFE لایه لایه می شوند. این نخ ها دارای مقاومت استثنایی در برابر رطوبت ، شیمی و سایش شناخته شده اند.

برنامه های کاربردی مناسب برای استفاده در سیم های FEP / PFA / PTFE عبارتند از:

بازرسی تجهیزات صنعتی
نیروگاه های تولید برق
گیاهان نفتی
عملیات حرارتی در مزرعه
نوار کابل - نوار TFE به هر رسانا اعمال می شود ، و سپس آنها را در گرما ذوب می کنند و پس از آن نواری را که به هادی ها تشکیل می شود ، می پوشانند. نوار ذوب گرما ساخت کابل را به عنوان یک مجموعه دشوار تبدیل می کند. این سیم ها دارای خاصیت رطوبت ، شیمیایی و مقاومت در برابر سایش هستند.

سیم و کابل نوار مناسب برای بسیاری از برنامه ها از جمله:

اتصال پیچیده برای هواپیما
ایستگاه های برق
کوره
گیاهان نفتی
گیاهان شیشه ، سرامیک و آجر

به منظور تحقیق، بررسی، مقایسه و خرید انواع سیم و کابل اعلام حریق، سیم و کابل نسوز و سیم و کابل ترموکوپل به مانیاد صنعت maniadsanat.com مراجعه کنید.

منابع مقاله:

1) maniadsanat.com

2) https://www.pyrosales.com.au

moahdeseh
moahdeseh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋