metafelez

metafelez

معرفی انواع مخازن ذخیره و موارد استفاده از آنها

 

مخازن ذخیره برند متا فلز

مخزن، محفظه ای است که برای نگهداری سیالات (گاز یا مایع) طراحی و ساخته می شود. در کل مخازن را نمی توان به صورت خاصی دسته بندی کرد، می توان مخازن ذخیره را یا بر حسب شکل یا هندسه یا بر اساس نوع سیال دسته بندی کرد، البته شایان ذکر است که با توجه به خورنده­گی سیال  می توان مخازن ذخیره را طراحی و ساخت نمود. متا فلز انواع مخازن ذخیره سازی فلزی (فولادی و استیل) جهت نگهداری انواع مایعات، مواد شیمیایی، فرآورده های نفتی، آب و گاز را در احجام مختلف کوچک، بزرگ و متوسط تولید می کند. مخازن ذخیره متا فلز بر حسب نیاز به صورت یک جداره یا دو جداره، عمودی یا افقی، رو زمینی یا دفنی تولید شده و برحسب نیاز و بر اساس سفارش مشتری در  دما و فشار های خاصی طراحی و تولید نماید. تجهیزات به روز متا فلز قابلیت جوشکاری دقیق و سریع زیر پودری، آرگون و را برای انواع فلزات  و کاربردهای خاص صنایع مختلف فراهم می آورد. تیم طراحی و تولید ما قادر است پاسخگوی نیازمندی های شما در عرصه ساخت مخزن و تجهیزات کنترلی مورد نیاز بر روی آن باشد. ما در متا فلز با انجام تست های مورد نیاز از جمله تست های هیدرواستاتیک و نیوماتیک و  تست های جوش از جمله تست رادیوگرافی و بنا به درخواست مشتری ارائه نمایید، و در ضمن با ارائه مستندات لازم، ضمانت نامه و گارانتی کالا رضایت و اعتماد شما را بدست می آوریم.

سفارش انواع مخزن ذخیره از برند متا فلز

شماره تماس: ۰۹۳۵۹۴۳۲۵۹۳

آشنایی با انواع مخازن ذخیره

مخازن با توجه به عوامل مختلفی تقسیم بندی می شوند که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

انواع مخازن به لحاظ نوع ماده قابل نگهداری شامل انواعی بسیاری می شوند که تعدادی از آن ها شامل مخازن نفتی و گازی، مخازن ذخیره آب شهری و غیره است.

انواع مخازن بر اساس ظاهر می توانند شامل مواردی همچون مکعبی استوانه ای و غیره باشد.

مخازن با توجه به نوع کاربری و مکان قرار گیری نیز دسته بندی می شود که برخی از آن ها شامل مخازن پایه دار، یدک کش، چرخ دار است.

مخازن ذخیره با توجه به نوع ماده ساخته شده شامل مخازن پلاستیکی و فلزی می باشند که انواع هر یک در زیر گفته شده است:

 

  1. مخازن فلزی
  • فولادی
  • گالوانیزه
  • استیل
  1. مخازن پلاستیکی
  • پلی اتیلن
  • فایبر گلاس

 

 

در ادامه به شرح برخی از مخازن پر کاربرد می پردازیم:

مخزن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن برای ذخیره و نگهداری آب و سیالات که سازگار با پلی اتیلن می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. کاربری آن ها بیشتر در صنایع کشاورزی، صنعت شیمی و نگهداری آب است.

 

استعلام قیمت انواع مخزن ذخیره از برند متا فلز

شماره تماس: ۰۹۳۵۹۴۳۲۵۹۳

 

 

مخزن کامپوزیت یا فایبرگلاس

مخزن فایبر گلاس که به آن کامپوزیت نیز گفته می شود، برای نگهداری آب آشامیدنی، مواد سوختی، کود های مایع مورد استفاده قرار گرفته می شوند. به عبارتی می توان گفت مخازن کامپوزیت با نام های مخازن ذخیره سوخت، مخازن ذخیره آب نیز شناخته می شوند.

 

مخزن سپتیک تانک

مخزن سپتیک تانک که عموما از جنس پلی اتیلن، بتن و غیره می باشد برای جمع آوری فاضلاب در سایز های مختلف به بازار ارائه می شود.

 

مخزن استیل ضد زنگ

مخزن استیل ضد زنگ برای نگهداری مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. عنصر اصلی و پایه در ساخت آن کروم می باشد که از زنگ زدگی استیل جلوگیری می کند.

 

مخازن استوانه ای و مخازن کروی

مخازن با توجه به نوع ظاهر در انواع مختلفی تولید می شوند اما با توجه به محدوده فشار اگر مابین 0.5 الی 50 پوند بر اینچ مربع (PSig) باشد توصیه می شود از نوع استوانه ای ولی در صورتی که فشار از محدوده مورد نظر بیشتر باشد به دلیل تحمل فشار بالا بهتر است از نوع کروی استفاده شود زیرا قابلیت ساخته شدن در محل به دلیل حجم بالا را دارا می باشد. همچنین این مخازن گزینه مناسبی جهت جلو گیری از یخ زدگی خاک می باشند زیرا این نوع نیاز به فونداسیون نداشته و هیچ ارتباطی با خاک ندارند به همین دلیل مناسب نگهداری مواد صنایع نفتی، تصفیه آب و فاضلاب، کود های شیمیایی و غیره می باشند.

 

مخازن ذخیره سرد

در صورتی که نقطه جوش ماده مورد نظر بسیار پایین باشد و حتی زیر صفر می توان از مخازن سرد استفاده نمود زیرا این مواد باید در حالت مایع نگهداری شوند ولی در دمای محیط به صورت گاز می باشند که برای حل این مسئله از دو روش استفاده می شود که شامل موارد زیر می باشد:

در دمای محیط با فشار بالا

دمای پایین و فشار اتمسفریک

 

استعلام قیمت انواع مخزن ذخیره از برند متا فلز

شماره تماس: ۰۹۳۵۹۴۳۲۵۹۳

 

انواع مخازن سرد شامل مخازن نگهدارنده مواد زیر می باشد:

 

مخازن اتیلن

اکسیژن

نیتروژن

آرگون

هیدروژن

 

مخازن ثابت

مخازن ثابت به عنوان مخزانی که در صنایع پالایشگاهی استفاده می شود مناسب ذخیره موادی با محدوده فشار0.5 الی 15 پوند بر اینچ مربع می باشند. همانطور که اشاره شد این مخازن نیز از جنس های مختلفی همچون کربن استیل یا فولاد آلیاژی می باشند.

 

مخازن خاص

مخازن خاص از مخازن نگهداری گاز به شمار می روند که ساختار آن ها به گونه ای می باشد که گاز در تانکر استوانه ای که یک طرف آن باز و طرف دیگر آن بسته می باشد محبوس می شود البته تانکر مورد نظر نیز در مخزن دیگری که از آب پر شده است قرار می گیرد و گاز بین سقف و آب محبوس می شود در هنگام استفاده از این مخزن به دلیل حرکت مخزن می بایست از بست ها یا نگهدارنده هایی در بالا و پایین مخزن استفاده شود از نمونه های این نوع از مخازن می توان به VCM و PVC اشاره نمود.

 

مخازن اتمسفریک

مخازن اتمسفریک شامل مخازنی می شوند که دارای سقف مخروطی، چتری، بالنی، گنبدی، شناور، BREATER، سقف ثابت و LIFTER می باشد. این مخازن مناسب استفاده جهت ذخیره موادی همچون نفت خام، بنزین و غیره که به صورت مایع در محیط می باشند است. شایان ذکر است این مخازن از جنس کربن استیل و فولاد آلیاژی ساخته می شوند، مخازن ذخیره اتمسفریک حتما باید فشار بخاری بالغ بر یک اتمسفر را داشته باشند. البته لازم به ذکر است که بر روی مخازن اتمسفریک، یک شیر اطمینان نصب می شود تا از اختلاف فشار در داخل مخزن جلوگیری نماید.

 

استعلام قیمت انواع مخزن ذخیره از برند متا فلز

شماره تماس: ۰۹۳۵۹۴۳۲۵۹۳

 

 

مخازن ذخیره و تحت فشار

این مخازن معمولا در واحد های پالایشگاهی استفاده می شوند و قادر به تحمل فشار از 1 الی 680 بار می باشند.

 

مخزن های انتقال مواد

مخازنی می باشند که در محلی قرار گرفته می شوند که با ماشین انتقال بار دارای اختلاف ار تفاع است تا در اثر نیروی جاذبه انتقال با سرعت مطلوب انجام شود.

 

مخازن ذخیره نفت خام

انواع گوناگون نفت خام چه به صورت سبک چه سنگین، را در این نوع مخازن می توان ذخیره نمود این نوع مخازن می توانند از متریال های مختلفی ساخته شوند اما می توان گفت وجه اشتراک اکثر آنها سقف شناور یا پانتون سقف مخزن می باشد.

 

مخازن در باز

این مخازن دارای دیواره بوده و به دلیل تماس با محیط اطراف قادر به نگهداری سیالاتی می باشند که دارای خصوصیاتی همچون فرار بودن، قابل اشتعال بودن نباشند، البته شایان به ذکر است که امکان آلودگی مایع ذخیره شده در مخازن در باز وجود دارد. قطر این نوع از تانکر ها 7 الی 70 متر می باشد این مخازن با توجه به نوع کاربری در جنس های مختلفی تولید می شوند. از مواد مناسب جهت ذخیره سازی در این نوع از مخازن می توان به آب نمک اشاره نمود.

 

 

استعلام قیمت انواع مخزن ذخیره از برند متا فلز

شماره تماس: ۰۹۳۵۹۴۳۲۵۹۳

 

 

راه های ارتباطی با شرکت متا فلز

دفتر مرکزی: اراک، میدان امام خمینی(ره)، کیلومتر 5 جاده خمین، سایت جامع پارک علم و فناوری استان مرکزی، بلوک C، ساختمان نوآوران، طبقه اول، واحد 206/207

آدرس کارگاه: اراک، شهرک صنعتی حاجی آباد، خیابان صنعت، انتهای کوچه ی شـقایق، سمت راست، پلاک ۲۵

شماره موبایل متا فلز : ۰۹۳۵۹۴۳۲۵۹۳

تلفن تماس و فکس متا فلز: ۰۸۶-۳۲۸۰۲۶۸۲

ایمیل متا فلز: info@metafelez.com

 

metafelez
metafelez

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋