melika.h

melika.h

5 توصیه طلایی برای بعد از ایمپلنت دندان به گفته بهترین دندانپزشکان

مراقبت های بعد از ایمپلنت بخش مهمی از نگهداری این دندان ها هستند. اگر نکات بعد از ایمپلنت دندان را با دقت دنبال کنید و به توصیه های دندانپزشک خود مو به مو عمل کنید، ریکاوری ایمپلنت شما بدون مشکل انجام شود! به یاد داشته باشید، اگر احساس کردید که چیزی درست نیست، همیشه می توانید با متخصص ایمپلنت خود در تماس باشید. با این حال، روش های کاشت دندان کاملاً ساده هستند، بنابراین بروز هرگونه خطر یا عوارض ایمپلنت دندان حداقل است و با این نکات مراقبت پس از ایمپلنت دندان از سوی متخصصان، مشکلات ایمپلنت دندانی حتی کمتر نیز می شوند!


1. مراقبت های بعد از ایمپلنت های دندانی باید فوراً شروع شود: از خوردن غذا و نوشیدنی گرم خودداری کنید!

اکنون که روش شما کامل شده است، مستقیماً وارد حالت مراقبت پس از ایمپلنت می شوید. مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان بلافاصله پس از عمل شما شروع می شود. یکی از مهمترین جنبه های مراقبت های فوری ایمپلنت دندان، پرهیز از خوردن غذا یا نوشیدنی گرم است. سعی کنید مدتی به آب سرد بچسبید. متخصص می تواند به شما بگوید که دقیقا چه مدت باید آب سرد مصرف کنید. غذا یا نوشیدنی داغ می تواند استرس را بر بافت دهان شما تشدید کند. بافت اطراف محل ایمپلنت شما به مدتی برای بهبود نیاز دارد، بنابراین بهتر است از ایجاد مزاحمت در آن خودداری کنید.
علاوه بر پرهیز از غذا و نوشیدنی داغ، باید از تماس با آن ناحیه نیز خودداری کنید. این شامل گذراندن زبان یا انگشتان روی ناحیه آسیب دیدهنیز می شود. و البته، حداقل تا زمانی که بی حس کننده موضعی از بین برود، باید از تمام غذاهای جامد اجتناب کنید. بهترین روش شما نوشیدن آب سرد خواهد بود. آب سرد تورم و مقداری ناراحتی در دهان را در اولین دوره 24 تا 48 ساعته کاهش می دهد. با نوشیدن آن، می توانید هر گونه اختلال در محل جراحی را حتی بیشتر کاهش دهید.

. . .

 


2. ممکن است کمی ناراحتی و تورم خفیف را تجربه کنید - آن را با کیسه یخ و مسکن درمان کنید

بنابراین شما به خانه برگشتید و این روش موفقیت آمیز بود. اما به نظر می رسد دهان شما بیشتر و بیشتر متورم می شود. چه کار میکنی؟ خوب، شما نباید وحشت کنید. تورم بخشی کاملا طبیعی از پروسه ایمپلنت است. علاوه بر این، تورم احتمالاً در دو یا سه روز اول افزایش می یابد. در واقع، تورم اطراف دهان پس از عمل ایمپلنت تا سه روز پس از جراحی به اوج خود می رسد. تنها چیزی که باید نگران آن باشید تسکین درد و تورم است.
وقتی صحبت از تسکین درد و تورم می شود، راه حل ها ساده هستند: یخ و مسکن. چیزی به اندازه یک کیسه نخود فرنگی منجمد بخشی جدایی ناپذیر از کیت مراقبت پس از ایمپلنت دندان شما است. کیسه های یخ تورم را کاهش داده و کاهش می دهند، که به نوبه خود، ناراحتی شما را محدود می کند. برای بهترین و راحت‌ترین بهبودی، قبل از از بین رفتن کامل بی‌حسی، شروع به مصرف مسکن کنید. شما مسکن‌های با قدرت متوسط ​​(مسکن‌ها) مانند پاراستامول با کدئین و نوافن دارید تا راحت باشید. البته اگر سوالی دارید از متخصص خود بپرسید.

 


3. در هفته اول پس از عمل، از دهانشویه آب نمک گرم استفاده کنید

اکنون که درد و تورم را پوشانده اید، می توانید ذهن خود را به جنبه بعدی و به همان اندازه مهم مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان معطوف کنید. تمیز نگه داشتن دهان و عاری از باکتری در بهبودی و به طور کلی در بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. اما بهترین رویکرد در این زمینه چیست؟ خوب، خوشبختانه، بهترین رویکرد نیز ساده ترین است: آب شور. با مخلوط کردن چند قاشق چایخوری نمک با یک فنجان آب گرم، می توانید یک محلول ضد عفونی کننده اولیه درست کنید. این کار باعث کاهش فعالیت باکتری ها در دهان شما می شود. در نتیجه احتمال بروز عوارض به شدت کاهش می یابد.
البته، شما نمی خواهید آب خیلی گرم باشد. بهترین راه برای نزدیک شدن به دهانشویه آب شور، نگه داشتن آب نمک (محلول نمک) روی محل جراحی است. آن را خیلی تهاجمی دور دهانتان نچرخانید. وقتی آب را روی ایمپلنت نگه می‌دارید، نمی‌خواهید که شما را بجوشاند. بنابراین مطمئن شوید که آب گرم است، اما نه خیلی داغ.


4. مسواک زدن دندان ها هنوز مهم است! اما آنها را بلافاصله مسواک نزنید

بدون شک دندانپزشک به شما گفته است که مسواک زدن خوب کلید سلامت ایمپلنت است و این کاملا درست میباشد. بنابراین برای اینکه خود را برای عمل کاشت خود آماده کنید، باید با احتیاط مسواک بزنید. بعد از عمل چطور؟ پس از عمل ایمپلنت دندان، زخم‌های اطراف ایمپلنت‌ها احتمالاً برای مسواک زدن منظم بیش از حد حساس هستند. متخصصان ما استفاده از یک مسواک سر کوچک با موهای بسیار نرم و انعطاف پذیر را توصیه می کنند. مسواک زدن اطراف دندان های باقیمانده باید به طور معمول ادامه یابد و از همان شبی که عمل شما شروع شد، شروع شود.

به طور کلی، چند روز صبر کردن قبل از مسواک زدن در اطراف محل ایمپلنت دندان خوب است. طول دقیق دوره انتظار شما به احساس ایمپلنت و میزان بهبودی بستگی دارد. همین امر در مورد نخ دندان کشیدن نیز صدق می کند. نخ دندان کشیدن بخش مهمی از روتین مراقبت از دندان شماست و شما باید روزانه از نخ دندان استفاده کنید. البته، قبل از استفاده از نخ دندان در اطراف ایمپلنت دندانی جدید شما باید اجازه داده شود تا جای خود را بگیرد. اما دندان های دیگر شما باید خوب باشد. متخصص شما می‌تواند توصیه‌های دقیق‌تری در این زمینه به شما ارائه دهد - بنابراین از پرسیدن نترسید.

 


5. رژیم غذایی مناسب داشته باشید

وقتی راحت‌تر شدید، می‌توانید چند غذای جامد دیگر را امتحان کنید. متخصصان ما معمولاً توصیه می کنند که 3-4 روز پس از عمل منتظر بمانید. حتما بعد از هر وعده غذایی دهان خود را بشویید تا از آلودگی زخم ها با غذا جلوگیری کنید.
همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، خوردن غذاهای جامد برای مدتی پس از عمل شما چالش برانگیز خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم در دوران نقاهت اولیه خود از مصرف غذاهای جامد خودداری کنید. متخصص شما توصیه های بیشتری در این زمینه به شما ارائه خواهد کرد. با این حال، به طور کلی، هنگامی که تورم و ناراحتی شروع به فروکش کرد، آزاد خواهید بود که غذاهای جامد بیشتری بخورید. با این حال، یک شکار وجود دارد! بعد از هر وعده غذایی، باید دهان خود را به شدت تمیز کنید. ذرات غذا می توانند برای ایمپلنت دندان جدید شما در مراحل بهبودی مشکل ایجاد کنند. بنابراین دهانشویه را بعد از هر وعده غذایی حفظ کنید. این به آرامی غذا را بعد از غذا از دهان شما پاک می کند و اطمینان حاصل می کند که بهبودی شما به بهترین شکل ممکن خواهد بود!

شما می توانید برای مطالعه کامل درباره مراقبت های بعد از ایمپلنت، پیاده روی بعد از ایمپلنت، رژیم غذایی و موارد دیگر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://iranmehrdental.com/fa/مقالات/مراقبت-های-بعد-از-ایمپلنت-دندان

melika.h
melika.h

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋