mgsappliance

mgsappliance

انواع ظروف آشپزی ایمن

1. ایمن ترین ظروف پخت و پز برای اقلام صبحانه: سرامیک

 

جایگزین ایمن‌تر برای تابه‌های نچسب حاوی مواد شیمیایی که مقرون به صرفه‌تر از ظروف آشپزی با چسب تیتانیوم، سرامیکی یا شیشه‌ای هستند، سطح طبخ نچسب طبیعی دارند، بنابراین یک تخم‌مرغ سرخ‌شده براق، بدون نیاز به کره، درست بیرون می‌خورد. برندهایی مانند Caraway از "مشتقات شن معدنی طبیعی" استفاده می‌کنند که حاوی مواد شیمیایی سمی مانند PFOA، PFAS، PTFE، سرب یا کادمیوم نیست و ظروف سرامیکی در برابر دمای 650 درجه فارنهایت مشکلی ندارند. ظروف آشپزی با روکش سرامیکی نیز غیر واکنشی هستند و مواد شیمیایی را وارد غذا نمی کنند، بنابراین برای شما و محیط زیست مفید هستند و رسانای گرمایی عالی هستند.

 

The Always Pan from Our Place یک کالت مورد علاقه است که ارزشش را دارد. نه تنها می تواند به عنوان انواع ظروف پخت و پز عمل کند - ماهی تابه، ماهیتابه، بخار پز، ماهیتابه، نعلبکی، قابلمه، و ماهیتابه نچسب - بلکه دارای فواره های آبریز است و در هفت رنگ سرگرم کننده ارائه می شود. به علاوه، این تابه سرامیکی 2.6 لیتری، البته غیر سمی است.

 

اجتناب کنید: بسیاری از پوشش‌های سرامیکی آنقدر بادوام نیستند که در طول زمان در برابر حرارت بسیار زیاد یا استفاده خشن مقاومت کنند. پوشش سرامیکی در نهایت فرسوده می شود، بنابراین این تابه ها را ذخیره کنید.

 

بهترین برای: هر نوع تخم مرغ، کرپ یا پنکیک و همچنین ماهی لطیف.

 

2. ایمن ترین ظروف آشپزی برای غذاهای دلچسب: چدن

 

چدن استاندارد طلایی ظروف پخت و پز است - و دلیل خوبی هم دارد. همانطور که از نام آن پیداست، از ریختن آهن مذاب در قالب ساخته می شود، بنابراین هر تابه یک تکه است. تقریباً تخریب ناپذیر است و وقتی به درستی از آن مراقبت شود، تا آخر عمر باقی خواهد ماند. (به همین دلیل می‌توانید تعداد زیادی ظروف چدنی قدیمی پیدا کنید.) به گفته پاتل، این ظروف همچنین گرما را به خوبی هدایت می‌کند، که آن را برای پختن چیزهایی در دماهای بالاتر عالی می‌کند. بعلاوه، ایمن در فر است، بنابراین می توانید آن را روی اجاق گاز، در فر، زیر مرغ گوشتی یا حتی با آن کباب کنید. همچنین با پخت القایی کار می کند و وقتی چاشنی شود، به طور طبیعی نچسب است. تحقیقات حتی نشان داده است که پخت و پز در چدن ممکن است به مبارزه با کمبود آهن در رژیم غذایی کمک کند.

 

پاتل می گوید، با این حال، برای بسیاری از آشپزهای خانگی، نگهداری درست از چدن می تواند دشوار باشد. می‌توانید تابه‌های از پیش فصل‌شده یا با روکش لعابی پیدا کنید، اما اگر چدن خود را به خوبی روغنی و خشک نگه ندارید، ممکن است زنگ بزند. و تابه ها سنگین هستند، که برای برخی از تکنیک های پخت و پز می تواند دشوار باشد.

 

اگر آماده هستید، با چیزی از Le Creuset اشتباه نکنید. مردم به دلیل نتایج قابل اعتماد آشپزی و رنگ های زرق و برق دار آن، شیفته این برند فرانسوی هستند. به عنوان مثال، این ماهیتابه 11.75 اینچی در رنگ های قرمز، آبی یا نارنجی پر رنگ عرضه می شود.

 

اجتناب کنید: چند غذا وجود دارد که هرگز نباید آنها را با چدن بپزید و شامل چیزهای ظریفی مانند فیله های نازک ماهی یا کرپ است.

 

پاتل می‌گوید: «هر چیزی را که می‌خواهید آن را تند و تیز کنید». به استیک، مرغ و گوشت خوک فکر کنید. همچنین برای برشته کردن سبزیجات، سرخ کردن عمیق و حتی پختن چیزهایی مانند نان ذرت ایده آل است.

 

3. ایمن ترین ظروف پخت و پز برای سرخ کردن: فولاد کربنی

 

ویل کپنهاور، معاون بازاریابی و فروش شرکت اسمیتی آیرونور، می گوید فولاد کربنی وزن سبک تری از چدن دارد، بنابراین فواید مشابهی مانند دوام باورنکردنی و حفظ حرارت دارد، اما کار با آن آسان تر است. به دلیل این ویژگی ها، بسیاری از رستوران ها ظروف پخت و پز از فولاد کربنی را ترجیح می دهند. مانند چدن، می تواند در فر برود و نیاز به چاشنی دارد.

 

اسمیتی یک ماهیتابه سبک وزن از جنس فولاد کربنی «خانه مزرعه ای» را ارائه می دهد که از طرح های قرن 18 و 19 الهام گرفته شده است و در واقع توسط آهنگر ساخته شده است. و مردم آن را می‌ستایند و از این که «شگفت‌انگیز، شگفت‌انگیز، زیبا، و سودمند» است و آن‌قدر زیبا ساخته شده است که «مثل یک اثر هنری است... یک میراث خانوادگی فوری» را می‌پسندند.

 

اجتناب از: غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی، به خصوص اگر فولاد کربنی شما ابتدا به درستی چاشنی نشده باشد.

 

بهترین برای: به دلیل توانایی آن در نگه داشتن حرارت بالا و ثابت، برای غذاهایی که نیاز به پخت خوب دارند، از جمله استیک، همبرگر و گوش ماهی بسیار عالی است. فولاد کربنی یک ماده عالی برای کار است. همچنین می تواند برای برشته کردن هر چیزی از مارچوبه گرفته تا یک مرغ کامل عالی باشد.

 

4. ایمن ترین ظروف برای تفت دادن: آلومینیوم آنودایز شده

 

اکثریت قریب به اتفاق ظروف پخت و پز حاوی حداقل مقداری آلومینیوم هستند که فلزی مقرون به صرفه و سبک وزن است که گرما را به خوبی هدایت می کند. نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است آلومینیوم به غذایی که می پزید نفوذ کند، اما هرگز با هیچ گونه اثرات مضر مرتبط نبوده است، اگرچه می تواند طعم غذای شما را بد کند. گزینه بهتر آلومینیوم آنودایز شده است که پاتل آن را "عموزاده نچسب" می نامد. آلومینیوم آنودایز شده سنگین‌تر به نظر می‌رسد، و برای سخت‌تر و بادوام‌تر کردن فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد - اگرچه در برخی موارد، این به معنای استفاده از PTFE یا مواد شیمیایی مشابه است، بنابراین قبل از خرید می‌خواهید تحقیقات بیشتری انجام دهید.

 

این مجموعه از ماهیتابه های Anolon نچسب هستند اما بدون PFOA هستند، بنابراین لازم نیست نگران باشید. و آلومینیوم سخت آنودایز دو برابر سخت تر از فولاد ضد زنگ است، به این معنی که فوق العاده بادوام است.

 

اجتناب از: غذاهای اسیدی، که می توانند با فلز واکنش دهند و متعاقبا طعم تلخی داشته باشند. این تنها یکی از اشتباهات آشپزی است که می تواند غذای شما را خراب کند.

 

بهترین برای: مواد سبک وزن برای چیزهایی که هنگام پختن باید تکان دهید، مانند هنگام تفت دادن سبزیجات، عالی است.

 

5. ایمن ترین ظروف نچسب: نچسب با روکش تیتومی

 

هیچ بحثی وجود ندارد که ظروف نچسب می توانند وسایل پخت و پز فوق العاده ای باشند زیرا غذا درست از آنها بیرون می ریزد و تمیز کردن آن ها کار فوری است. اما با توجه به عدم اطمینان در مورد مواد شیمیایی سمی مورد استفاده برای تولید پوشش‌های مختلف، اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید انجام دهید. برای شروع، نچسب زمانی که بیش از حد گرم می شود خطرناک ترین است، و این می تواند در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد. یک راه آسان برای جلوگیری از این امر این است که هرگز یک تابه نچسب خالی را از قبل گرم نکنید. همچنین، اقلامی را که در اختیار دارید به دقت زیر نظر داشته باشید. اگر تابه نچسب شما تاب خورده یا تیره رنگ شد، وقت آن است که آن را دور بیندازید.

 

یک نکته مهم دیگر: برچسب های محصولات همیشه در مورد مواد شیمیایی در سطوح مختلف نچسب مشخص نیستند، اما می توانید به تنهایی درباره برندها تحقیق کنید. Hestan یکی از تولیدکنندگان است که از یک سطح نچسب بدون سم به نام Titum استفاده می کند. این ماهیتابه با ساختار فولاد ضد زنگ با اتصال سه گانه، هسته آلومینیومی خالص و سطح پخت بدون PFOA، محصول جدید شما خواهد بود و می توانید با استفاده از آن احساس خوبی داشته باشید.

 

اجتناب از: سرخ کردن، آب پز کردن، یا سایر روش های پخت با حرارت بالا. استفاده از ظروف فلزی که می توانند روکش ها را سوراخ یا خراش دهند.

 

بهترین برای: غذاهای ظریف مانند فریتاتا و فیله ماهی نازک. چیزهایی که ممکن است کثیف شوند مانند ساندویچ پنیر کبابی و پانینی. 

قیمت قابلمه mgs

خرید سرویس قاشق چنگال

براق کردن قاشق و چنگال استیل

mgsappliance
mgsappliance

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋