ahmad nabavi

ahmad nabavi

کاربردهای رایج پروفیل ناودانی آهنی در ساخت و ساز چیست؟

ناودانی آهنی پروفیل ساختمانی فلزی با سطح مقطع با شکل یو مربع هستند. دارای یک پشت صاف و دو بال عمود بر بالا و پایین است. این محصول نورد گرم است. این اساسا یک شبکه عمودی با بال در بالا و پایین است. ناودانی آهنی را می توان در اندازه ها و ضخامت های مختلف یافت. این یک پروفیل ساختمانی ایده آل برای ساخت بادبند و قاب فلزی برای سازه ها است.

 

کاربردهای رایج ناودانی آهن چیست؟

ناودانی آهنی را می توان در این موارد ساختمانی مورد استفاده قرار داد:

دیوارها

پشت بام ها

تیرها

قاب های خودرو

ساختمان های فلزی

بیایید به طور خلاصه با این کاربردهاا آشنا شویم:

ناودانی آهن در دیوارها:

ناودانی‌های آهنی اغلب به عنوان یک جزء پشتیبان برای دیوارها استفاده می شود. دیوارهای سازه ای عمدتاً با استفاده از کانال های فلزی ناودانی پشتیبانی می شوند. آنها معمولاً برای انبارهای بزرگ، گاراژها و کارگاه ها استفاده می شوند. ناودانی آهنی پشتیبانی عمودی قوی را فراهم می کنند. آنها در داخل زمین کاشته می شوند و می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. پشتیبانی از ناودانی آهن دیوارها را بسیار بادوام و محکم می کند. ناودانی آهنی همچنین می توانند به عنوان یک جزء اتصال یا اتصال در صورت استفاده افقی استفاده شوند. ناودانی آهنی بسیار قوی هستند و بدون اعمال نیروی خارجی شدید باقی می مانند.

 

کاربرد ناودانی آهن در سقف ها:

اخیراً از ناودانی آهنی در سقف های سبک استفاده می شود. آنها پشتیبانی نهایی را برای عرشه سقف فراهم می کنند. اگرچه ناودانی آهن های فولادی وزن سبکی به نظر می رسند، اما بسیار قوی و بادوام هستند. آنها قدرت ذاتی زیادی دارند. ناودانی آهنی می توانند سازه های بزرگ و بارهای سنگین را تحمل کنند.

 

ناودانی آهن به عنوان تیر در ساختمان:

سازه های زیبایی که از طرح های لایه ای استفاده می کنند نیاز به پشتیبانی عالی دارند. سازه های قاب چوبی از نظر بصری بسیار خوشایند هستند اما از خود پشتیبانی نمی کنند. از ناودانی آهن های فولادی برای پشتیبانی از تیرهای این سازه ها استفاده می شود. استفاده از ناودانی آهن های فولادی باعث افزایش استحکام و دوام سازه می شود. این ناودانی آهن ها سیستم پشتیبانی عالی هستند. آنها نه تنها استحکام بیشتری را فراهم می کنند بلکه امکان اتصال آسان بدون درز اجزای مختلف به تیر چوبی را نیز فراهم می کنند.

کاربرد ناودانی آهنی در ساختمان فلزی:

ناودانی آهن های فولادی جزء اصلی سازه های فلزی بزرگ هستند. از ناودانی آهن های فولادی و تیرهای I برای ساخت ساختمان های تجاری، صنعتی و مسکونی بزرگ استفاده می شود. ناودانی آهن های فولادی همه کاره هستند و می توان از آنها به عنوان مهاربند، اتصال، شبکه، ناودانی و غیره استفاده کرد. ناودانی آهن های فولادی جزء اصلی پشتیبانی سازه های فلزی هستند. آنها در جای خود جوش داده شده یا پیچ می شوند. آنها دوام و استحکام را به سازه می دهند.

 

پروفیل ناودانی در چارچوب در و پنجره آهنی:

از این ناودانی آهن ها برای ساخت قاب های ایمن برای پنجره ها و درها استفاده می شود. می توان از آنها در اسکلت های چوبی و فلزی استفاده کرد. سطح صاف ناودانی آهن امکان لغزش درها و پنجره ها را فراهم می کند. ناودانی آهن های فولادی در مقایسه با قاب های چوبی گزینه ای بسیار امن تر و بادوام تر هستند. ناودانی آهن های فولادی اغلب در قاب درب های زیرزمین و درب های ضد حریق تجاری دیده می شود.

منبع: تفاوت ناودانی unp و upa

ahmad nabavi
ahmad nabavi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋