building-repair

building-repair

خدمات خودرو

سرویس های دوره ای خودرو چیست ؟

یک راننده وظیفه شناس، همواره اتومبیل خود را بر اساس یک روتین و نظم مشخص سرویس دوره ای انجام می دهد. با این حال، غالباً برای انتخاب بین سرویس کامل اتومبیل و دیگر انواع سرویس، برای صاحبان خودروها سردرگمی و تردید ایجاد می شود. اگر شما نیز جزء آن دسته از دارندگان اتومبیل هستید که نمی توانید بین این دو انتخاب مطمئنی داشته باشید، این مقاله مناسب شماست.

اهمیت سرویس اتومبیل

هنگامی که افراد در مورد سرویس دهی به وسیله نقلیه صحبت می کنند، اغلب به گستره وسیعی از فرآیندها و رویه های مربوط به برنامه تعمیر و نگهداری، که توسط فروشنده یا تولید کننده توصیه می شود اشاره می کنند. به دلیل گستردگی و تنوع این موضوع، سردرگمی در سرویس اتومبیل و مسائل مرتبط با آن بسیار ساده است. این موضوع به این دلیل است که بسیاری از اجزای اتومبیل، به نگهداری و مراقبت روتین و منظم نیاز دارند.

به طور کلی، سرویس منظم اتومبیل، منجر به حصول اطمینان از شرایط مناسب خودرو می شود. این کار باعث رفع مشکلات بالقوه، پیش از اینکه بر عملکرد اتومبیل تاثیر منفی بگذارند می شود. اگر بخواهید که وسیله نقلیه خود را بفروشید، یکی از مواردی که خریدار احتمالی آن را بررسی می کند، سابقه معاینه فنی اتومبیل است. اگر خودرو خود را به طور منظم سرویس دهی کنید مشکلی ایجاد نمی شود. این امر حاکی از آن است که شما از ماشینتان به خوبی مراقبت کرده اید.

بسیاری از افراد سرویس خودرو را محدود به چک کردن میزان آب رادیاتور خودرو یا تعویض روغن موتور می‌دانند؛ اما سرویس خودرو کمی فراتر از چنین اقدامات ساده‌ای است. درواقع سرویس‌های دوره‌ای مجموعه اقداماتی است که طی فواصل زمانی مشخص و در جهت بررسی یا تعویض قطعات مصرفی هر خودو انجام می‌شود.

قطعات مصرفی هرخودرو از عمر مفید مشخصی برخوردار هستند؛ از همین رو بدیهی است در صورت عدم توجه به انجام سرویس‌های دوره‌ای، عمر مفید قطعات مصرفی خودرو به پایان رسیده و خرابی‌های سنگین و پرهزینه‌ای را برای مالک خودرو به همراه خواهد داشت.

گارانتی خودرو چیست؟

درواقع گارانتی خودرو برای خدمات خودرو خدمت از ما به مجموعه خدماتی است که یک شرکت خودروساز طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو به خریدار محصول خود می‌دهد و این خدمات تضمین‌کننده کیفیت و مشتری مداری آن شرکت خودروساز در قبال خودرو است. در ایران نیز خودروسازان و واردکنندگان خودرو، گارانتی‌هایی با حداقل ۱۸ ماهه و حداکثر ۵ ساله را ارائه می‌دهند. برای مثال گارانتی محصولات ایران‌خودرو برای خودرو دنا حدود ۳۶ ماه و گارانتی محصولات سایپا برای خودرو پراید حدود ۱۸ ماه است.

وقتی یک خودروساز طی قرارداد خود با مشتری برای یک خودرو ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی تعیین می‌کند، به معنی آن است که تمامی قطعات این خودرو البته به‌جز قطعات مصرفی در این مدت یا در این مسافت شامل گارانتی شده و از خریدار هیچ پولی بابت تعمیر یا تعویض موتور یا گیربکس و دیگر قطعاتی که مصرفی نیستند دریافت نمی‌شود.

حتی قطعات مصرفی نیز (در بعضی خدمات مثل کارت طلایی ایران‌خودرو یا کارت نارنجی سایپا) تا مدتی مشخص شامل گارانتی است، دراین‌بین برخی شرکت‌ها برای جذب مشتریان، خودروهای خود را تمام و کمال گارانتی می‌کنند و خریدار در زمان گارانتی هیچ هزینه‌ای بابت سرویس‌ها نمی‌پردازد.

building-repair
building-repair

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋