metafelez

metafelez

خرید مخزن سوخت از برند متا فلز به بهترین قیمت بدون واسطه

مخرن سوخت چیست؟

مخزن سوخت یا باک بنزین یک مخزن ایمن برای نگهداری سوخت قابل اشتعال است.

اگرچه می‌توان این نام را برای انواع مخازن سیال به کار برد اما این اصطلاح به‌طور اختصاصی به عنوان بخشی از سامانه موتور است که وظیفه ذخیره کردن سوخت مایع یا سوخت گازی برای تأمین نیاز موتور را دارد.

مخازن سوخت از نظر اندازه و پیچیدگی متفاوت هستند مانند مخازن پلاستیکی کوچک و مخازن گاز بوتان یا مخزن خارجی شاتل فضایی.

خرید مخزن سوخت از متا فلز

 

معرفی انواع مخازن ذخیره سوخت برند متا فلز

 

 

1. مخازن ثابت سقف دارای منافذ و یا مجهز به دریچه فشار/ خلا هستند. دریچه فشار/ خلا به مخازن اجازه می دهد تا با فشار داخلی یا خلا جزئی کار کنند تا از آزاد شدن بخارات در طی تغییرات کوچک دما، فشار یا سطح مایع جلوگیری کند. مخازن سقف ثابت ممکن است دارای دریچه یا دریچه های اضافی باشند که به آنها دریچه های اضطراری گفته می شود، تا در صورت فشار بیش از حد بر روی مخزن، ظرفیت جریان هوا را افزایش دهند. از بین طراحی های موجود مخزن، مخزن سقف ثابت کمترین هزینه ساخت را دارد و به طور کلی حداقل تجهیزات قابل قبول برای ذخیره مایعات آلی در نظر گرفته می شود. مخازن سقفی ثابت افقی برای سرویس های زیر زمینی و زیرزمینی ساخته می شوند و معمولاً از فولاد، فولاد با پوشش فایبرگلاس یا پلی استر تقویت شده با فایبرگلاس ساخته می شوند. مخازن افقی عموما مخازن کوچک ذخیره سازی با ظرفیت کمتر از 40000 گالن هستند. مخازن افقی به گونه ای ساخته می شوند که طول مخزن بیش از شش برابر قطر نیست تا از یکپارچگی سازه اطمینان حاصل شود همچنین مجهز به دریچه های خلا تحت فشار، دریچه های سنجش و منافذ برای دسترسی به آنها هستند.

 

خرید مخزن سوخت از برند متا فلز


2. سقف خارجی شناور ( External Floating Roof Tanks)
یک مخزن سقف شناور خارجی (EFRT) متشکل از یک پوسته استوانه ای شکل باز و مجهز به سقفی است که روی سطح مایع ذخیره شده شناور است. با بـالا و پایین رفتن سـطح مایـع، سـقف نیـز حرکـت میکند و با حرکت سـقف روی سـطح مایع از تبخیر بیشـتر مایع جلوگیری میشـود. ایـن نـوع مخـازن بـرای ترکیباتـی کـه دارای نقطـه اشـتعال پاییـن یـا فشـار بخـار بـالا هسـتند، مثـل بنزیـن، کاربـرد دارنـد. در مخـازن سـقف شـناور بیرونـی، سـقف در معـرض هـوای آزاد قـرار دارد و در صـورت بـارش بـاران و بـرف، روی سـقف قـرار میگیرنـد. در ایـن حالـت میبایسـت مسـیر تخلیـه روی سـقف تعبیه گـردد تا آب بـاران و همچنیـن آبـی کـه بـرای شستوشـوی سـقف اسـتفاده میشـود، از طریق لوله هایـی به روی زمیـن هدایت گـردد.

 

خرید مخزن سوخت از برند متا فلز با بهترین قیمت

 

3. مخزن سقف شناور داخلی ( Internal Floating Roof Tanks)
یک مخزن سقف شناور داخلی (IFRT)، هم دارای یک سقف ثابت دائمی و هم یک سقف شناور در داخل است. دو نوع مخزن سقف شناور داخلی وجود دارد: مخازنی که در آن سقف ثابت توسط ستون های عمودی درون مخزن پشتیبانی می شود و مخازنی با سقف ثابت خود نگهدارنده و بدون پشتیبانی داخلی ستون ها. مخازن ثابت سقفی که برای استفاده از سقف شناور مقاوم سازی شده اند از نوع اول هستند. مخازن سقف شناور خارجی که به مخزن های سقف شناور داخلی تبدیل شده اند معمولاً دارای سقف خود پشتیبانی می باشند. مخازن داخلی سقف شناور تازه ساخته شده ممکن است از هر دو نوع باشد. عرشه مخازن داخلی سقف شناور با سطح مایع بالا رفته و می افتد و یا مستقیماً روی سطح مایع شناور می شود ( تماسی) یا روی پونتونهایی قرار دارد که چند اینچ بالاتر از سطح مایع هستند (بدون تماس). اکثر سقف های شناور داخلی آلومینیومی که در حال کار هستند دارای عرشه های بدون تماس هستند. بیشتر عرشه های شناور تماسی داخلی که در حال حاضر در حال کار هستند از نوع پانل ساندویچ آلومینیومی یا از نوع فولاد پان هستند. سقف های سناور بدون تماس متداول ترین نوع فعلی مورد استفاده هستند. هر دو عرشه تماسی و غیر تماسی دارای مهر و موم های حاشیه ای و اتصالات هستند.

 

خرید مخزن سوخت از برند متا فلز به همراه مشاوره رایگان

 

4. مخازن سقف شناور خارجی گنبدی ( Domed External Floating Roof Tanks)
مخازن سقف شناور خارجی (یا سرپوشیده) دارای نوع سنگین تری از ورقه شناور استفاده شده در مخازن سقف شناور خارجی هستند و همچنین یک سقف ثابت در بالای پوسته مانند مخازن سقف شناور داخلی هستند. مخازن سقف شناور خارجی گنبدی معمولاً متشکل از مقاوم سازی یک مخزن سقف شناور خارجی با سقف ثابت است. این نوع مخزن شباهت زیادی به مخزن سقف شناور داخلی با یک عرشه جوش خورده و یک سقف ثابت خود نگهدارنده دارد.

 

خرید مخزن سوخت از برند متا فلز با بهترین کیفیت

 

5. مخازن با فضای بخار متغیر ( Variable Vapor Space Tanks)
مخازن فضای متغیر بخار، مجهز به مخازن بخار قابل انبساط هستند تا نوسانات حجم بخار مربوط به تغییرات دما و فشار فشار را در خود جای دهند. اگرچه مخازن متغیر فضای بخار گاهی به طور مستقل مورد استفاده قرار می گیرند، اما به طور معمول به فضاهای بخار یک یا چند مخزن سقف ثابت متصل می شوند. مخازن سقف بالابر دارای سقفی تلسکوپی هستند که به راحتی در اطراف قسمت بیرونی دیواره مخزن اصلی قرار می گیرد. فضای بین سقف و دیوار توسط یک مهر و موم مرطوب، که یک دهانه پر از مایع است، یا یک مهر و موم خشک بسته می شود.

 

خرید مخزن سوخت از برند متا فلز بدون واسطه

 

6. مخازن تحت فشار ( Pressure Tanks)
مخازن تحت فشار ظروف محصور شده ای هستند که برای نگهداری مایعات ، بخارات و گازها در فشار قابل توجهی بالاتر یا پایین تر از فشار محیط استفاده می شوند. آنها به طور گسترده ای در صنایع مختلف مانند صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزاتی مانند راکتورها، فلش درام ها، جداکننده ها و مبدل های حرارتی نمونه هایی از مخازن تحت فشار هستند. هر مخزن تحت فشار باید در دما و فشار طراحی شده خود کار کند، که همان محدوده ایمنی مخزن تحت فشار است. طراحی، ساخت و آزمایش مخازن تحت فشار به طور گسترده توسط پرسنل آگاه انجام می شود و بر اساس مقررات اداره می شود زیرا انتشار تصادفی و نشت محتوای آن خطری برای محیط اطراف آن است. مخازن تحت فشار ممکن است براساس هدف یا هندسه آنها طبقه بندی شوند. اکثر مخازن تحت فشار برای استفاده های صنعتی هستند. برخی از مصارف بخش خصوصی شامل مخازن ذخیره آب گرم و سیلندرهای غواصی است. مصارف صنعتی مخازن تحت فشار شامل برج های تقطیر، مخازن هیدرولیکی و مهار گازهای مایع است.

 

خرید مخزن سوخت از برند متا فلز با بهترین قیمت

 

راه های ارتباطی با شرکت متا فلز

دفتر مرکزی: اراک، میدان امام خمینی(ره)، کیلومتر 5 جاده خمین، سایت جامع پارک علم و فناوری استان مرکزی، بلوک C، ساختمان نوآوران، طبقه اول، واحد 206/207

آدرس کارگاه: اراک، شهرک صنعتی حاجی آباد، خیابان صنعت، انتهای کوچه ی شـقایق، سمت راست، پلاک ۲۵

شماره موبایل متا فلز : ۰۹۳۵۹۴۳۲۵۹۳

تلفن تماس و فکس متا فلز: ۰۸۶-۳۲۸۰۲۶۸۲

ایمیل متا فلز: info@metafelez.com

 

metafelez
metafelez

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋