mmd

mmd

کاشت ریش چیست؟

کاشت ریش دقیقاً این است: مو از یک قسمت از بدن شما گرفته می شود و در خط فک شما و هر جایی که می خواهید ریش شما رشد کند کاشته می شود.

به نظر ساده کافی است، اما مطمئناً یک سیستم به جای آن است. دو روش اصلی وجود دارد که یک جراح می تواند اتخاذ کند:

استخراج دستگاه فولیکولی (FUE). این رویکرد با برداشت واحدهای فولیکولی جامع یک به یک در فضای اهداکننده انجام می شود. FUE به طور قابل توجهی کمتر عذاب آور است، که می تواند نشان دهد که چرا فرآیند پیوند واحد فولیکولی (FUT) بیشتر انجام می شود .
برای این روش، جراح نوار کوچکی از بافت را از پشت سر شما می‌برد و فولیکول‌های مو را از آن بافت خلاص می‌کند.
دستگاه فولیکولی گروه کوچکی از فولیکول‌های مو است که می‌توانند از طریق همان محل خروج در منافذ و پوست ایجاد شوند.

هر روش فقط بین 2000 تا 5000 گرافت فولیکول مو یا حتی بیشتر از پشت سر را می کشد، معمولاً مقدار آن را همراه با گوش شما می برد، یا کمی کاهش می دهد و آنها را تا زمان برخورد کاشته می کند.

گرافت در واقع یک فولیکول مو است که پیوند زده می شود.

درمان چگونه است؟
در زیر طرح کلی روش‌های مرتبط با این روش آورده شده است:

برداشت
صرف نظر از اینکه FUE یا شاید FUT داشته باشید، اولین گام جراح شما ممکن است تراشیدن ناحیه‌ای روی سر شما باشد که در حال برداشت است.

این به آنها دید واضح تری از فولیکول های مو ارائه می دهد. قبل از شروع برداشت، یک ماده بی حس کننده ناحیه ای به شما ارائه می شود، به این معنی که برداشت یا حتی کاشت را احساس نمی کنید.

کاشت
هنگامی که فولیکول‌ها از سر برداشته می‌شوند، جراح یک بی‌حس کننده موضعی را به دنیای محل قرارگیری ایمپلنت‌ها تزریق می‌کند. سپس، جراح هر فولیکول را در پوست صورت شما کاشت می‌کند و ریش جدید شما را به روشی که شما و پزشک قبل از عمل جراحی توافق کرده‌اید، شکل می‌دهد.

بهبودی
شما باید یک روز فرصت داشته باشید تا در مراحل جراحی کاشت ریش بهتر شوید. پوسته های کوچک ممکن است در اطراف هر فولیکول مویی که اخیراً کاشته شده است، تایپ شود، اما باید ظرف چند روز پوسته پوسته شود.

فقط بعد از چند هفته تا 10 روز، باید در موقعیتی باشید که بتوانید به طور معمول اصلاح کنید و ریش جدید خود را کوتاه کنید.

با این وجود، یک هشدار: موهای جدید ریش شما ممکن است به زودی بعد از 2 یا 3 ماه از بین بروند. این واقعاً استاندارد است و موهای جدید باید رشد کنند تا ناحیه خود را به دست آورند.


چه کسی کاندیدای عالی برای این روش است؟
به دلیل اینکه فولیکول‌های مو دوباره در پشت سر جمع می‌شوند، داشتن فولیکول‌های موی سالم در این نقطه بسیار مهم است.

این موضع تمایل دارد تا یکی از قسمت‌های گذشته برای کچل شدن باشد، بنابراین حتی زمانی که شروع به کاهش مقداری مو در رتبه اول می‌کنید، احتمالاً با این وجود رشد سالمی در پشت سر خود دارید.

جراح پیوند شما نگاهی به پوست سر شما می‌اندازد و تصمیم می‌گیرد که آیا واقعاً تعداد واحدهای فولیکولی کافی برای پیوند وجود دارد یا خیر.

اگر فولیکول های موی کافی برای درو کردن به نظر نمی رسد، ممکن است پزشک شما از گزینه های درمانی گزینه ای حمایت کند.

چگونه از سودآوری کاشت ریش آگاه هستید؟
هر روشی که انجام شود، طی سه یا 4 ماه، فولیکول‌های مو پیوند شده باید در ناحیه‌ای مستقر شوند و رشد کنند.

اگر در 8 یا 9 ماهگی، یک ریش کامل و متعادل وجود داشته باشد که می توانید با آن طوری رفتار کنید که گویی در کنار آن وجود دارد، کاشت ریش سودآور بوده است.

حتی اگر دو FUE و FUT می توانند ریش های کاملاً شکار طبیعی تولید کنند، ریش های FUT معمولا پرتر هستند.

این به این دلیل است که هر بار که یک نوار از پوست خارج می شود، فولیکول های بیشتری برداشت می شود. بنابراین اگر هدف شما واقعاً داشتن ریش پرپشت تر است، به FUT نگاه کنید.

شکست پیوند ریش غیر معمول است و احتمالاً نتیجه برداشت نامناسب در ناحیه اهداکننده خواهد بود. اغلب به همین دلیل است که انتخاب یک جراح ماهر ترمیم مو بسیار مهم است و هزینه بسیار بیشتری پرداخت می شود.

آیا اقدامات حفاظتی یا عوارض جانبی ناخواسته ای وجود دارد که باید از آن آگاه بود؟
درست پس از عمل، محل برداشت روی سر شما به علاوه ناحیه کاشته شده در ناحیه صورت شما به مراقبت متمایز نیاز دارد. دو سایت باید به صورت شفاف ذخیره شوند.

دستورالعمل های درمان مسکن
پزشک شما دستورالعمل های مراقبت از اموال را در اختیار شما قرار می دهد. اینها ممکن است حاوی استفاده از پماد آنتی بیوتیک برای پوست سر و مقابله باشند.

برخی از کارهایی که باید برای حداقل چند روز اول انجام دهید عبارتند از:

تبلیغات
شنا به نور مستقیم خورشید
، کشیدن سیگار
با استفاده از سونا یا وان گرم
فعالیت بدنی سخت، به خصوص هر چیزی که باعث عرق
کردن، مالش یا خاراندن شود. لکه های برداشته شده یا کاشت
ممکن است به شما پیشنهاد شود تا چند روز صورت خود را تمیز نکنید یا حداقل از شستشوی پوست خودداری کنید. پوست شما احتمالاً ظریف و خارش دار خواهد بود، اما برای دوری از تحریک و عفونت، سعی کنید آن را به تنهایی رها کنید.

عوارض جانبی احتمالی
پوست سر و پوست سر شما ممکن است با عوارض جانبی ناخواسته بعدی نیز مواجه شود:

تورم
قرمزی
تنگی
بی‌حسی
پوسته‌های کوتاه‌مدت یا پوسته پوسته
شدن زخم در ناحیه اهداکننده شایع است، اما معمولاً پیشرفت طبیعی موهای شما از آن محافظت می‌کند. FUE تعداد زیادی اسکار کوچک و اغلب غیرقابل توجه بر جای می گذارد. FUT، با گفتن این، یک زخم طولانی و منحصر به فرد در پشت سر باقی می گذارد.

نواحی ایمپلنت روی صورت شما نباید با هیچ زخمی مواجه شوند، اما برخی دلمه های لحظه ای وجود خواهند داشت. اگر پوسته پوسته شدن، قرمزی، تورم یا سوزش بلافاصله پس از چند ماه ظاهر شد، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

هزینه کاشت ریش چقدر است؟
کاشت ریش ارزان نیست. آنها بسته به مقدار پیوند ضروری می توانند بیش از پانزده هزار دلار هزینه داشته باشند. پیوند جزئی - برای پر کردن نواحی صورت که در حال حاضر مو رشد نمی‌کند - می‌تواند بین 3000 تا 7000 دلار قیمت داشته باشد، باز هم بسته به محدوده پیوندهای کاشته‌شده. شما می خواهید در جلسه مشاوره اصلی خود با پزشک خود درباره این هزینه بحث کنید.

قبل از این روش، متخصص پزشکی شما باید پوست سر شما را معاینه کند و با آن مواجه شود تا متوجه شود که آیا شما یک مشتری بسیار خوب هستید. این ویزیت مشاوره می تواند با توجه به پزشک، قیمتی نیز داشته باشد. هنگام تهیه قرار ملاقات خود، حتماً میزان هزینه مشاوره را جویا شوید.

به دلیل اینکه کاشت ریش یک استراتژی زیبایی است، تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی گیرد. برخی از پزشکان به شما کمک می کنند تا به صورت اقساطی پرداخت کنید، بنابراین مطمئن شوید که در مورد امکانات مالی پرس و جو کنید.

چگونه یک شرکت حرفه ای پیدا کنید
شما باید با یک جراح ترمیم مو مجرب کار کنید.

با توجه به قیمت، خطرات ناشی از مشکلات و جای زخم، و نیاز به بهترین نتایج نهایی ممکن، برای صرفه جویی در پول به احتمال زیاد با استفاده از یک جراح کمتر باتجربه یا مقرون به صرفه تر، بررسی نکنید.

ممکن است در نهایت فولیکول های مو ملتهب شوید. یا ممکن است درمان جراحی انتخاب نشود و شما به سادگی موهای کاشته شده خود را برای همیشه کاهش دهید.

برای اطمینان از اینکه با متخصص پزشکی مناسب کار می کنید، بررسی کنید تا متوجه شوید آیا آنها توسط هیئت جراحان ترمیم مو آمریکا واجد شرایط هستند یا خیر.

صدور گواهینامه به این معنی است که پزشک مقدار قابل توجهی از چندین ساعت تمرین و یافتن کاردستی را ثبت کرده است.

در طول جلسه نگاهی به نگرانی‌هایی بیندازید که بهتر است این سؤال را مطرح کنید:

آیا پیوند ریش یکی از تخصص‌های فرد است؟
چند سال است که این استراتژی‌ها را انجام می‌دهید و تعداد درمان‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید؟
آیا هر دو روش جراحی FUE و FUT را انجام می دهید؟ تجربه عملی شما با هر کدام چیست؟
توصیفات شخصی همیشه مفید هستند. اگر کسی را می شناسید که با یک پزشک خاص کار کرده است، با توجه به تجربیات عملی و مزایای آنها بررسی کنید.


گزینه های کاشت ریش چیست؟
اگر کاشت ریش بسیار تهاجمی، با قیمت بالا یا هر دو به یک اندازه به نظر می رسد، چند انتخاب وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

ماینوکسیدیل 
ماینوکسیدیل (Rogaine) یک درمان رایج برای ریزش مو در پوست سر است، با این وجود می تواند در تحریک انبساط مو در حین برخورد نیز موثر باشد. ماینوکسیدیل موضعی در نسخه های مایع و فوم ارائه می شود.

یک عیب شخصی این است که وقتی استفاده از آن را پایان می دهید، رشد موهای جدید شما معمولا کند می شود و به طور کلی متوقف می شود.

درباره ماینوکسیدیل
ماینوکسیدیل در ابتدا مانند دارویی برای کاهش فشار ساخته می شد. فقط یک اثر جنبه شناخته شده به طور کلی کاهش سطح فشار خون است، بنابراین برای کسانی که بیماری قلبی دارند یا داروهای دیگری برای سطح فشار خون دارند با پزشک خود معاینه کنید.

مکمل‌های بهداشتی
دیگر محصولاتی که می‌توانند رشد موی ریش را افزایش دهند شامل مکمل‌هایی هستند که حاوی ویتامین B بیوتین هستند که به رشد موی سالم‌تر کمک می‌کند.

با این حال، مکمل غذایی دیگری که به عنوان منبع مورد اعتماد L-carnitine-L-tartrate شناخته شده است، ممکن است پیشرفت مو را در پوست سر و در مواجهه شخصی شما افزایش دهد.

رفتارهای سبک زندگی
و حتی اگر رشد مو تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می‌شود، برخی از رفتارهای زندگی می‌توانند به شما کمک کنند تا رشد موهای ریش را تسریع کنید:

ورزش برای بهبود گردش خون، که به نوبه خود از سلامت فولیکول مو حمایت می‌کند.
سعی کنید یک رژیم غذایی سالم پر از پروتئین های بدون چربی، روی، آهن، غلات کامل، و میوه ها و سبزیجات پر از ویتامین های طبیعی A، B، C، D و E داشته باشید.
هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید. درمان جراحی کاشت ریش
یکی از راه‌های پر کردن شکاف‌های ریش یا کمک به شما در ایجاد ریش در جایی است که هیچ‌یک از قبل گسترش نمی‌یابند. این یک تکنیک تهاجمی و پرهزینه است، اما نتایج گسترده و طولانی مدت است.

با توجه به نوع روش‌های جراحی ایمپلنت، ممکن است یک اسکار وسیع روی سر مربوطه خود داشته باشید که ممکن است در اثر رشد مو یا بسیاری از اسکارهای ریز وجود داشته باشد که معمولاً قابل بررسی هستند.

در صورتی که مسیر کاشت را انتخاب نکنید، معمولاً می‌توانید موارد موضعی مانند ماینوکسیدیل را برای تقویت رشد موهای ریش آزمایش کنید، یا می‌توانید مصرف مکمل‌های غذایی را آزمایش کنید.

هر راهی که در نهایت انتخاب می کنید، ابتدا با پزشک خود در مورد چالش ها و مزایای جراحی، داروهای موضعی و مکمل های غذایی صحبت کنید.

ژن‌های شما ممکن است مسئول کمی رشد ریش باشند، اما اگر می‌خواهید موهای صورت با پتانسیل خود را داشته باشید، انتخاب‌هایی دارید.

mmd
mmd

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋