mo10110002

mo10110002

کاربرد میکرونیدلینگ چیست؟

از روش های جدیدی که به عنوان جوانسازی پوست صورت انجام می شود ، میکرونیدلینگ است. طی این روش درمانی ابتدا پزشک زیباجو را معاینه می کند و متناسب با نوع پوست و میزان عارضه های موجود بر آن ، سرعت دستگاه را مشخص می کند.

دستگاه غلطان بر روی پوست حرکت می کند و سوزن های ریز از جنس تیتانیوم وارد پوست صورت می شود. این سوزن ها با وارد شدن به پوست صورت سبب تحریک بیشتر آن در جهت کلاژن سازی می شود. معمولا طی این روش فرد دردی را حس نمی کند اما معمولا پزشک در جهت کم کردن میزان سوزش از بی حسی موضعی استفاده کند. لازم است اشاره کنیم که با روش میکرونیدلینگ در تهران  بر روی پوست محلول ترمیمی شامل ویتامین ث ، روشن کننده پوست و اسید هیالورونیک نیز به پوست صورت تزریق می گردد.

اگر می خواهید در زمینه جوانسازی پوست صورت به کمک روش میکرونیدلینگ نتیجه بگیرید بهتر است طی جلساتی که پزشک برایتان تعیین کرده است مراحل درمان پوست خود را طی کنید تا در نهایت پس از حداقل چهار تا پنج جلسه پوستی شفاف و بدون عارضه را تجربه کنید.

میکرونیدلینگ روشی موثر برای درمان اسکار آکنه و اسکار ناشی از زخم است که در آن یک لایه سطحی از پوست برداشته می‌شود. همچنین در این لایه برداری سطحی، لایه مرده پوست نیز از بین می‌رود که این امر باعث شفاف تر شدن و روشن شدن پوست می‌شود. زیرا این دستگاه میکروکانال و حفره‌های متعددی را در پوست ایجاد می‌کند و از این حفره‌ها ترشحات خون، سرم و پلاسما خارج می‌شوند، خروج این ترشحات جوانسازی پوست را درپی دارد.

در میکرونیدلینگ، دستگاه از طریق سوزن‌های بسیار ریز میکروکانال‌هایی را در قسمت اپیدرم و درم پوست ایجاد می‌کند؛ در اثر این آسیب کنترل شده، القای کلاژن و الیاف کلاژن و الیاف الاستین و تحریک سلولی را مشاهده خواهیم کرد. این تحریک سلولی رشته‌های فیبروبلاست که از ترکیبات اصلی کلاژن پوست‌ هستند را می‌سازد، به دنبال پاسخ التهابی بدن، ترمیم ایجاد و پوستی بهتر از پوست اول تشکیل می‌شود.

در واقع میکرونیدلینگ مقدار کلاژن صورت و همچنین ضخامت پوست صورت را افزایش داده و موجب شادابی آن می شود و برای مدت طولانی تری صورت نرم و درخشنده ای خواهید داشت.

کاربرد میکرونیدلینگ
بیشترین کاربرد میکرونیدلینگ برای درمان منافذ باز صورت و همچنین ترمیم جای جوش و اسکار زخم است.

میکرونیدلینگ در اصفهان
آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟
با توجه به استفاده از کرم‌های بی حسی بر روی نقاط مختلف پوست، دردی حس نخواهد شد. قابل ذکر است که بعد از اتمام درمان احتمالاً، پوست همان نقطه، به رنگ صورتی در خواهد آمد و یا در بدترین حالت نقطه‌های زخم مانند روی پوست ایجاد خواه شد که همه اینها پس از چند روز از بین می‌روند.

اقدامات قبل از میکرونیدلینگ
در روز انجام میکرونیدلینگ هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و در صورت داشتن هرگونه ضایعه پوستی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. (ممکن است نیاز به درمان ضایعه پیش از اقدام به میکرونیدلینگ باشد.)

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ
- از گرفتن دوش آب گرم و رفتن به سونا در ۱-۲ روز اول بعد از درمان خودداری کنید.(چند ساعت بعد از درمان می‌توان ناحیه مربوطه را با آب به صورت خیلی ملایم شستشو داد.)
- کرم ترمیم کننده خود را روزانه ۲ بار و حداقل به مدت یک هفته استفاده نمایید.

- احساس سوزش در ناحیه درمان شده در چند ساعت اول شایع و طبیعی است. در این موارد استفاده از کمپرس یخ به بهبود این علائم کمک می‌کند. در صورت استفاده از کمپرس یخ، آنرا کاملا با یک گاز خشک یا حوله بپوشانید تا از نشت آب به داخل پوست در ناحیه درمان شده جلوگیری شود.

کاربردها و مزایای میکرونیدلینگ: میکرونیدلینگ باعث ترمیم خیلی از ضایعات پوستی مثل:
1- بهبود منافذ باز پوست(کاهش اندازه روزنه‌های پوست)

2- میکرونیدلینگ جهت بهبود اسکار هایی که در اثر آکنه ،سوختگی یا جراحی ایجاد شده اند.

3- میکرونیدلینگ جهت درمان استریا (ترک های ناشی از چاقی یا بارداری) : به دلیل چاقی،لاغری و یا حاملگی فشار شدیدی به پوست وارد می شود و باعث به وجود آمدن ترک پوستی می شود، با استفاده از میکرونیدلینگ می توان تا حد زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

4- میکرونیدلینگ صورت جهت درمان جای جوش و آکنه و رفع تیرگی پوست : برای از بین بردن جای جوش می بایست از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده نمود و این کار توسط میکرونیدلینگ قابل انجام است.

- بروز خونریزی نقطه ای و خفیف در روز انجام درمان در موضع طبیعی است. مقداری پنبه تمیز روی محل خونریزی قرار داده و فشار دهید.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋