mo10110002

mo10110002

بررسی نمونه سوالات ریاضیات هفتم چه کمکی می کند ؟

اکثر والدین دانش آموزان تمامی پایه ها به دنبال راه هایی از جمله تدریس خصوصی ریاضی هفتم، دانلود نمونه سوالات ریاضی، آگاهی از نحوه برگزاری کلاس های آمادگی ریاضی هفتم و …برای افزایش تسلط فرزندان خود بر روی درس ریاضی می باشند زیرا ریاضی از جمله دروس سخت دوران مدرسه به شمار می رود که همواره دانش آموزان زیادی در حل مسائل و درک آن دچار مشکل می شوند.

آنچه که می بایست برای یادگیری این درس در نظر بگیرید آن است که هرگز به کلاس های مدرسه اکتفا نکنید و برای تمرین و تکرار مباحث، خودتان دست به کار شوید. علاوه بر تمرینات کتاب درسی، دانش آموزان می توانند با حل نمونه سوالات ریاضی هفتم به تسلط کاملی از مطالب کتاب دست پیدا کرده و بدین ترتیب آمادگی لازم برای حضور در جلسه امتحان را کسب نمایند.امتحان ریاضی پایه هفتم در دو نوبت اول و دوم برگزار می شود که تاریخ امتحانات نوبت اول در دی ماه و امتحانات نوبت دوم در خرداد ماه است. البته دانش آموزانی که نمره زیر 10 را در این درس کسب کنند ، باید در شهریور ماه یکبار دیگر امتحان دهند تا در نهایت نمره قبولی را به دست آورده و وارد پایه هشتم شوند. دانش آموزان می توانند با حل نمونه سوالات ریاضی هفتم آمادگی بیشتری را برای امتحان داشته باشند مخصوصا نمونه سوالاتی که مربوط به مدارس برتر است ، تسلط دانش آموزان را بهتر می کند

بارم بندی امتحان ریاضی نوبت اول پایه هفتم
نام فصل    مبحث مورد نظر    بارم
فصل یک    حل مسئله با راهبردهای مختلف    3 نمره
فصل دو    محاسبه جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم عددهای صحیح    2/5 نمره
حل مسئله های مربوط به عدد صحیح و مفاهیم مربوطه    1/5 نمره
فصل سه    نوشتن جمله n ام یک الگو    1 نمره
ساده کردن یک عبارت جبری    1 نمره
پیدا کردن مقدار یک عبارت جبری    1 نمره
حل مسئله با کمک معادله ، حل نامعادله    1/5 نمره
فصل چهار    روابط بین پاره خط ها و زاویه ها و اجزای مورد نظر    2/5 نمره
تبدیلات هندسی و هم نهشتی شکل ها    2 نمره
فصل پنج    پیدا کردن شمارنده های یک عدد و تشخص عدد های اول و محاسبه ( ک.م.م ) و ( ب.م.م )    2 نمره
مفاهیم حل مسئله های مربوط به
( ک.م.م ) و ( ب.م.م )

2 نمره
20 نمره
مجموع بارم نمرات
مرتبط بخوانید : شرایط ثبت نام ماندگار البرز

به دانش آموزان توصیه می شود مبحث هایی که نمره بیشتری دارند ، بیشتر تمرین کنند مثلا فصل 4 ، 4/5 نمره از امتحان را به خود اختصاص داده و شما باید در این فصل تمرکز زیادی داشته باشید تا تمام سوالات مربوط به آن را پاسخ دهید.

نمونه سوالات نوبت اول ریاضی از فصل های 1 تا 5 پایه هفتم را می توانید از طریق لینک های زیر دانلود کنید. در ضمن در انتهای pdf ، پاسخ نامه تستی و تشریحی قرار داده شده است.دانلود نمونه سوالات ریاضی پایه هفتم نوبت دوم ۱۴۰۲
حل نمونه سوالات ریاضی نه تنها باعث ثبت مطالب در ذهن دانش آموزان می شود بلکه موجب می گردد آن ها نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در مسیر رفع آن ها گام بردارد. از دیگر مزایای مرور نمونه سوالات امتحانی، آشنایی دانش آموزان با مباحثی است که بیشتر مورد توجه معلمان و طراحان سوال در امتحانات نوبت دوم ۱۴۰۲ می باشد. از همین رو، این امر می تواند شما را در مسیر طراحی یک برنامه ریزی درسی منسجم و اصولی یاری نماید. شما همراهان گرامی می توانید با کلیک بر روی هر یک از عناوین موجود در جدول زیر نمونه سوال مربوطه را همراه با پاسخنامه آن در نوبت دوم (خردادماه) در قالب فایل pdf دانلود نمایید.

درس ریاضی هفتم متوسطه اول از جمله درس هایی است که دانش آموزان نسبت به مطالب و مباحث ارائه شده در آن دچار نگرانی و اضطراب می شوند و یادگیری مباحث ریاضی را سخت و دشوار می دانند. این مسئله به این دلیل در ذهن دانش آموزان ایجاد می شود که آن ها آشنایی کافی با نحوه حل سوالات و راه حل های گوناگون آن ها نداشته و در برخی مواقع متوجه منظور کلی سوالات ریاضی نمی شوند.

دانش آموزان کلاس هفتم متوسطه اول در صورتی که با انواع نمونه سوالات درس ریاضی هفتم متوسطه آشنا شده و با امتحان کردن راه حل های گوناگون به آن ها پاسخ دهند، علاوه بر آشنایی با میزان سختی سوالات اشکلات و ضعف های آموزشی خود را نیز در درس ریاضی برطرف می سازند.

به همین منظور در ادامه این مقاله لینک دانلود چند سری از نمونه سوال ریاضی هفتم با جواب ویژه امتحانات دی ۱۴۰۱ و نوبت دوم به صورت رایگان برای دانلود دانش آموزان پایه هفتم ارائه شده است. همچنین به منظور دسترسی سریع تر به مطالب درسی عنوان شده در کتاب ریاضی هفتم متوسطه نسخه الکترونیکی و رایگان این کتاب نیز در اختیار اولیا و دانش آموزان قرار گرفته است.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋