mhyahshmi140

mhyahshmi140

نکات جالب و دانستنی از کشور استرالیا

 

استرالیا یک قاره و کشور واقع در نیم‌کره جنوبی جهان است. این کشور در جنوب شرقی آسیا و جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. مرزهای آبریزهای تیمور و کره‌ی شمالی به این کشور نزدیکترین نقاط به آسیا هستند. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است و شهرهای دیگری مانند سیدنی، ملبورن، بریزبن و پرت آیکون نیز جزو شهرهای بزرگ و مهم این کشور هستند. در ادامه، چند مطلب جالب و دانستنی از کشور استرالیا می‌خوانیم:

 حیوانات منحصر به فرد:

استرالیا خانه برای حیوانات وحشی منحصر به فردی مانند کنگرها، کوالاها، و اموا هاست. این کشور تنها جایی است که کنگرها زندگی می‌کنند.

 جنگل‌های بیابانی:

استرالیا دارای جنگل‌هایی به نام "جنگل‌های بیابانی" است که در آنجا درختانی با برگ‌های کوچک و تنه‌هایی کم پیدا می‌شوند. این مناظر زیبا را می‌توان در بخش‌هایی از استرالیا مشاهده کرد.

 زندگی در ساحل:

بیش از 85 درصد از جمعیت استرالیا در نزدیکی ساحل‌ها زندگی می‌کنند. این کشور دارای سواحل زیبا و معروفی مانند ساحل گلد کوست و ساحل سیدنی است.

 مکمل‌های طبیعی:

استرالیا تولید کننده بزرگی از مکمل‌های طبیعی مانند عسل منحصر به فردی به نام "مدی کوش" است.

 سازه‌های معروف:

سد کلینگنسپرینگ در استرالیا یکی از مهندسی‌های بزرگ جهان است و معروف به این دلیل است که طول بلندترین دیوار خاکی را داراست.

 جنگل‌های دور افتاده:

جنگل‌های استرالیا دارای گیاهان و جانوران منحصر به فردی هستند. مثلاً در جنگل‌های تاسمانیا می‌توانید تسمه‌این‌ها را که یک گونه کوسه بسیار عجیب هستند، ببینید.

 افتراق زمانی عجیب:

استرالیا یکی از کشورهایی است که دارای چهار ایالت و تریتوری با اختلافات زمانی مختلف است، که برای مثال دارای یک دسامبر دیگر است.

 کارگزاری اموا:

در استرالیا اموا به عنوان یک حیوان ملی تعیین شده است و عکس اموا بر روی سکه یک دلاری این کشور قرار دارد.

شهرهای توریستی:

شهرهای استرالیا مانند سیدنی، ملبورن، کوئنزلند و پرت آیکون‌های توریستی زیادی دارند که برای بازدیدکنندگان جذابیت دارند.

 باراکودا:

این ماهی بزرگ به نام باراکودا در سواحل استرالیایی به وفور یافت می‌شود و جلوی دوربین زیبایی ایفا می‌کند.

استرالیا کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی است و دارای طبیعتی فوق‌العاده زیبا و متنوع است. این مطالب تنها یک نمونه از دانستنی‌های جالب این کشور هستند.

بزرگترین ساختمان گیاهی:

در استرالیا، جنگل‌های کربنیا (Karri Forests) وجود دارند که شامل درختان کربنیا هستند که به عنوان بلندترین درختان گیاهی در جهان شناخته می‌شوند.

 دیوار حیوانات:

در استرالیا دیواری به نام "دیوار مارسوپیالیا" وجود دارد که بیش از ۳۰ گونه از مارسوپیال‌ها را از دیگر حیوانات جدا می‌کند.

 گرگ‌های گره‌خورده:

گرگ‌های آبی در استرالیا وجود دارند و جزو بزرگترین گونه‌های گرگ محسوب می‌شوند. این حیوانات آبی رنگ و با طول تا ۲ متری هستند.

 جهانی در بزرگ‌ترین میمون‌زایی:

شما در این کشور می‌توانید جهان را در بزرگ‌ترین میمون‌زایی جهان ملاقات کنید. این مکان در شهر بروم اسلند واقع شده و شامل بیش از ۲۲۰ نوع میمون است.

 جزیره تاسمانیا:

جزیره تاسمانیا که جزء استرالیا محسوب می‌شود، خانه بسیاری از گونه‌های منحصر به فرد حیواناتی است که در سایر قاره‌ها نیز وجود ندارند، از جمله تسمه‌این‌ها (Tasmanian Devil).

بزرگترین رشته کوهستانی:

کوه‌های آلپ سریع در استرالیا واقع شده و بزرگترین رشته کوهستانی در جهان به اسم کوه‌های کوزیوسکو (Kosciuszko) را شامل می‌شوند.

خارجین:

استرالیا خانه بسیاری از جانداران وحشی خارجی است که در سایر نقاط جهان یافت نمی‌شوند. این شامل کانگاروها و کوالاها می‌شود.

دریاچه‌های شور:

در استرالیا دریاچه‌های بسیاری وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها آب شور دارند و از دریاچه‌های شور بزرگترین آن‌ها دریاچه مرداب کربنیا (Lake Eyre) است.

اسپرسو:

استرالیا به عنوان یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان قهوه اسپرسو در جهان شناخته می‌شود و دارای فرهنگی قهوه‌ای بسیار گوناگون است.

مرز مشترک با انتارکتیکا:

استرالیا تنها کشوری است که مرز مشترک با منطقه انتارکتیکا دارد و در جزایر مکدونالد و هرد می‌توانید نزدیک‌ترین نقطه به این قاره‌ی یخی را ببینید.

شهرهای زیرزمینی: 

استرالیا دارای شهرهای زیرزمینی مانند کوئینزلند و کوپر پدی می‌باشد که تونل‌های زیرزمینی بلند و بسیار زیبایی دارند.

 تالاب‌های کاریبی:

در استرالیا تالاب‌های کاریبی با مناظر زیبا و تنوع گیاهی و جانوری فراوان وجود دارند که مکانی عالی برای مشاهده پرندگان مهاجر است.

این موارد تنها چند نمونه از جالبترین و دانستنی‌های بیشتری در مورد استرالیا هستند. این کشور بزرگ دارای فرهنگ و طبیعتی فوق‌العاده است که به طور کامل برای کاوش و مطالعه مناسب است.

mhyahshmi140
mhyahshmi140

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋