masoud_soleymani

masoud_soleymani

برند Asics

Asics یکی از معروف ترین و فعال ترین شرکت های ژاپنی تولید کننده پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان است که سابقه ای طولانی و چندین ساله موفقیت دارد.

داستان تاسیس این برند داستانی هیجان انگیز و شنیدنی است که با الهام شروع شد و به موفقیت رسید. ریشه نام این شرکت برگرفته از یک عبارت لاتین است که در تمام این سال ها چشم انداز و فکر اصلی موسس آن برای خلق پروژه هایش بوده است. یعنی «روح سالم در تن سالم»!

 

داستان برند Eshikashiro Onit Soka: مرد پشت این برند!

در سال 2018، برند Asics 69 ساله شد که صدمین سالگرد تولد Mr. اونیت سوکا، بنیانگذار این برند. Asics راه درازی را پیموده است: از یک مغازه کوچک با 4 کارمند که برای بچه های مدرسه ای کفش های ورزشی درست می کنند تا تبدیل شدن به یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین برندهای ورزشی در جهان! و همچنین قیمت کفش اسیکس هم رقابتی می باشد.

طی چند دهه گذشته، Asics به یکی از شناخته شده ترین برندهای ورزشی عملکردی در کفش و پوشاک ورزشی تبدیل شده است. از قهرمانان المپیک و ستارگان سینما گرفته تا ورزشکاران روزمره و کسانی که از دویدن کمی در صبح لذت می برند، آسیکس یک نام آشنا برای لباس های ورزشی در سراسر جهان به حساب می آید.

اگر به گذشته نگاه کنیم و به جایی برویم که همه این موارد از آنجا شروع شد، باید گفت که داستان اسیکس از جوانی شروع شد که خواب کفش بسکتبال و اختاپوس را دید...

در سال 1949، کیهاشیرو اونیتاسوکا، یک نظامی بازنشسته، در حال ساخت کفش برای کودکان بود. او شرکتی را که تأسیس کرد، شرکت اونت سوکا نامید و این شرکت در آن زمان دفتر کوچکی داشت که تنها 4 کارمند داشت.

اونیت سوکا که در ژاپن پس از جنگ زندگی می کرد، معتقد بود برای ارتقای روحیه و روحیه جوانان ژاپنی باید سبک زندگی سالم را از طریق ورزش و قهرمانی ترویج کرد، بنابراین آقای. اونیت سوکا قرار بود انقلابی در تولید کفش بسکتبال ایجاد کند.

در آن زمان، کفش های بسکتبال برای حرکت سریع طراحی نشده بودند و چسبندگی لازم در زمین را نداشتند. اونیت سوکا پس از چندین بار آزمون و خطا به ایده جالبی در سالاد اختاپوس خود رسید. او متوجه شد که ساکشن های روی پاهای اختاپوس ها چسبندگی بالایی دارند و به این نتیجه رسید که اگر بتواند همان شکل مکنده روی کفش های لاستیکی را بسازد، می تواند کفش بسکتبالی بسازد که چسبندگی لازم را داشته باشد که بازیکنان آن را ندارند. . t به راحتی روی زمین می لغزد، بنابراین این دقیقاً همان کاری است که انجام داد!

این کفش که Onit Sokka Tiger نام داشت، توسط تیم بسکتبال المپیک ژاپن استفاده شد و راه را برای دهه‌ها توسعه فنی، کفش‌های نوآورانه و رشد یک برند ورزشی جهانی هموار کرد.

ذهن سالم در بدن سالم: فلسفه اسکس

از زمان تاسیس اسکس، اسکس همیشه این فلسفه را در ذهن داشته است: "ذهن سالم در بدن سالم!" 🇧🇷 این دیدگاه در اصل از یک ضرب المثل لاتین گرفته شده است. شایان ذکر است که این فلسفه به میراثی تبدیل شده است که هنوز هم جزء ضروری این برند محسوب می شود!

از دیدگاه آقای اونیت سوکا، فعال بودن، داشتن رفاه و سلامت جسمی همه افراد جامعه ضروری بود. برای کمک به دیگران برای رسیدن به آن رفاه، او لباس‌های ورزشی ایجاد کرده است که از همه قهرمانان پشتیبانی می‌کند، الهام‌بخش حرکت است و همه را تشویق می‌کند تا سبک زندگی فعالی داشته باشند.

نکات برجسته در تاریخچه برند Asics

آقای. اونیت ساکا که کار خود را با کفش های کتانی Onit Saka Tiger آغاز کرد، به ابتکارات خود ادامه داد و در گوشه ای از این زمین ورزشی پیشگام نوآوری های بیشماری بود.

در طول دهه های 1950 و 1960، Onit Soka کفش های نوآورانه ای برای تنیس و والیبال نیز طراحی کرد. توسعه فنی این برند تا دهه 1980 ادامه یافت. این زمانی بود که Asics مواد GEL را برای کفش های دویدن معرفی کرد - یک فناوری بالشتک انقلابی که همچنان اولین انتخاب دوندگان در سراسر جهان است. Asics در ادامه کفش های مخصوص آژانس اکتشافات فضایی ژاپن را طراحی کرد.

با رشد شرکت، Skis در سراسر جهان گسترش یافت و دفاتر و کارخانه هایی را در ایالات متحده، آلمان، آفریقای جنوبی، پرو، برزیل، استرالیا و غیره افتتاح کرد. امروزه Asics دارای بسیاری از فروشگاه ها، دفاتر، موسسات تحقیقاتی و کارخانه های پیشرو در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است.

با ادامه رشد این برند، تأثیر فرهنگی آن نیز افزایش یافت. در سال 1978، بروس لی در فیلم «بازی مرگ» یک جفت کفش Onit Soca Tiger Mexico 66 پوشید. این کفش های زرد معروف بعدها الهام بخش فیلم معروف تارانتیتو شد که آنها را به پای شخصیت اصلی فیلم «بیل بکش» تبدیل کرد.

امروزه تأثیر فرهنگی این برند به همکاری با طراحان مد، افراد خلاق و قهرمانان از سراسر جهان تغییر کرده است. در جدیدترین کمپین این برند، «من خودم را حرکت می‌دهم»، Asics با تشویق همه به اشتراک‌گذاری داستان‌های حرکتی خود، تناسب اندام را ترویج و الهام بخش نسل‌های جوان شد. به عنوان مثال، یکی از این تجربیات با سطرهای زیر نوشته شده است:

"برای من، جنبش "I Move Myself" به سادگی بیرون رفتن از خانه و فعال بودن است. وقتی جوانتر بودم، داشتن یک سبک زندگی فعال نیروی محرکه پشت رویای من برای بازی برای All Blacks بود." با همکاری Asics، من این فرصت را دارم که نسل‌های جوان‌تر را الهام بخشم و آنها را تشویق کنم که به جلو حرکت کنند و رویاهایشان را برآورده کنند."

از قهرمانان محلی حمایت کنید

به همان ترتیبی که آقای اونیت سوکا تصمیم گرفت به جوانان ژاپنی کمک کند، او همین نقش را در نیوزلند بازی کرد.

در طول 40 سال گذشته، Asics نقش برجسته ای در فرهنگ ورزشی نیوزلند ایفا کرده است. سال گذشته این برند اولین فروشگاه خود را در اوکلند افتتاح کرد و همچنان به یافتن راه‌های جدیدی برای حمایت و تشویق هلندی‌ها برای فعال‌تر شدن و پیگیری انواع دستاوردهای ورزشی می‌پردازد.

از حمایت مالی از رویدادهایی مانند ماراتن های کوئین تاون و اوکلند گرفته تا مشارکت با قهرمانان و سازمان ها برای ترویج فرهنگ ورزشی.

فروشگاه کتونی برند

masoud_soleymani
masoud_soleymani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋