mellia radmanesh

mellia radmanesh

تولید و بسته‌بندی عرقیات گیاهی با استفاده از دستگاه تقطیر

 

با توجه به فشارهای اقتصادی و کمبود شغل، تعدادی از کسب و کارهای خانگی و کوچک در صنایع غذایی در حال رواج هستند. یکی از این کسب و کارهای پردرآمد، تولید و فروش عرقیات گیاهی با استفاده از دستگاه تقطیر است.

به دلیل فشارهای اقتصادی و کمبود شغل، کسب و کارهای خانگی و کوچک در صنایع غذایی به رواج رسیده‌اند. یکی از کسب و کارهای پردرآمد، تولید و فروش عرقیات گیاهی با دستگاه تقطیر است. دستگاه تقطیر جزو ماشین آلات صنایع غذایی است که برای عرق گیری و عصاره گیری انواع گل و گیاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

روش کار دستگاه تقطیر :

این دستگاه، یکی از روش‌هایی برای خالص‌سازی مایعات است که در تهیه عرق گیاهان و تولید گلاب به کار می‌رود. این دستگاه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که برای استفاده خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از این دستگاه‌ها، می‌توانید انواع عرقیات گیاهی از جمله عرق نعنا، آویشن، عرق کاسنی، گلاب و غیره را تولید کنید.

کار با دستگاه تقطیر یکی از کسب و کارهای راحت و کم هزینه است. گیاهان معطر، ماده اولیه آن را تشکیل می‌دهند و به صورت سنتی و صنعتی، در اکثر نقاط کشور پرورش می‌یابند. دستگاه‌های عرق‌گیر، با سایزهای مختلف و قیمت‌های مناسب و کیفیت بالا، برای خانه و کارگاه قابل تهیه هستند. این دستگاه‌ها، ساختار ساده‌ای دارند و به طور کلی از دو قسمت گرم‌کننده و سردکننده تشکیل شده‌اند. همچنین، بزرگترین مزیت آن‌ها، بالا بودن بزرگی نیز است.

به دلیل قابلیت برآورده کردن نیازهای مختلف کاربران، این دستگاه ها در ظرفیت ها و ویژگی های متنوعی تولید می شوند. فرآیند کار همه این دستگاه ها بر اساس تقطیر است، به این صورت که عرقگیرها با استفاده از گرمای بسیار، عصاره گیاهان را با بخار آب ترکیب می کنند و سپس بخار گرم شامل عصاره گیاه را در مخزن ایجاد می کنند تا به صورت عرق به کاربر ارائه شود.

لطفا توجه داشته باشید که در دستگاه‌های عرق‌گیری مدرن، شکل مخزن و سیستم خنک کننده با یکدیگر متفاوت است. بهترین نوع دستگاه عرق‌گیری که باید توجه داشت، دستگاهی است که جنس بدنه آن از آلیاژ آلومینیوم و یا استیل با کیفیت بکار رفته و لوله و اتصالات آن از جنس مس و برنج خالص باشد. برای جلوگیری از ریزش مایعات به خارج از بدنه دستگاه، آب‌بندی آن بسیار مهم است.

انواع دستگاه عرق گیر 

با توجه به خواص بسیار زیاد عصاره و عرق گیاهان، تهیه آنها بسیار رایج است و به همین منظور در بازار مدل های مختلف دستگاه عرقگیر موجود است. این دستگاه ها در دسته بندی های مختلف خانگی و صنعتی، با استفاده از آلومینیوم، استیل و مس در ظرفیت های متفاوت طراحی و تولید می شوند. در ادامه توضیح مختصری برای این دسته بندی ها ارائه می شود.

دستگاه عرق گیر خانگی

در صورت تمایل به راه اندازی یک کسب و کار کوچک در منزل یا تولید عرقیات، می توانید با خرید دستگاه عرق گیر خانگی با حجم کم، این کسب و کار را آغاز کنید. این نوع دستگاه ها با ظرفیت کمتری نسبت به دستگاه های صنعتی عرق گیری، عرضه می شوند.

دستگاه عرق گیر صنعتی

 اگر شما برای کارگاه های صنعتی و در حجم بالا قصد تولید انواع عرقیات را دارید می توانید مدل های صنعتی این دستگاه را خریداری نمایید. دستگاه های عرق گیر صنعتی در دیگ هایی با ظرفیت بالا و اندازه و مدل های مختلف در کارخانه و کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند. این مدل ها دارای کندانسور های بسیار پیشرفته ای هستند که تقطیر را با سرعت و کیفیت عالی انجام دهند که شما اگر تمایل به خرید این دستگاه را دارید می توانید از فروشگاه اینترنتی آلپ صنعت این محصول را تهیه کنید.  

 

mellia radmanesh
mellia radmanesh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋