Mehdi Rezaei

Mehdi Rezaei

کتب امام موسی صدر

كتاب انسان آسمان امام موسي صدر

انسان آسمان ششمين كتاب از مجموعه در قلمرو انديشه امام موسي صدر است .كتاب از مجموعه سخنراني ها و دست نوشته هاي امام موسي صدر در مورد حضرت امير المومنين(ع) تشكيل شده است.

امام اموسي صدر در اين گفتارها و جستارها نگاهي ويژه به مسائل مختلف و ابعاد مختلف زندگاني حضرت امير(ع)* همچون سير زندگي و شهادت مولا ،ويژگي ها و فضائل و مكارم فردي و اخلاقي ايشان ، واقعه بزرگ غدير و مفهوم ولايت و وظايف شيعيان و مسئوليت آنان دارد.

كتاب از سه بخش تشكيل شده است :

بخش اول مجموعه گفتارها و سخنراني هاي امام موسي صدر است كه به مناسبت ولادت امير المونين (ع) ايراد شده است.

بخش دوم سخنان ايشان در مورد واقعه غدير و ولايت آنحضرت است.

بخش سوم مطالبي است كه امام موسي صدر به مناسبت شهادت حضرت بيان كرده است.

در ابتداي كتاب ترجمه ي دست نوشته اي از امام موسي صدر در مورد امام علي (ع) با عنوان علي (ع) در چند سطر آمده است.

همچنين در بخش اول كتاب ، گفتار امام موسي صدر به نام علي (ع) موحد بود و بس مربوط به سخنراني ايشان به زبان فارسي در بازار تيمچه  كاشان است

 

عبادت يا عبوديت امام موسي صدر

" بر آنم در سخنانم به تمايلات پاسخي دهم و پرتويي بر آن بيافكنم .به ويژه نسل آينده داري كه آرزو دارد آزاد و رها باشد و از قيودش بكاهد آنچه مرا به بحث بر مي انگيزد صورت مخدوشي است كه به عبادات در اسلام داده شده است..."

عبادت يا عبوديت نام كتابي است كه حاوي گفتارها ،نوشتارهاي امام موسي صدر در باب عبادت،دعا ، روزه و برخي مناسك عبادي ديني اسلام است.در نگاه امام موسي صدر اساسا فاصله اي ميان عباديات و اجتماعيات نيست و هر دو در عمل و انديشه او در هم مي آميزد.

عبادت ،راز و نياز و گفتگوي ميان بنده است با خدا خويش و ركني از اركان دين.بنده به واسطه عبادت رنگ و بوي خدايي مي گيرد و به آن تقرب مي جويد.در هر ديني مناسك عبادي خاصي براي پيوند ميان انسان و خدا وجود دارد.اما گاه مناسك عبادي رنگ و بوي ظاهري به خود مي گيرد و آثار آن بر عابد نمايان نمي شود.در اين صورت نقصي در آن هست كه بايد يافته و درمان شود .آيا دبن ريشه در جهان سنت دارد ؟ اگر اينگونه است انسان متمدن امروزي چگونه بايد طعم زيست مومنانه را بچشد و به خدا تقرب جويد؟ آيا عبادت زمان و مكان خاصي مي طلبد ؟آسيب ها و آفات عبادت چيست؟ فلسفه و معناي اعمال عبادي از جمله نماز و روزه كدام است؟

اين كتاب به سوالات بالا و بسياري سوال هاي ديگر پاسخ مي دهد و راهي است براي آگاهي از انديشه و عمل امام موسي صدر و فهم و دريافت او از اين و براي رسيدن به زيست مومنانه در جهان متمدن امروز....

 

 

اديان در خدمت انسان امام موسي صدر

"آزادي برترين سازوكار براي بسيج كردن همه توانايي ها و ظرفيت هاي انساني است .هيچ كس نمي تواند در جامعه محروم از آزادي خدمت كند ،توانايي هايش را پويا و موهبت هاي الهي را بالنده سازد...آزادي يعني به رسميت شناختن كرامت انساني و خوش گماني به انسان..."

اديان در خدمت انسان نام كتابي از امام موسي صدر در مورد جستارهايي درباره دين و مسائل جهان امروز است.

نام كتاب از موضوع سخنراني تاريخي امام موسي صدر در كليساي كبوشيين بيروت گرفته شده است.اين رويداد تاريخي بي نظير كه براي نخستين بار شكل گرفت و امام موسي صدر براي موعظه آغاز روزه به اين كليسا دعوت شد از جامعيت و جايگاه امام موسي صدر و احترام و مقبوليت او نزد مسيحيان لبنان حكايت داشت و نشانه آن بود كه يك روحاني شيعه با عملكرد خود دربيان حقايق آسماني و معنويت مشترك ميان اديان ،دربين ساير اديان در مقام موعظه و منادي معرفت جايگاه ويژه اي دارد.

كتاب حاوي سخنراني ها و پيام ها و مصاحبه هاي امام موسي صدر در مورد آزادي ، نقش و جايگاه دين در دنياي امروز ،عدالت در اسلام و تمدن اسلام و شيعه و فرق اسلامي و به طور كلي دين و مسائل دنياي امروز است.

 برای دیدن لیست کلی کتاب ها امام موسی صدر به وب سایت ساربوک مراجعه نمایید ميزد.

تاالاتاالتمنتهخهعخاعهخاغع8ه8عغعخغ8خ7غ8غلغعبفغبفلغبعغالعههمناتتناعتلغبغالعبغفبيفغغغفه7غفلهمعوئتاتئنلرتانرفغثزادي خواهانه انسان معاصر نتمنحكتْللااعغغبع

Mehdi Rezaei
Mehdi Rezaei

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋