melika.h

melika.h

پرده زبرا چیست؟

امروزه همه جا سخن از پرده زبرا است. حتما دیده یا شنیده اید که بسیاری از دوستان و آشنایان از مدل پرده زبرا برای پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و مکان های دیگر استفاده میکنند اما این پرده چه مزیتی نسبت به سایر مدل ها دارد و چرا انقدر محبوب است؟

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا قطعا بهترین و زیباترین گزینه برای دکوراسیون مدرن است و امروزه استفاده از این مدل پرده بسیار رواج یافته است، مخصوصا زوج های جوان از این مدل برای پرده های پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب ها استفاده می کنند اما این تنها کاربرد زبرا نیست. از این مدل برای بهبود دکوراسیون داخلی شرکت ها و ادارات نیز استفاده می کنند. حتی اگر آدم بسیار سخت پسندی هم باشید امکان ندارد دست خالی از خرید پرده زبرا برگردید. مدل زبرا به دلیل تنوع رنگ و طرح هایش با انواع دکوراسیون ها و مکان های مختلف هماهنگ می شود.

پرده زبرا یک جایگزین مدرن برای پرده های افقی هستند. مدل پرده زبرا سایه های غلتکی است که به شما حریم خصوصی ارائه میدهد. این مدل را می توان به گونه ای تنظیم کرد که نوارهای 7.5 سانتی متری زبرا با حریم خصوصی، کنترل نور و عایق هماهنگ شوند. پرده زبرا دارای 7 گزینه فیلتر نور یا 4 گزینه بلک اوت است که می تواند برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن شما عالی باشد.

 

چرا پرده زبرا؟

پردهای زبرا به شما این امکان را می‌دهند که با کشیدن زنجیر، سطح نور طبیعی را تنظیم کنید. بر خلاف پرده شید و شید رول، می‌توان آن‌ها را کمی بالا کشید و نور بسیار کمی را وارد اتاق کرد. سایه‌های زبرا یک عنصر عالی به عنوان پرده پذیرایی برای چرخش روی رولر شید معمولی یا کرکره افقی هستند. همچنین از این مدل پرده میتوان برای اتاق خواب، آشپزخانه و ادارات نیز استفاده کرد.

کاربرد مدل پرده زبرا 

پرده زبرا توسط یک زنجیر جانبی کار می کنند که به شما این امکان می دهد سایه را مانور دهید تا بتوانید از طریق راه راه ها را ببینید یا بتوانید پرده را به طور کامل جمع کنید تا به طور کامل بیرون را تماشا کنید. البته تمام مدل پردهای زبرا توسط یک زنجیر جانبی کار نمیکنند بلکه برخی از مدل ها توسط یک سیستم موتوری عمل میکنند. مزیت سیستم موتوری نسبت به زنجیری، این است که نیازی به بالا و پایین کشیدن پرده به صورت دستی نیست. شما در هر جای خانه که باشید میتوانید توسط کنترل از راه دور پرده را به میزان دلخواه تنظیم کنید.

مزایای پرده زبرا

عایق سرما، گرما و سر و صدا 

پرده زبرا به دلیل پارچه های ضخیمی که در دوخت آن استفاده می شود، هیچ سر و صدایی را از خود عبور نمیدهد، همچنین این مدل، عایق بسیار خوبی برای گرما و سرما است. هنگام تابستان از ورود هوای گرم بیرون به داخل خانه جلوگیری کرده و در زمستان ها اجازه خارج شدن گرما از خانه به بیرون را نمی دهد، بنابراین خرید پرده زبرا برای پذیرایی، اتاق خواب و سایر نقاط می تواند تاثیر قابل توجهی در میزان به هدر رفتن انرژی داشته باشد و در هزینه های شما صرفه جویی کند.

تعادل نور

یکی از بزرگترین مزایای پرده زبرا، توانایی آن در کنترل و توازن نور خورشید است. پیشتر اشاره کردیم که این محصول حتی در زمانی که به طور کامل بسته است نیز، به لطف لایه های توری، به میزان کافی نور طبیعی خورشید را وارد اتاق کرده و فضای سایه روشنی را در اتاق به وجود می آورد. علاوه بر آن شما می توانید توسط زنجیرهایی که در کنار پرده تعبیه شده و یا کنترل از راه دور، پرده زبرا را به اندازه دلخواه خود تنظیم کنید.

همه کاره بودن

بعضی از مدل های پرده فقط مختص فضاهای خاصی هستند، مثلا کمتر کسی پرده سلطنتی و لوکس را در آشپزخانه یا دفتر کار نصب کند، اما پرده زبرا همه کاره است و برای تمام فضاها کاربرد دارد، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، شرکت ها و ادارات و راهروها همگی از مکان هایی هستند که می توان از مدل پرده زبرا برای زینت بخشیدن به آنها استفاده نمود.

 

نصب آسان

نصب آسان و سریع زبرا یکی دیگر از مزایای این محصول است. بدون اینکه نیازی به متخصص داشته باشید، می توانید خودتان در مدت زمان کمی این پرده را نصب کنید.

حفظ حریم خصوصی

یکی از مهم ترین اهداف نصب پرده، حفظ حریم خصوصی اتاق و افراد داخل آن میباشد. مدل پرده زبرا از لایه های پارچه ای تشکیل شده که دید افراد غریبه را کور میکند. برخی از افراد تصور میکنند که از بین لایه های توری و نازک زبرا می توان به داخل خانه نفوذ کرد، در صورتی که بین لایه ها امکان دید شما را به بیرون را فراهم میکند اما همسایگان و افراد دیگر نمی توانند به خانه شما دیدی داشته باشند.

حفاظت از اشیاء در مقابل اشعه ماورای بنفش

همان طور که میدانید اشعه ماورای بنفش (UV) بسیار مضر بوده و آثار مخرب آن تنها به پوست و سلامتی انسان بسنده نمی کند، بلکه به وسایل چوبی نیز آسیب میزند. برای حفاظت از وسایلی مانند مبل، میز تلویزیون، کنسول و غیره، بهترین و راحت ترین روش، استفاده از پرده ای محکم است که مانع ورود اشعه ماورای بنفش بشود. جنس پرده زبرا به گونه ای است که در مقابل اشعه UV مقاومت میکند.

قیمت مناسب

پرده زبرا با توجه به تمام ویژگی های مثبتی که دارد، قیمت مناسبی هم دارد. قیمت مناسب مدل زبرا به دلیل پارچه کمی است که در دوخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. اکثر پرده های زبرا کوتاه هستند، به همین دلیل پارچه زیادی ندارد، در حالی که سایر مدل های پرده باید بلند و سنگین باشند تا زیبایی و جذابیت آن حفظ شود. در کل اگر به فکر خرید یک پرده زیبا ارزان هستید، بهترین انتخاب، مدل پرده زبرا میباشد.

تنوع بالا

هرچقدر که طرح و رنگ یک پرده تنوع بالاتری داشته باشد، انتخاب بهتر و عاقلانه تری می توان داشت، زیرا شما می توانید رنگ و طرح پرده خود را با سایر جانبی ست کنید و با هزینه ای نسبتا ارزان بهترین دکوراسیون داخلی را در منزل خود پیاده سازی کنید. به جرات می توان گفت که پرده زبرا یکی از مدل های پرده ای است که بیشترین تنوع الگو و رنگ را دارد. شما می توانید از طرح های ساده برای پرده پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و پرده اداری استفاده نمایید، همچنین می توانید از نوع طرح دار آن برای پرده اتاق خواب کودک، آشپزخانه و فضاهای سه بعدی استفاده کنید.

 

معایب مدل پرده زبرا

شکننده بودن

پرده های زبرا مانند اکثر مدل پرده های کرکره ای بیشتر مستعد آسیب دیدن هستند. در نگهداری و نظافت آن باید بسیار کوشا باشید زیرا الیاف این پرده راحت آسیب میبیند.

نظافت سخت

بزرگترین عیب پرده زبرا نظافت سخت و مشکل آن میباشد. پیشنهاد میکنیم که حداقل هفته ای یکبار، لایه های پرده خود را با جاروبرقی یا دستمال های مرطوب تمیز کنید تا از تجمع گرد و غبار روی آن جلوگیری کنید. در صورتی که لکه ای روی پرده افتاد، می توانید با محلول آب و صابون (یا سایر شوینده های ملایم) و با یک دستمال میکروفایبر روی محل لکه بکشید و آن را پاک کنید.

متنوع ترین مدل پردهای زبرا را در سایت سبک مدرن پیدا کنید

پرده زبرا در طیف وسیعی از طرح و رنگ وجود دارد. فروشگاه اینترنتی سبک مدرن بهترین و باکیفیت ترین مدل های پرده زبرا را با قیمتی مناسب به فروش میرساند. شما میتوانید با مراجعه به صفحه https://sabkemodern.com/fa/دسته-بندی-محصولات/پرده-زبرا/صفحه/1/تعداد-در-صفحه/30 انواع مدل پردهای زبرا سایت سبک مدرن را مشاهده نمایید و برای خرید آنها اقدام کنید. 

melika.h
melika.h

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋