mo10110002

mo10110002

آیا درآمد فیزیوتراپی خوب است ؟

این مطلب برای علاقه مندان رشته فیزیوتراپی تهیه شده و به مورادی همچون درآمد فیزیوتراپی ، فرصت های شغلی برای فیزیوتراپی و شرایط تاسیس کلینیک فیزیوتراپی پرداخته می شود.
فیزیوتراپی یکی از شاخه های توان بخشی است که تحصیل در آن از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی میسر می شود. از آنجایی که رشته فیزیوتراپی در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شود ، بنابراین فارغ التحصیلان این رشته تنها می توانند به عنوان کارشناس فیزیوتراپی و با استفاده از عوامل فیزیکی و حرکت درمانی ، در جهت بازتوانی بیماران نیازمند و معلولین وارد حرفه خود شوند.
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی که دوره طب عمومی را در مراکز دانشگاهی گذرانده و موفق به اخذ مدرک تخصصی شده است ، می تواند با فعالیت در مراکز درمانی و یا دریافت مجوز تاسیس کلینیک از وزارت بهداشت ، به اشتغال و کسب درآمد بپردازد که البته پروانه تاسیس مطلب تحت شرایط خاصی و به افراد واجد شرایط داده می شود.

Academic field of Physiotherapyرشته های تجربیرشته فیزیوتراپی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی
فیزیوتراپی یک شاخه خاص پزشکی است که به رفع اختلالات حرکتی کمک می کند و کیفیت زندگی بیماران را از طریق مداخله جسمی برای بهبود تحرک و عملکرد بهبود می بخشد. رشته فیزیوتراپی از جمله رشته های گروه تجربی است که بین داوطلبان دختر و پسر طرفدارهای زیادی دارد. برای وارد شدن به این رشته باید رتبه قبولی خوبی را در کنکور بیاورید.

دراین مطلب از مجموعه مطالب سایت pasokhbama.com قصد داریم به یکی دیگر از رشته های گروه تجربی، رشته فیزیوتراپی و مباحث دیگری مانند دانشگاه های برتر، کاربرد، موقعیت شغلی، درآمد و حقوق و دیگر موارد صحبت کنیم.

ماهیت رشته فیزیوتراپی
 درآمد فیزیوتراپی  خوب است و جزئ رشته های توانبخشی است، فیزیوتراپیست ها از طریق حرکت و ورزش، ماساژ درمانی، آموزش و مشاوره به افراد آسیب دیده به بیمار کمک می کنند از لحاظ جسمی به استقلال برسد. آنها سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می کنند و به بیماران در مدیریت درد و جلوگیری از بیماری کمک می کنند. متخصصین این رشته برخلاف دیگر رشته های تجربی با مواد شیمایی سرو کار ندارد و با استفاده از عوامل فیزیکی و مکانیکی نسبت به درمان اقدام میکنند.

کاربرد های رشته فیزیوتراپی
رشته فیزیوتراپی به عنوان یک حرفه مراقبت بهداشتی با قسمت های مختلف بدن مانند مغز و اعصاب ، عصب عضلانی-اسکلتی، قلبی عروقی، تنفسی در ارتباط است. در زیر بررسی جزئی تر کاربردهای این رشته می پردازیم.

نقش فیزیوتراپییست برای بیمار ارتوپدی
برای مشکلات ارتوپدی مانند شکستن استخوان ها، کیفوز، پارگی مینیسک، کندرو مالاسی، فتق دیسک بین مهره ای، کشیدگی و پارگی تاندون عضلات، کف پای صاف، پا ضربدری، پا پرانتزی، لغزش مهره های ناحیه کمر، قطع اندام ها و ….. از فیزیوتراپ می شود کمک گرفت.

شرایط محیطی موثر بر درآمد کلینیک فیزیوتراپی
چگونه شرایط مکانی می تواند بر رشد درآمد کلینیک فیزیوتراپی تاثیر داشته باشد؟
موارد ذیل می تواند تاثیر چشمگیری در تصمیم گیری افراد در انتخاب محل درمان فیزیوتراپی داشته باشد :

کلینیک در مجاورت خیابان اصلی باشد.
ساختمان کلینیک در خیابان های پهن بدون ترافیک باشد.
نوع ساختمان یا مجتمع از نظر ابعاد باید مورد توجه باشد. (درمانجوی با ادم و درد فراوان ، امکان و حوصله تردد به مجتمع های بسیار بزرگ را نخواهد داشت.)
سهولت ورود درمانجو به ساختمان از نظر عدم وجود پله های متعدد ، ورودی های تنگ ، تاریک یا شیب دار و جوی های عریض
طبقه کلینیک بسیار در تصمیم گیری مراجعین تاثیر دارد.
وجود پارکینگ عمومی در مجتمع
وجود تسهیلات آسانسور یا معلول بر از کف خیابان یا پارکینگ
متراژ کلینیک (خصوصاً سالن انتظار) ساختمان های کوچک مطلوب درمانجو نیستند.
سقف های کوتاه
تعداد کابین قابل بهره برداری
رعایت تهویه و نور مناسب سالن
رعایت اندازه و تهویه مطلوب کابین درمان
وجود رنگ های انرژی زا و تنش زدا در دیوار و کابین ها تاثیر بسیار زیادی دارد.
رعایت نظافت داخلی ساختمان یا مجتمع
رعایت نظافت داخلی کلینیک

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋