mo10110002

mo10110002

تحصیل در رشته پزشکی چند سال طول می کشد ؟

انسان در مسیر زندگی با فراز و نشیب های فراوانی روبه رو می شود که برخی از آنها نحوه انتخاب راه درست می تواند سرنوشت ساز باشد. انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل مناسب نیز از جمله مواردی است که در آینده فرد بسیار تاثیر گذار است. انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند و نمی توان این دو را جدا از هم در نظر گرفت. انتخاب رشته تحصیلی به شکلی مقدمه انتخاب شغل است به طوری که رشته تحصیلی مدرسه و دانشگاه راه ورود به مشاغل وابسته به آن رشته است.

یکی از رشته هایی که داوطلبان کنکور می توانند آن را در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده نمایند، رشته پزشکی می باشد. داوطلبان علاقه مند به پزشکی می بایست پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور اطلاعات کافی در خصوص این رشته، درس های عمومی و اختصاصی و بازارکار آن داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم رشته پزشکی را معرفی کرده و در خصوص موقعیت شغلی و بازارکار آن توضیحاتی ارائه دهیم.


معرفی رشته پزشکی
داوطلبانی که مرحله آزمون کتبی کنکور سراسری را با موفقیت گذرانده اند، اکنون به دنبال اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته کنکور می باشد. انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین مراحل پذیرش در دانشگاه و یافتن شغل مناسب است. بنابراین در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشت.

 

یکی از رشته های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، رشته پزشکی است. اکثر داوطلبانی که رتبه و تراز مناسب برای انتخاب رشته این مجموعه کسب کرده اند به دنبال یافتن اطلاعاتی در این خصوص هستند که رشته پزشکی چیست؟ شامل چه مباحثی شده و بازار کار آن پس از فارغ التحصیلی چیست؟ برای پاسخ به این دسته از سوالات در ادامه مقاله به معرفی رشته پزشکی می پردازیم.

معرفی رشته پزشکی
تا اینجا درباره شرایط ورود به رشته پزشکی صحبت کردیم و در این بخش قصد داریم شما را با دوران تحصیل، مسیر ادامه تحصیل و بازار کار آن آشنا کنیم. در تعریف مقاطع دانشگاهی، دو نوع دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی (Phd) وجود دارند. پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، ۴ دکترای حرفه‌ای هستند که در ایران از طریق کنکور سراسری تجربی دانشجو می‌پذیرند. این به آن معناست که پس از اتمام این رشته‌ها، می‌توان در آزمون دکترای تخصصی رشته‌هایی مانند آموزش پزشکی و فارماکولوژی یا در آزمون تخصص (دستیاری)  مانند بیهوشی، زنان و زایمان، اورولوژی، داخلی، پوست و مو، رشته رادیولوژی، مغز و اعصاب، نورولوژي و طب اورژانس شرکت کرد.

اگر کوشا و علاقه‌مند نباشید یا صرفا برای درآمد و عنوان پزشک وارد این رشته شوید و به واقعیات توجه نکنید، شاید حتی نتوانید مدرک دکترای عمومی خود را بگیرید. چون دوره پزشکی نسبت به رشته‌های دیگر، طولانی‌تر است و دیرتر از خیلی از رشته‌ها به درآمد مناسب می‌رسید. در عین حال اگر با دید باز و دقیق رشته پزشکی را انتخاب کرده باشید، از انگیزه و پشتکار کافی طی تحصیل و کار برخوردار باشید، می‌توانید آینده شغلی و مالی خود را تضمین کنید و همیشه از تصمیم درست خود در انتخاب رشته پزشکی لذت ببرید.دانشجوی رشته پزشکی شدن آرزویی است که خیلی از داوطلبان کنکور تجربی آن را در سر دارند و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته اند تا بالاخره روزی رویای پدر و مادرشان برای آقا یا خانم دکتر شدنشان به واقعیت برسد. اما مزیت های رشته پزشکی چیست که باعث شده است در میان داوطلبان کنکوری انقدر طرفدار داشته باشد؟
درآمد مالی خوب ، فرصت اشتغال مناسب در سراسر جهان ، شان و منزلت اجتماعی بالای پزشکان در جامعه و … از مزایای شغل پزشکی می باشد که رقابت در صحنه کنکور سراسری را برای پذیرش در این رشته افزایش داده است. ولی در کنار لذت های رشته پزشکی باید سختی های راه رسیدن به آن را نیز در نظر داشت.
بسیاری از شما علاقه مندان سختی راه را فقط در قبولی کنکور می دانید اما با ورود به دانشگاه تازه متوجه می شوید که در ابتدای راه هستید و اگر دانشجوی پرتلاش و علاقه مندی نباشید ، ممکن است نتوانید مسیر رسیدن به هدف خود را ادامه دهید

مزایا و معایب رشته پزشکی
هر رشته‌ای خصوصا پرطرفدارترین‌ها، در کنار خوبی‌ها و مزایا، یک سری سختی‌هایی دارند که ممکن است با توجه به روحیات، اهداف و توانمندی‌های برخی افراد به عنوان معایب تلقی شوند. در این قسمت با بیان تیتروار تعدادی از مزایا و مایب پزشکی سعی کرده‌ایم شما را با چهره واقعی این رشته آشناتر کنیم.

رشته علوم آزمایشگاهی

 مزایای رشته پزشکی
کسب جایگاه اجتماعی بالا
سطح درآمد بالا
امکان کار در مطب و کلینیک شخصی
تنوع در رشته‌ها برای ادامه تحصیل پس از پزشکی عمومی
فراهم بودن موقعیت کاری در تمام شهرهای کشور
عدم بیکاری

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋