Bita

Bita

توسط ۱ نفر دنبال می شود

درگاه پرداخت در بقای یک کسب و کار چه نقشی دارد؟

سرعت تغییرات در عصر مدرن به قدری بالاست که اگر کسی در زمان سفر می‌کرد و از حدود حتی بیست سال پیش به امروز سفر می‌کرد، بخش‌های بزرگی از زندگی‌ما برایش جدید و تازه به نظر می‌رسید. یکی از مثال‌های بارز تغییرات جدید تغییر سبک خرید و فروش است. برای افراد دو تا سه نسل پیش از ما حتی فکر خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین با زدن یک دکمه از راه درگاه پرداخت، امری محال بود. اما امروزه پیوند دنیای کسب‌وکار و دنیای دیجیتال به قدری زیاد شده است که خرید و فروش به شکل سنتی هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.

اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید که در آن به روش سنتی کسب درآمد دارید، حتماً در ادامه این متن با ما همراه باشید؛ چرا که بقای کسب‌وکار شما به ورود به دنیای دیجیتال گره خورده است. در واقع، عقب‌ماندن از این قافله موجب نابودی و یا کاهش درآمد کسب‌وکارهای زیادی خواهد شد. اسم دروازه‌ی ورود به این دنیای مدرن، درگاه پرداخت است.

تغییر سبک خرید اینترنتی

حقیقت این است که شیوع گسترش کرونا، دسترسی بیشتر به اینترنت و همینطور محبوبیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی موجب شده است تا افراد بیشتری سبک زندگی و خرید کردن خود را به سمت خریدهای اینترنتی پیش ببرند. اگر شما نیز نگاهی به تاریخچه خریدهای خود در یک هفته اخیر داشته باشید، متوجه می‌شوید که بخشی از مایحتاج مورد نیاز شخصی و یا خانواده خود را از طریق اینترنت انجام داده‌اید. خرید اینترنتی موهبتی است که نه‌تنها مشکل بسیاری از خریدارها را حل کرد است، بلکه رونق شگفت‌انگیزی هم به کسب‌وکارها داده است.

مطالعه بیشتر:گرفتن درگاه پرداخت در کمتر از 24 ساعت

تبدیل همه‌ی زنبیل‌های حصیری به سبدهای خرید دیجیتالی

طبق آمارهای رسمی، تعداد خریدهای آنلاین در پنج سال گذشته سیصد درصد رشد داشته. در سال ۲۰۲۱، از هر پنج خریدی که در دنیا انجام شده است، یک خرید به شکل آنلاین صورت گرفته. به علاوه، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، یک‌چهارم خریدهای صورت‌گرفته در تمام دنیا، اینترنتی شود. البته اگر بخواهیم کشورهای صنعتی و پیشرفته را در نظر بگیریم، تفاوت چشم‌گیری به وجود می‌آید. برای مثال، حدود هشتاد درصد از جمعیت آمریکا در حال حاضر آنلاین خرید می‌کنند که آمار واقعاً حیرت‌انگیزی است.

شکی نیست که در آینده‌ای نزدیک، کشور ما هم به همین وضعیت خواهد رسید. پس طبیعی است که بگوییم جدا ماندن از قافله‌ی اینترنتی‌کردن فروش، کرکره‌ی کسب‌وکارتان را برای همیشه پایین خواهد کشید.

مزایای خرید اینترنتی

تبدیل کسب و کار سنتی به کسب و کار اینترنتی مزایای دارد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم:

تمام کشور مشتری شما می‌شوند: در حال حاضر، تقریباً تمام ایرانی‌ها به اینترنت دسترسی دارند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ۷۸ میلیون نفر در سال ۹۹ به دنیای وب دسترسی داشته‌اند. این پیام بسیار مهمی را به کسب‌وکارها می‌رساند؛ مشتریان شما دیگر محدود به آدم‌های نزدیک‌تان نیستند. با ساخت درگاه پرداخت و آنلاین کردن کسب‌وکارتان، آدم‌های تمام شهر و کشور و حتی خارج از کشور، می‌توانند مشتری‌های بالقوه‌ی شما باشند.

یک کسب و کار ۲۴ ساعته داشته باشید: علاوه بر گستردگی دسترسی مکانی، که در بالا توضیح دادیم، زمان هم در خرید و فروش نکته‌ی مهمی است. مشتری‌های زیادی تصمیم به خرید می‌گیرند، اما به در بسته‌ی فروشگاه شما می‌خورند و فروشگاه دیگری را انتخاب می‌کنند. یا نیمه‌شب، بی‌خوابی سراغ مشتری آمده و تصمیم به خرید می‌گیرد. در کسب‌وکارهای آنلاین ساعت کاری معنا ندارد و ۲۴ ساعته درِ فروشگاه به روی همه‌ی مشتری‌ها باز خواهد بود.

با استخدام نیروی کار کمتر، فروش بیشتری داشته باشید: با اینترنتی‌شدن کسب‌وکارها، نیازی نیست شما همیشه در محل کارتان حضور داشته باشید. اگر در منزل هستید یا در حال انجام بخش دیگری از کسب و کارتان هستید، باز هم می‌توانید به کارتان برسید. کافی است درگاه پرداخت آنلاین برای خود داشته باشید تا هزینه حاصل از فروش بدون هیچ زحمتی به حساب بانکی شما واریز شود.

مخارج خود را کم کنید: تاثیر رشد حیرت‌انگیز خریدهای اینترنتی فقط محدود به موارد بالا نمی‌شود. کم‌شدن وابستگی کسب‌وکارها به محیط‌های فیزیکی، فایده‌ی مهم دیگری هم برای صاحبان آن‌ها خواهد داشت. هرچه این وابستگی کمتر شود، خرج‌ومخارج مربوط به اجاره و مالیات و تعمیرات و دکور و … هم کمتر خواهد شد.

از کجا باید شروع کرد؟

اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری هستید که هنوز فروش خود را اینترنتی نکرده‌اید، حتماً به این فکر افتاده‌اید که از کجا باید شروع کرد و قدم اول برای فروش آنلاین چیست. قدم اول برای ورود به این دنیای جدید، انتخاب یک بستر مناسب برای فروش کالا یا خدمات و سپس انتخاب یک درگاه پرداخت برای سایت، پیج یا کانال شما است.

وب‌سایت فروشگاهی: یکی از متداول‌ترین روش‌های فروش کالا و خدمات در اینترنت، ساخت یک وب سایت فروشگاهی است. با استفاده از یک وبسایت فروشگاهی و اتصال یک درگاه پرداخت مطمئن می‌توانید خیال خود را از بابت دریافت هزینه‌های فروش آسوده کنید.

شبکه‌های اجتماعی: این روزهای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین ابزارهای فروش کالا و خدمات شده‌اند. استفاده از لینک پرداخت متصل به درگاه پرداخت می‌تواند به فروش بیشتر این فروشگاه‌ها و اعتمادسازی در مخاطبان کمک شایان توجهی کند.

درگاه پرداخت اینترنتی در واقع راه امنی است که مشتری را به حساب بانکی‌اش و همچنین به سیستم مالی کشور وصل می‌کند. با این کار، مشتری می‌تواند به راحتی هرچه تمام‌تر کالا یا خدمات شما را به شکل آنلاین بخرد. کافی است مشخصات کارت بانکی‌اش را در درگاه پرداخت شما وارد کند و تمام!

دریافت درگاه به صورت مستقیم و یا دریافت درگاه از شرکت‌های واسط به چه معنی است؟

دریافت درگاه پرداخت به صورت مستقیم از شرکت‌های های PSP (مانند به پرداخت ملت، آسان پرداخت پرشین و …) که به عنوان شرکت‌های مجاز در پروسه پرداخت کارتی (الکترونیکی POS) شناخته می‌شوند به معنی دریافت مستقیم درگاه پرداخت و استفاده از خدمات شرکت‌های پرداخت یار مانند زرین پال به معنی دریافت با واسطه‌ی درگاه پرداخت است که در هر دو صورت کاربران درگاه پرداخت مستقیم خواهند داشت.

درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال، با دارابودن مجوزهای لازم و مورد تایید نظام بانکی کشور، به عنوان واسطه بین بانک‌ها و کسب و کار برای دریافت ساده‌تر درگاه پرداخت عمل می‌کنند. در واقع انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت تنها به خدمات دریافتی بستگی دارد و در هر صورت کاربران به صورت کاملاً مستقیم به صفحه پرداخت هدایت شده و پرداخت خود را در کمترین زمان نهایی می‌کنند.

ارائه سرویس‌های متعدد به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، درگاه پرداخت اشتراکی،دریافت شماره شبا، پنل کاربری پیشرفته مدیریت تراکنش‌های مالی، پشتیبانی ۲۴ ساعته برای پیگیری تراکنش‌های ناموفق کاربران و هرگونه مغایرت‌ها از جمله خدماتی است که کاربران می‌توانند با انتخاب این درگاه پرداخت از آن بهره مند شوند.

طوری انتخاب کنید که تا آخر عمرتان راضی بمانید

زرین‌پال یکی از درگاه‌های پرداخت بسیار معتبر است که سرویس‌های متنوع زیادی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم کرده. درگاه پرداخت زرین‌پال، با اتصال همزمان به درگاه‌های متنوع و معتبر بانکی، مشتریان و خریداران را به سریع‌ترین و مطمئن‌ترین درگاه بانکی منتقل می‌کند. به علاوه، قابلیت مسیردهی هوشمند در درگاه پرداخت زرین پال باعث شده که درصد تراکنش‌های موفق بسیار بالا باشد. انتخاب زرین پال برای کسب و کارهایی که به دنبال رشد و گسترش پایدار هستند، گام بزرگی است، چرا که این درگاه پرداخت به گونه‌ای مهندسی شده است تا شما را به رشد و فروش بیشتری برساند.

Bita
Bita

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋