mkaeidzadeh

mkaeidzadeh

ثبت نام وام ازدواج ۱۴۰۲ کی انجام می‌شود؟

ثبت نام وام ازدواج

هم اکنون می‌توانید برای دریافت وام ازدواج سال ۱۴۰۲ اقدام کنید.

تسهیلات وام ازدواچ که از پر تقاضاترین وام های بانک های سراسر کشور است مشوقی است که دولت برای افرادی که قصد ازدواج دارند در نظر گرفته شده است زوجین برای اینکه بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند میبایست حتماً دارای عقد دائم و رسمی بوده و هر کدام به صورت جداگانه برای ثبت نام وام ازدواج اقدام کنند. در سال 1402 هنوز مشخص نیست که مبلغ وام ازدواجی که دولت در بودجه سال جدید خود در نظر گرفته است چقدر می باشد اما این امید وجود دارد که در سال جدید افزایش چند ده میلیونی وام ازدواج اتفاق بیوفتد.

حال برای ثبت نام وام ازدواج نیاز است که اطلاعات مدارک هویتی هر فرد در سامانه وام ازدواج ثبت گردیده و افراد نسبت به ثبت بانک و شعبه پیشنهادی خود اقدام کنند. بسیاری از زوجین برای ثبت نام وام ازدواج خود در بانک موردنظر خود ممکن است با چالشی به نام فعال نبودن بانک موردنظر روبرو باشند چرا  که با توجه به صف وام ازدواج و بودجه هر بانک در هر مقطع برای وام ازدواج در هر استان بانک هایی متفاوت با استان دیگر فعال بوده که این فعال بودن با پُر شدن ظرفیت هر بانک به هفته ها یا ماه های بعد موکول می‌شود.

در اثنای این موارد بسیار مهم است که به شبکه بانکی بدهی نداشته باشید یا اگر وامی دریافت کرده اید حتماً اقساط آن را به موقع پرداخت کرده باشید زیرا با استعلامی که در سامانه های بانکی گرفته می‌شود احتمال اینکه بانک موردنظر شما درخواست وام ازدواج شما را به علت بد حساب بودن رد کند وجود دارد، حال در کنار این مورد موارد دیگری هست که به صورت سوالات متداول در ادامه همین متن در اختیار شما قرار می‌گیرد که با مطالعه آن می‌توانید تشخیص دهید که آیا شرایط دریافت وام ازدواج را دارید یا خیر!

سوالات متداولی که کاربران در مورد وام ازدواج می‌ پرسند:

  • چرا در هنگام ثبت‌نام بانکی برای ثبت نام وجود ندارد؟ به این دلیل است که هیچ‌کدام از بانک‌هایی که در استان شما وام ازدواج به متقاضیان می‌دهند بودجه لازم را نداشته یا دارای صف طولانی برای دریافت وام ازدواج هستند، برای دریافت وام در بانک و شعبه پیشنهادی می‌توانید در قسمت ثبت نام وام ازدواج همین سامانه اطلاعات خود را وارد کرده و این اطمینان را داشته باشید که به محض باز شدن بانک موردنظرتان ثبت نام توسط ما انجام خواهد شد.
  • آیا اگر من و همسرم در یک بانک و شعبه بخواهیم وام بگیریم اطلاعات یکی از افراد کافی است؟ خیر در قسمت ثبت نام وام ازدواج سامانه می‌بایست اطلاعات هر فرد را جداگانه وارد و ثبت کنید.
  • آیا افرادی که چک برگشتی یا وام معوقه ای داشته باشند می‌توانند وام ازدواج دریافت کنند؟ به دلیل استعلام هایی که بانک در این مورد می‌گیرد وام ازدواج پس از پاک شدن سوء اثر قابل دریافت است.
  • آیا اگر خودم کارمند دولتی یا بانکی باشم برای وام ازدواج ضامن خودم شوم؟ خیر، هیچ  فردی نمی‌تواند ضامن خودش باشد.
  • آیا اگر محل عقد در شهر دیگری باشد و برای مثال در شهر تهران اقدام به ثبت وام ازدواج کنیم مشکلی بوجود خواهد آمد؟ خیر در این مورد محدودیتی وجود ندارد.
  • آیا اگر شوهرم/همسرم تبعه کشورهایی مثل (عراق، افغانستان، ترکیه و..) باشد باز هم می‌توانم وام ازدواج دریافت کنم؟ برای افرادی که خود تبعه ایران هستند ممانعتی برای دریافت وام ازدواج وجود ندارد.
  • آیا ضامنم حتماً باید در بانکی که انتخاب کرده ام دارای حساب بانکی باشد؟ خیر در بسیاری از بانک‌ها این قانون وجود ندارد اما در تعداد اندکی ممکن است حقوق بگیر بودن ضامن در همان بانک الزام باشد.
  • تعیین شعبه شده اما می‌خواهم از بانک دیگری وامم را دریافت کنم چگونه می‌توانم ثبت نامم را پاک کنم؟ به شعبه ای بانکی که در آن تعیین شعبه شده اید مراجعه کرده و از آن‌ها درخواست کنید تا نوبت شما را حذف کنند.
  • معمولاً بعد از چه مدت زمانی بعد از ثبت نام از طرف بانک تعیین شعبه خواهم شد؟ زمان دقیقی برای این مورد وجود ندارد و بستگی به بودجه، صف بانک و عوامل دیگر دارد.
  • از چه طریقی می‌توانم متوجه شوم که همسرم، قبلاً وام ازدواج خود را دریافت کرده است؟ کافیست به قسمت ثبت نام مراجعه کرده و اطلاعات او را به عنوان متقاضی ثبت نمایید اگر قبلاً وام ازدواجی دریافت شده باشد سایت شما را با پیغام خطا روبرو خواهد کرد.
  • از کجا می‌توانم بفهمم که آیا وام ازدواج در بانکی که می‌خواهم باز شده است یا نه؟ شما می‌بایست خودتان روزانه به سایت وام ازدواج مراجعه کرده و این مورد را بررسی کنید یا در بخش ثبت نام سامانه وام ازدواج مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت این مورد توسط تیم ما انجام شود.
mkaeidzadeh
mkaeidzadeh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋