mo10110002

mo10110002

شرط سنی لازم برای استخدام معلم در مدرسه غیرانتفاعی چقدر است ؟

آزمون استخدامی آموزش و پرورش به طور معمول سالیانه برگزار می شود و علاقه مندان به شغل معلمی یا دبیری می توانند با شرکت در این آزمون ، وارد شغل مورد علاقه خود شوند.  شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، برای همه داوطلبان امکان پذیر است و تنها داوطلبانی که شرط سنی ، شرط مدرک و سایر شرایط را داشته باشند ، امکان گزینش خواهند داشت. همچنین در این آزمون داوطلبان باید با توجه به رشته شغلی مورد تقاضای خود ، مدرک تحصیلی مرتبط ارائه دهند.درباره شرایط معلم شدن در مدارس غیر انتفاعی در مطالب ذیل بخوانید.

رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی آموزش و پرورش با حداقل مدرک لیسانس ، به شرح زیر هستند :

شغل آموزگاری ابتدایی (استثنایی)
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ، روانشناسی تربیتی گرایش کودکان استثنایی ، علوم تربیتی گرایش استثنایی

شغل آموزگاری ابتدایی (ابتدایی)
آموزش ابتدایی ، برنامه ریزی درسی ، علوم تربیتی ، فلسفه تعلیم و تربیت ، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی کلیه گرایش ها به جز روانشناسی صنعتی

شغل معلم علوم تجربی
زیست شناسی جانوری ، زیست شناسی گیاهی ، شیمی کاربردی ، شیمی محض ، فیزیک کلیه گرایش ها ، آموزش علوم تجربی ، آموزش زیست شناسی ، آموزش فیزیک ، آموزش شیمی

شغل معلم علوم اجتماعی
جامعه شناسی کلیه گرایش ها ، علوم اجتماعی کلیه گرایش ها ، علوم ارتباطات اجتماعی کلیه گرایش ها ، مردم شناسی ، آموزش علوم اجتماعی

معلم شیمی
شیمی محض و کاربردی

معلم تربیت بدنی
معلم تربیت بدنی و علوم ورزشی ، تربیت بدنی و علوم ورزشی کلیه گرایش ها

معلم تاریخ
رشته های تاریخ انقلاب اسلامی ، آموزش تاریخ

معلم عربی
زبان و ادبیات عرب ، تحصیلات حوزوی سطح 2 ، تحصیلات حوزوی سطح 3 ، آموزش زبان و ادبیات عرب ، آموزش دینی و عربی ، ادبیات عرب

معلم زبان و ادبیات انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی ، زبان انگلیسی کلیه گرایش ها

معلم ادبیات فارسی
آموزش ادبیات فارسی ، زبان و ادبیات فارسی کلیه گرایش ها

معلم روانشناسی
مشاوره و راهنمایی ، روانشناسی کلیه گرایش ها

معلم زیست شناسی
آموزش علوم تجربی ، زیست شناسی کلیه گرایش ها ، میکروبیولوژی، آموزش زیست شناسی

همچنین شرط سنی آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای داوطلبان با مدرک لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری به صورت زیر می باشد :

 برای داوطلبان دارای مدرک لیسانس شرط سنی 35 سال
 برای داوطلبان دارای مدرک فوق لیسانس شرط سنی 40 سال
 برای داوطلبان دارای مدرک دکتری شرط سنی 45 سالقادر به شرکت در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش نیستند و حق آنها تضییع شده است . این در حالی است که این معلمان به خاطر علاقه به شغل معلمی، با تأییدیه گزینش آموزش و پرورش و گذراندن دوره های ضمن خدمت، با حقوق‌های بسیار کم، بدون بیمه و تحمل شرایط بسیار سخت وارد مدارس غیرانتفاعی شده‌اند و مواد درسی ر سمی آموزش و پرورش را تدریس و سال ها تجربه کسب کرده‌اند به
امید اینکه روزی بتوانند در جایگاه معلمی همراه با حقوق اولیه و بدیهی یک انسان شاغل و بالغ به کشور خدمت کنند.
حال که دانشگاه فرهنگیان با تنگنای جدی برای جبران کمبود معلم در کشور مواجه است و آموزش و پرورش نیز به شدت به معلم نیاز دارد، این حق معلمان غیرانتفاعی است که مطالبات آنها مورد توجه جدی مسئولان مربوطه، قرار بگیرد که قطعاً این مهم منجر به رفع تبعیض و برقراری عدالت اجتماعیآموزشی می‌گردد.
حال با توجه به مباحث بالا و عنایت به اینکه سال‌های گذشته مسئولین مربوطه در حق این نیروها کوتاهی نموده اند، خواهشمندیم
که تمهیدات قانونی فراهم شود تا معلمان و کارکنان شاغل در مدارس غیرانتفاعی بتوانند بدون آزمون یا نهایتا با برگزاری آزمون داخلی با منابع محدود و مشخص و ظرفیت پذیرش بالا به استخدام آموزش و پرورش درآیند تا جبران رنج و سختی گذشته باشد.

استخدام شدن به صورت رسمی در وزارت آموزش و پرورش و بهره مندی از حقوق و مزایای معلمی ، خواسته بسیاری از علاقه مندان به تدریس کردن و شغل معلمی است اما علاوه بر اینکه ظرفیت های اعلامی آموزش و پرورش پاسخگوی تعداد زیاد متقاضیان نیست ، شرایط پذیرش نیز نسبتا سخت شده است و متقاضیان باید ضمن داشتن شرایط سنی و معدل ، در آزمون های استخدامی و مصاحبه ، صلاحیت لازم را به دست آورند.
همین شرایط سخت باعث شده است که عده زیادی از علاقه مندان به شغل معلمی ، به فکر تدریس کردن در مدارس غیرانتفاعی باشند ، این مدارس با اینکه یکی از مدارس تحت نظر وزارت آموزش و پرورش هستند اما شرایط متفاوت و تقریبا آسان تری برای جذب معلم دارند.
مرتبط بخوانید : نحوه تدریس در برنامه شاد

مدارس عادی دولتی ، هزینه های مالی و مخارج مدرسه را از آموزش و پرورش دریافت می کنند اما در مدارس غیرانتفاعی ، هزینه تحصیل از خود دانش آموزان در ازای شهریه ای که دریافت می شود ، تامین می شود. کتاب های درسی هر دو مدرسه مشترک است اما در مدرسه غیرانتقاعی ، ساعت آموزشی و کلاس های فوق العاده بیشتری برگزار می شود.
احتمالا این را هم بپسندید  مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی - مدارس نمونه یا غیر دولتی ها کدام بهتر است
راهنمای استخدام در مدارس غیرانتفاعی
معلمان مدارس غیرانتفاعی ممکن است از معلمان استخدام رسمی آموزش و پرورش باشند که برای بیشتر کردن حقوق خود ، در این مدارس نیز مشغولند و یا معلمان بازنشسته ای که برای ادامه کار خود ، وارد مدارس غیر انتفاعی می شوند. اما بیشتر معلمان این مدارس را کسانی تشکیل می دهند که به عنوان معلم حق التدریس و نیروی آزاد استخدام شده اند.
در این رابطه بخوانید :شرایط جدید معلم شدن

عموم افرادی که در مدارس غیر انتقاعی استخدام می شوند ، معمولا به صورت مستقیم به مدرسه مراجعه می کنند و فرم استخدام معلم را تکمیل می نمایند. مدیر مدرسه پس از بررسی شرایط افراد درخواست کننده ، کسانی را که واجد شرایط لازم باشند استخدام می نمایند. از جمله شرایطی که برای استخدام شدن در مدرسه غیرانتفاعی مد نظر است ، مواردی همچون داشتن سابقه کار که مزیت محسوب می شود ، مدرک تحصیلی مرتبط ، توانایی تدریس ، سابقه کار به صورت تدریس خصوصی ، روابط عمومی و انسانی و …
پس شما برای استخدام شدن در مدرسه غیرانتفاعی ، باید شخصا به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. اگر مدرسه ظرفیت استخدامی داشت و رشته تحصیلی شما نیز مورد نیاز مدرسه بود ، حتما استخدام خواهید شد.

شرایط معلم شدن در مدارس غیرانتفاعی | حقوق معلمان مدارس غیرانتفاعی
با توجه به اینکه معلمان استخدام شده در مدارس غیرانتفاعی ، معلمان رسمی آموزش و پرورش نیستند ، حقوق و مزایای اختصاص داده شده به آنها در مقایسه با فرهنگیان رسمی ، بسیار کمتر است. در حال حاضر حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی که به صورت حق التدریس و قرار دادی استخدام شده اند ، به ازای هر ساعت کاری محاسبه می شود و با وجود آنکه مدرسه از دانش آموزان شهریه دریافت می کند ، اما حقوق معلمان چندان زیاد نیست.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋