melika.h

melika.h

چطور پرده زبرا را بشویم؟

پرده زبرا بیشتر از پارچه تشکیل شده است یعنی شستشوی آنها با آب و صابون، جاروبرقی یا بخارشوی آسان است، بنابراین بهتر است قبل از شستشوی پرده زبرا باید اطمینان حاصل کنید که مواد شوینده ای که مصرف میکنید با قسمت های توری واکنش بدی نشان ندهد. 
بهترین روش برای تمیز کردن و شستن پرده زبرا محلول آب و صابون است اما میتوانید از محلول آب و سرکه نیز به جای آن استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که به جای محصولات پاک کننده شیمیایی، محلول آب و سرکه را جایگزین کنید اما اگر لکه ها پررنگ بودند و به سادگی پاک نمی شوند، باید از محصولات پاک کننده استفاده کنید. 
یکی از نکات مهم برای شستن پرده زبرا عدم استفاده از ماشین لباسشویی است. این کار از آسیب دیدن پرده زبرا، چین خوردگی و چروک شدن پارچه جلوگیری میکند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم که راهنمای جامع شستشوی پرده زبرا به صورت ایمن و بدون آسیب رسانی به پارچه آن را ارائه کنیم. 


مراحل شستن پرده زبرا


مرحله اول: پیش از شستن پرده زبرا باید آن را پایین بیاورید و با یک جاروبرقی یا بخارشوی روی آن بکشید تا صاف شود. شما باید در این مرحله پشت و روی پرده خود را کاملا صاف کنید تا هیچ چین و چروکی نداشته باشد.

مرحله دوم: این مرحله، مرحله حذف گرد و غبار است درست مانند پرده های غلتکی، برای خلاص شدن از جمع شدن گرد و غبار باید هرچند وقت یکبار پرده های خود را جاروبرقی بکشید. جاروبرقی برای پاک کردن گرد و غبارها از روی پارچه پرده مناسب است. 

مرحله سوم: گاهی اوقات میزان لکه های روی پرده ها از گرد و خاک معمولی بیشتر است و با جاروبرقی کشیدن پاک نمیشود. در این شرایط باید یک سطل آب گرم پر از صابون داشته باشید و سپس یک پارچه را داخل آب فرو کنید و اگر با صابون راحت نیستید، میتوانید از سرکه یا مواد شوینده دیگر استفاده نمایید. توجه داشته باشید که تنها مواد شوینده ای قابل استفاده هستند که فاقد مواد سفید کننده باشند زیرا این مواد ممکن است طرح و رنگ روی پرده زبرا را خراب کند. 

مرحله چهارم: برخی از لکه ها کمرنگ هستند و به راحتی با مواد شوینده ملایم یا آب و صابون پاک میشوند اما برخی دیگر از لکه ها پررنگ هستند و به مواد شوینده قوی تری نیاز دارند. قبل از خرید ماده تمیز کننده، ابتدا راهنمای تمیز کردن پرده زبرا را مطالعه نمایید، سپس به نوع لکه دقت نمایید. راهنمایی که پشت تمام پرده های زبرا نهفته شده است، بسیار خوب است و از آسیب رساندن به پارچه جلوگیری میکند. پس از استفاده از ماده لکه بر، از یک مسواک یا یک برس نرم استفاده نمایید تا لکه ها و آلودگی های سرسخت را از روی پرده زبرا پاک کنید.


مرحله پنجم: در مرحله آخر شستشوی پرده زبرا باید پرده را با یک پارچه مرطوب از بالا به پایین پاک کنید. پارچه خیس را در یک فوم آغشته کنید و پرده را پاک کنید. این کار برای این است که اگر کف یا لکه هایی از مواد شوینده روی پرده شما وجود دارد با آب پاک شود. 

منبع : https://sabkemodern.com/fa/مقالات/شستشوی-پرده-زبرا-و-پرده-پانچ

melika.h
melika.h

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋