mehrshad.miri

mehrshad.miri

اسکیپ روم چیست؟

احتمالا تا به حال نام اسکیپ روم یا اتاق فرار به گوشتان خورده است و یا با عنوان هایی مانند بهترین اسکیپ روم تهران، هیجان انگیز ترین اتاق فرار ایران و غیره مواجه شده اید! در این زمان حتما از خود می پرسید که اسکیپ روم چیست؟ اسکیپ روم که با نام اتاق فرار نیز شناخته می شود، یک بازی گروهی است که صحنه های هیجان انگیز فیلم های هالیوودی و بازی های ترسناک کامپیوتری را در دنیای واقعی پیاده سازی می کند. در واقع می توان گفت که اتاق فرار، مجموعه‌ای از پازل‌ها و معماهای مختلف است که در غالب یک سناریو با ژانرهای مختلف ترسناک، ماجراجویی، دلهره آور و هیجان انگیز انجام می شود. در تمامی این بازی ها، هدف این است که افراد یک تیم با حل معماهای متعدد، بتوانند مراحل مختلف بازی را پشت سر گذاشته و در نهایت از محیط های ترسناک و بسیار هیجان انگیز فرار نموده و آزاد شوند. بازی های اسکیپ روم را می توان یکی از جذاب ترین بازی ها در حین ماجراجویی دانست که امروزه مخاطبان زیادی را به خود جذب نموده است. در این بازی ها، اغلب زمانی محدود و حداکثر یک ساعت و نیمه برای یافتن سرنخ‌ها و حل معماها، در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در این مدت باید بتوانید با هوش و کار تیمی خود را نجات داده و از اتاق فرار کنید.

تاریخچه اسکیپ روم

تاریخچه بازی های اسکیپ روم به سال 2007 برمیگردد که تاکائو کیوتو دانشجوی ژاپنی به این فکر افتاد که بازی های کامپیوتری را در دنیای واقعی شبیه سازی نماید. سپس، به مرور زمان که این بازی ها در ژاپن راه اندازی شدند و با استقبال بی نظیری رو به رو گشتند، در سنگاپور نیز در سال ۲۰۱۱ اتاق فرارهایی به وجود آمدند. در نهایت، تا سال ۲۰۱۵ در کشورهای آسیایی بیش از ۵۰ اتاق فرار راه اندازی شد و از سال 1394 تا به امروز در کشورمان ایران نیز شاهد اسکیپ روم های بی نظیری هستیم که هر روزه به تعدا آنها اضافه می شود. کافیست شما هم یک مرتبه بازی های اتاق فرار را تجربه نمایید تا برای همیشه با شور و اشتیاق زیاد به سمت آنها جذب شوید.

مزایای اسکیپ روم ها

شاید با خودتان فکر کنید که شرکت در بازی های اتاق فرار تداعی گر ترس و اضطراب می باشد و قرار گرفتن این شرایط چه مزیتی به همراه دارد؟ اما بهتر است بدانید که شهرکت در بازی های اتاق فرار مزایای بی نظیری دارد که یکی از مهم ترین آنها تقویت توانایی غلبه بر ترس و اضطراب و تصمیمی گیری در شرایط سخت می باشد. همچنین، اسکیپ روم ها با تقویت روحیه کار گروهی و تجربه بازی های تیمی به شما کمک می کنند تا مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید. از دیگر مزایای اسکیپ روم ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تحریک حواس و بهبود قدرت تصمیم گیری
  • کسب تجربه های جدید
  • تحریک حواس و بهبود قدرت تصمیم گیری
  • مدیریت زمان حرفه ای

 

نحوه انجام بازی در اسکیپ روم ها

برای شرکت در بازی های اسکیپ روم، لازم است گروه هایی 4 تا 8 نفره تشکیل دهید و افردای را انتخاب نمایید که با آنها راحت بوده و در یک خط فکری هستید. سپس با گروه خود وارد اتاق شده و با توجه به ژانری که انتخاب کرده اید (ترسناک، ماجراجویی و ...) سناریوی بازی برای شما از طریق یک فیلم تعریف می شود. به عنوان مثال، در فیلم به شما توضیح داده میشود که شما و هم گروهی هایتان در تیمارستان به هوش می آیید که قاتلان زنجیره ای در آن بستری هستند.حال شما و گروهتان باید با پیدا کردن سرنخ ها خود را نجات داده و از تیمارستان فرار کنید. در طول انجام بازی اتاق فرار، با معماها و سرنخ های بسیاری مواجه خواهید شد که در جاهای مختلفی از قبل مشخص شده اند و شما باید در یک مدت زمان معین یک ساعت یا یک ساعت و نیمه، آنها را به بهترین شکل حل نمایید. 

قوانین اسکیپ روم ها

در اسکیپ روم ها قوانین مشترکی وجود دارد که به طور معمول رعایت آنها الزامی می باشد. تعدادی از این قوانین عبارتند از:

  • جلوگیری از ورود افراد بیمار، خانم های باردار و کودکان
  • محدود بودن مدت زمان بازی و عدم امکان تمدید آن
  • اتمام بازی در صورت انصراف هر یک از بازیکنان در طول بازی
  • ممنوع بودن آسیب رسانی به المان ها و وسایل موجود در اتاق ها
  • ضرورت حضور بازیکنان یک ربع قبل از شروع بازی
mehrshad.miri
mehrshad.miri

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
maedeh
مرسی از مطلب خوبتون
https://tarjome100.ir
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋