mo10110002

mo10110002

لیست رشته هایی که میتوان با آنها معلم شد کدام است ؟


در سال 1400 دانشگاه فرهنگیان حدود 23 هزار دانشجو در رشته های تحصیلی مختلف هر 5 گروه آزمایشی پذیرش کرد. ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400 انسانی از سایر گروه های آزمایشی بیشتر است که حدود 13120 نفر بود.
از چه رشته هایی میتوان معلم شد را اینجا بخوانید.

رشته های انسانی دانشگاه فرهنگیان
آموزش زبان و ادبیات فارسی
دبیری الهیات و معارف اسلامی
دبیری زبان و ادبیات عربی
دبیری تاریخ
دبیری علوم اجتماعی
راهنمایی و مشاوره
آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش تربیت بدنی
آموزش جغرافیا
رشته های ریاضی دانشگاه فرهنگیان
ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400 در گروه علوم ریاضی 3588 نفر بوده است که اسامی رشته ها به شرح زیر هستند :

آموزش فیزیک
آموزش ریاضی
آموزش ابتدایی
آموزش و پرورش کودکان استثنایی
آموزش تربیت بدنی

برای معلم شدن و ورود به دانشگاه فرهنگیان یا شهید رجایی الزامیست که داوطلبان رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و یا زبان در کنکور سراسری شرکت کرده و همچنین شرایط لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان را بدست آورده باشند. داوطلبان می توانند برای آشنایی با رشته های دانشگاه شهید رجایی یا فرهنگیان تصمیم گرفته که در کدام رشته و گرایش علاقه به تحصیل دارند.

 

داوطلبان برای دبیر شدن می بایست یا در دانشگاه فرهنگیان و یا در دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی قبول شده که پس از قبولی می توانند استخدام آموزش و پرورش شوند. پس از قبولی در دانشگاه فرهنگیان داوطلبان باید بر اساس گروه آزمایشی کنکوری که در آن شرکت کرده، کارنامه کنکور سراسری و علاقه خود تصمیم بگیرند که می خواهند دبیر شدن در چه رشته ای را انتخاب نمایند.

 

اگر متقاضیان علاقمند به رشته های دبیری گروه هنر و یا زبان هستند، می توانند در کنار یک رشته اصلی ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ) در کنکور هنر و یا زبان نیز شرکت نمایند تا بتوانند انتخاب رشته در گروه آزمایشی هنر و یا زبان دانشگاه فرهنگیان را انجام داده و در یکی از رشته های دانشگاه فرهنگیان قبول شوند.

 

پس به طور کلی متقاضیانی که علاقمند به ورود به حرفه دبیری هستند می توانند از طریق کنکور آزمایشی رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان اقدام به ورود به حرفه معلمی کنند.

 

متقاضیانی که در کنکور رشته های نظری، هنر و یا زبان شرکت کرده اند و توانستند شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان را به دست آورند، می توانند برای آشنایی با شرکت در دوره های ضمن خدمت به مطالعه مقاله زیر بپردازند.

داوطلبان که شرایط ثبت نام همچون رعایت تجانس رشته تحصیلی اعلام شده برای رشته های شغلی، برای استخدام در آموزش و پرورش کشور در سال ۱۴۰۱ را دارند می توانند در زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند. pasokhbama.com میگوید:  معمولا چند رشته تحصیلی مجاز در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش پرورش برای هر رشته شغلی تعیین می گردد. به همین دلیل ممکن است فارغ التحصیل یک رشته تحصیلی شرایط ثبت نام در چند رشته های شغلی ارائه شده را در یک منطقه مانند استان داشته باشد.

در ادامه بهتر است بدانید در این حالت متقاضی می تواند با بررسی سهمیه های مورد پذیرش، حیطه کاری، ظرفیت ها و غیره هر یک از رشته شغل‌هایی که برای ثبت نام مجاز است. رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1401 نثبت نام کند. در انتها بهتر است ذکر کنیم که دفترچه ثبت نام دهمین دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ همچنان منتشر نشده است و بعد از اعلام شدن در این مقاله قید خواهیم کرد.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋