mo10110002

mo10110002

نکات مهم آموزش بازیگری برای ورود به دنیای بازیگری

آموزش بازیگری اولین قدم برای شروع کار به عنوان بازیگر است. بازیگران مأیوس کننده که تازه شروع به کار کرده اند ، این انتخاب را دارند که یا یک دوره 3 ساله آموزش درام را پشت سر بگذارند ، یا در کلاسهای بازیگری در مدارس بازیگری محلی شرکت کنند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع کلاس های آموزش بازیگری آشنا کنیم .

ما قبلاً در مورد تفاوت کلاس های بازیگری و مدارس درام بحث کرده ایم. باید بدانید که هر دو گزینه جوانب مثبت و منفی خود را دارند. به ویژه ، یک مدرسه بازیگری با کلاس های بازیگری عصرانه برای افرادی که قادر به آموزش درام نیستند ، یا تعهدات دیگری (مانند کار ، خانواده و غیره) دارند و قادر به شرکت در یک آموزش بازیگری تمام وقت نیستند بسیار عالی است اگر به دنبال بازیگر شدن هستید و تجربه ای ندارید ، شروع به کلاسهای بازیگری ارزانترین و سریعترین روش برای دیدن اینکه آیا بازیگری کاری است که واقعاً از انجام آن لذت می برید.

شما لازم نیست که به استماع و شنیدن وابسته شوید و فرصتی برای حضور در یک نمایش تئاتر یا یک مجموعه فیلم داشته باشید. به سادگی به یک کلاس بپیوندید . با این حال ، بسیاری از انواع مختلف کلاس های بازیگری وجود دارد که برخی از آنها مهمتر از سایرین هستند. امروز ، ما در مورد انواع کلاس های بازیگری که وجود دارد بحث خواهیم کرد تا ایده بهتری در مورد آنچه باید به عنوان اولین قدم خود در جهت آموزش بازیگری انتخاب کنید ، به شما ارائه دهیم. اگر در تهران هستید و لیست کاملی از کلاسهای بازیگری ، دانشکده های نمایشی ، دانشگاههای بازیگری ، مدارس بازیگری ، باشگاههای درام و موارد دیگر را می خواهید ، به فهرست راهنمای آموزش بازیگری  نگاهی بیندازید که شامل همه گزینه های ممکن در آن می باشد. چیزی به دلخواه شما در ضمن ، در اینجا انواع کلاس بازیگری وجود دارد که باید درباره آنها بدانید.

کلاس‌های آموزش بازیگری
ده نوع کلاس بازیگری را به ترتیب اهمیت ذکر کرده‌ایم.

به بررسی میزان اهمیت هر کدام پرداخته‌ایم. با این حال توجه داشته باشید که برخی از این موارد کاملا شخصی هستند و این رتبه‌بندی تا حدودی سلیقه‌ای هم هست.

همچنین توجه داشته باشید که بعضی از کلاس‌های بازیگری در شهر رشت مانند بدن و ژست ممکن است از نظر رتبه‌بندی در دسته کم اهمیت قرار بگیرند.

زیرا مسئول استعدادیابی به ندرت به این مورد در رزومه شما اهمیت می‌دهد. اگر چه به عنوان یک بازیگر این بسیار مهم است که مهارت‌هایتان را مشخص و برای بهتر شدن آن‌ها تلاش کنید.

 

کلاس‌های تکنیک بازیگری (درجه اهمیت: بسیار زیاد)
کلاس‌های بسیار رایج تکنیک بازیگری وجود دارد که هر بازیگری باید در آن‌ها شرکت کند.

اگر به سراغ دانشگاه نمی‌روید قطعا باید یک کلاس تکنیک بازیگری اولین چیزی باشد که در آن شرکت می‌کنید.

این نوع کلاس‌ها را در دنیای آموزش بازیگری به عنوان پایه و اساس بازیگر می‌دانند.

بسته به انتخاب معلم و رویکردی که در نظر می‌گیرد به روش‌های مختلفی آموزش داده می‌شوند.

هر معلم بازیگری از تکنیک‌های خاص خود برای بهتر شدن بازیگر استفاده می‌کند که خودشان از معلم‌های بازیگر خود یاد گرفته‌اند.

در نظر داشته باشید که همیشه روشی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با آن برقرار می‌کنید.

بنابراین باید در کلاس‌های مختلفی شرکت کنید تا بالاخره روش خود را پیدا کنید.

در کلاس‌های تکنیک بازیگری شما تمام اصول بازیگری را طی یک روش خاص یاد خواهید گرفت.

این مهارت‌هایی که شما در این کلاس‌ها یاد می‌گیرید همان چیزی است که فردی را که نمی‌داند چگونه بازیگری کند را از شخصی که مهارت بازیگری دارد متمایز می‌کند.

نکات مهم آموزش بازیگری برای ورود به دنیای بازیگری
همانطور که گفتیم دنیای بازیگری امروزه شلوغ و پر ازدحام است و رقابت در آن، حتی برای به دست آوردن یک نقش کوتاه شدید است. با این حال حتی اگر شما بتوانید در یک نقش ساده و کوتاه بازی کنید، شانس شما برای ستاره شدن بیشتر خواهد شد. 
سالانه تعداد زیادی بازیگر از دانشگاه و آموزشگاه ها فارغ التحصیل می‌­شوند. طبق شرایط موجود، امروزه حتی یک بازیگر مبتدی باید فراتر از مبتدی باشد و حتی برای شروع بازیگری، کمی تجربه داشته باشد. همین موضوع مشخص می‌کند که آموزش بازیگری تا چه اندازه اهمیت دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان بدون آموزش دیدن به دنیای بازیگری قدم گذاشت.  
در ادامه تعدادی نکته برای شما آماده کردیم که به شما کمک می‌کند برای ورود به دنیای بازیگری، نگرش کلی پیدا کنید. 

1- آموزش ببینید.
حتی با استعدادترین افراد، اگر استعداد خود را در جهت درست هدایت نکنند، به نتیجه ای نخواهند رسید. بازیگری درست مشابه مهارت‌های دیگر یک تخصص است و باید فراگرفته شود. برای شروع بازیگری در صورت امکان در کلاس های آموزش بازیگری شرکت کنید و در آموزشگاه های معتبر بازیگری ثبت نام کنید. همچنین می‌توانید ار دوره‌های آنلاین یا پکیج‌های آموزش بازیگری استفاده کنید. با این حال همانطور که پیش تر نیز گفتیم بهتر است در کلاس بازیگری ثبت نام کنید تا از این طریق با افراد نام آشنا در حوزه بازیگری ارتباط بگیرید. کلاس بازیگری یک شروع مناسب برای علاقمندان به با زیگری است که تازه اول راه هستند.

2- باسواد شوید.
مسلما اگر دانش و بینش خودتان را در مورد بازیگری بهبود ببخشید، دید گسترده تر و بازتری نسبت به کاری که می‌خواهید انجام دهید، پیدا می‌کنید. از طرفی دانش و سواد این اعتماد به نفس را به شما می‌دهد که یک بازیگر مستقل و موفق باشید.
افراد زیادی عاشق بازیگری هستند اما تا کنون حتی یک بار هم کلمه بازیگری را در گوگل سرچ نکرده اند، یک کتاب در مورد آن نخوانده اند، یا یک ورکشاپ در زمینه آموزش بازیگری شرکت نکرده اند. همین موضوع  سبب می‌شود بازیگری برای این افراد صرفا یک رویا یا هدف دست نیافتنی باشد. 
شک نداشته باشید برای هر کارگردانی کار کردن با بازیگری که کارش را بلد است، بسیار خوشایند است. اگر در حال حاضر به هر دلیلی امکان تجربه بازیگری ندارید، بهتر است تا می‌توانید از لحاظ تئوری خودتان را قوی کنید. شک نداشته باشید هزینه و زمانی که صرف آموختن بازیگری خواهید کرد بسیار ناچیزتر از هزینه و زمانی است که بخواهید تمام این مباحث را به صورت عملی تجربه کنید. 

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋