mo10110002

mo10110002

شرایط سنی استخدام پرستار به چه صورت است ؟

رشته پرستاری تا چه سنی پذیرش دارد؟
علاوه بر داوطلبان کنکور تجربی که علاقه مند به قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی همچون پرستاری هستند ، دسته دیگری از داوطلبان نیز هستند که با داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند و در خصوص شرایط تحصیل مجدد سوالاتی مثل شرط سنی معمولا برایشان مطرح می شود.
در پاسخ به این سوال که رشته پرستاری تا چه سنی پذیرش دارد؟ باید بگوییم که ثبت نام کنکور سراسری و ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی هیچ محدودیت سنی ندارد و شما در هر سنی که هستید ، می توانید در کنکور شرکت کنید ، انتخاب رشته کنکور را انجام دهید و وارد رشته پرستاری شوید. البته با وجود اینکه برای تحصیل در رشته پرستاری محدودیت سنی قرار داده نشده است ، اما یکی از شروط اصلی استخدام پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی ، دارا بودن سن لازم است.

https://pasokhbama.com/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D8%B3%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F/
شرایط سنی استخدام پرستاری
رشته پرستاری تا چه سنی استخدام و پذیرش دارد؟ تحصیل در رشته پرستاری معمولا 5 سال یعنی حدود 9 تا 10 ترم به طول می انجامد و در طی این سال ها دانشجویان حدود 140 واحد درسی از دروس رشته پرستاری را در دوره های کارورزی پرستاری ، کارآموزی در عرصه و … می گذرانند. طرح پرستاری نیز شامل 2 سال است و کارشناس پرستاری باید 

لغت پرستار (NURSE) از كلمه لاتين (NUTRIX) به معنا تغذيه گرفته شده است. پرستار يكي از اعضا كليدي در گروه مراقبت‌هاي بهداشتی و درمانی است و نقش ارزنده او در پذيرش بیمار به سیستم سلامت، ارائه مراقبت‌ها و حمايت‌های جسمی، روانی، معنوی و اجتماعي مورد قبول همه بوده و بر هيچ كس پوشيده نيست. اما همان‌طور که می‌دانید، در کشور ما ایران، روز پرستار را مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) گرامی ‌می‌دارند.

اما آیا تاکنون با خود اندیشیده‌اید که ریشه رشته پرستاری از کجا و با چه هدفی به وجود آمده است! در زمان جنگ‌های صلیبی که به مدت 10 قرن ادامه داشتند، اشخاصی با اهداف مذهبی و در اماکن مذهبی به مداوا و تیمار زخمی‌های جنگ می‌پرداختند.

اما با گذشت زمان و به خصوص در زمان جنگ‌های جهانی اول و دوم پرستار و پرستاری مفهوم گستره‌تری پیدا کرد؛ به گونه‌ای که در قرن 19 ام، پرستاری مدرن در آلمان و بریتانیا شکل گرفت که بانویی فداکار به نام فلورانس نایتینگل، پرستاری مدرن را بنیان‌گذاری کرد و بالأخره در سال 1900 و با ورود به قرن بیستم، این مفهوم شکل جهانی به خود گرفت و پرستارانی که در مراکز مذهبی با انگیزه‌های مذهبی در حال آموزش دیدن بودند رفته رفته قواعد سختگیرانه پزشکی و سلامت و مراقبت علمی را که توسط پزشکان تدریس می‌شد، آموختند.

پرستاری حرفه‌ای در ایران برگرفته از پرستاری حرفه‌ای در کشورهای اروپایی است، اولین بار در سال  ۱۲۹۴ شمسی این میسیونرهای مذهبی بودند که در ارومیه مدرسه پرستاری تأسیس کردند و این شیوه بعدها به سایر شهرهای ایران نیز گسترش یافت.

سلام به همه جویندگان علم، با یک مقاله جذاب دیگر از سری مقالات معرفی رشته‌های دانشگاهی در خدمت شما عزیزان هستیم. همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، امروز ما به سراغ معرفی رشته جذاب و پرطرفدار پرستاری خواهیم رفت. پرستاری را می‌توان نقاشی لبخند بر روی بوم دردها تلقی کرد. در هنگام وقوع اپیدمی کرونا زمانی که ما برای در امان ماندن از بیماری و ویروس به خانه‌هایمان پناه برده بودیم، چه بسیار پرستارانی که در بیمارستان‌ها ماندند و سپری از جنس آدمی در برابر ویروس منحوس برای حفظ سلامت ملت خود، ایجاد کردند.

به همین دلیل است که در تقسیم‌بندی آکادمیک رشته‌های وزارت بهداشت، پرستاری را هم تراز با پزشکی می‌دانند؛ اما با این وجود، در بین اقشار مردم، رشته پرستاری از اهمیت و توجه کمتری برخوردار است. من شیدا کبیرعبادی هستم و در این مقاله از سایت بخون، قصد دارم جنبه‌های متفاوتی از رشته پرستاری را برای شما بازگو کنم؛ پس اگر شما نیز به دنبال کم و کیف رشته پرستاری هستید، تا انتها مقاله، همراه ما بمانید. باشد که این شغل شریف، جایگاه شایسته خود را در جامعه باز یابد.

آزمون استخدامی وزارت بهداشت هر ساله به منظور جذب نیروهای متخصص مورد نیاز در رشته های گروه پزشکی و اداری توسط سازمان سنجش و آموزش کشور و زیر نظر سازمان اداری استخدامی کشور و وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود.

 

یکی از رشته های شغلی که معمولا هر سال در این آزمون ارائه شده، رشته شغلی پرستاری می باشد. بنابراین بهترین گزینه برای داوطلبان علاقه مند به رشته پرستاری و اشتغال در ارگان های دولتی شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت سال ۱۴۰۱ می باشد.

 

آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت معمولا سالی یک بار برگزار می شود و ممکن است در هر دوره ظرفیت ها و استان های محل پذیرش پرستاران متفاوت باشد. در ادامه زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی پرستاری وزارت بهداشت 1401 ارائه شده است.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋