masoud_soleymani

masoud_soleymani

نایک بهتر است یا آدیداس؟

نایک و آدیداس دو برند تولید کننده محصولات ورزشی و عمدتاً کفش ورزشی هستند. هر دو برند از شرکت های معروف دنیا هستند و رقابت زیادی بین آنها وجود دارد. برای پاسخ به این سوال که آیا نایک بهتر است یا آدیداس، باید این دو برند را با هم مقایسه کرد.

 

این دو شرکت تولید کننده کفش های ورزشی و پیاده روی همواره به دنبال فروش بیشتر محصولات خود در جهان هستند. به همین دلیل رقابت شدیدی بین این دو وجود دارد. از این رو همواره سعی در تولید محصولات باکیفیت و محبوب برای جذب مشتریان بیشتر دارند.

نایک و آدیداس مدت زیادی است که سهم زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند. هر دو آدیداس و نایک بیشتر درآمد خود را از برند اصلی خود به دست می آورند. علاوه بر برند اصلی، نایک و آدیداس هر دو برندهای دیگری نیز دارند که به افزایش درآمد آنها کمک می کند. نایک علاوه بر برند اصلی، برندهای دیگری مانند نایک جردن، کانورس و هرلی را نیز در اختیار دارد و آدیداس مالک برند ریباک است.

آیا فروش محصولات در نایک بهتر است یا آدیداس؟

در مقایسه کفش نایک و آدیداس باید گفت که این برندها از شناخته شده ترین برندهای دنیا هستند که در آمریکا و آلمان تثبیت شده اند. از محصولات و آدیداس می توان به کفش که مهم ترین محصولات آنهاست، لباس ورزشی، توپ و کیف اشاره کرد.

درآمد و فروش محصولات نایک در کفش نسبت به سایر محصولات بیشتر است. در حالی که آدیداس بیشترین درآمد را از فروش پوشاک و لباس ورزشی دارد، کفش بزرگترین محصول این شرکت است.

برندهای قدرتمند قیمت کفش نایک و آدیداس در سرتاسر جهان بازار فروش دارند. اما ذکر این نکته ضروری است که بهترین مناطق برای فروش محصولات نایک در آمریکای شمالی و برای محصولات آدیداس در اروپای غربی است.

علاوه بر این، محصولات این برندها در کشورهای در حال توسعه فروش خوبی دارند. در واقع می توان کشورهای آسیایی و به خصوص چین را به عنوان بازاری عالی برای خرید و فروش محصولات نایک و آدیداس شناخت.

در مورد اینکه نایک یا آدیداس رشد درآمد ثابت تری دارند، باید گفت که در سال 2017 هر دو شرکت از نظر درآمد خالص به رکوردهایی دست یافتند. علاوه بر این، سهامداران هر دو شرکت نیز سود قابل توجهی کسب کردند. ارزش این برندها در سال 2019 طبق گزارشی که منتشر شد، ارزش برند نایک حدود 4.57 میلیارد دلار و ارزش برند آدیداس 2.21 میلیارد دلار است.

مقایسه سنی در برندهای نایک و آدیداس

نایک در سال 1964 در آمریکا توسط بیل بورمن و فیل نایت با نام Blue Ribbon Sports Products تاسیس شد. اما در سال 1971 به طور رسمی کار خود را با نام نایک آغاز کرد. بنابراین این شرکت سابقه ای در حدود 50 سال دارد. شعار شرکت ورزشی نایک فقط انجامش کن.

آدیداس توسط آدولف داسلر در سال 1948 در آلمان تاسیس شد. این فرد با کمک برادرش در سال 1920 تولید لباس ورزشی را آغاز کرد.شعار آدیداس در تولید محصولات ورزشی غیرممکن نیست و آدیداس همه کاره است. این شرکت حدود 73 سال سابقه دارد و به همین دلیل آدیداس از نایک بزرگتر است.

هر کدام از این برندها در ابتدای تاسیس خود با همکاری با ورزشکاران مشهور و استفاده از محصولات این افراد به شهرت رسیدند و محصولات آنها در دنیا شناخته شد.

آیا فناوری های کفش های نایک یا آدیداس بهتر است؟

نایک در ابتدای تولید کفش های نایک همواره به دنبال استفاده از فناوری های پیشرفته در این محصولات بود. اولین فناوری که نایک در کفش های کتانی خود استفاده کرد فناوری Air بود که در سال 1978 مورد استفاده قرار گرفت.

فناوری هوا در کفش های نایک توسط مهندس ناسا به نام فرانک رودی اختراع شد. در این فناوری از کپسول های گاز در لایه میانی و پاشنه کفش استفاده می شود. این فناوری راحتی پا را افزایش می دهد و از آسیب دیدگی پا در دویدن های طولانی و پرش های پا جلوگیری می کند.

در پاسخ به این سوال که آیا نایک بهتر است یا آدیداس باید به فناوری های دیگری از این برندها نیز اشاره کرد. فناوری Tap یکی دیگر از فناوری‌های موجود در هنگام خرید کفش‌های نایک است که در آن از کپسول‌های کوچک در ناحیه پاشنه و پنجه استفاده می‌شود. این غلاف ها فشار را از کف به پاهای شما جذب می کنند.

یکی دیگر از فناوری هایی که در مبحث کفش های نایک یا آدیداس باید به آن اشاره کرد، فناوری نایک Lunarlon است. در این فناوری از بالشتک هایی با هسته فوم نرم و انعطاف پذیر با فنر NBR استفاده شده است. این نوع کفی توسط برند نایک طراحی و اختراع شده و نسبت به سایر کفی های قدیمی بسیار سبکتر است.

در پاسخ به این سوال که آیا نایک بهتر است یا آدیداس باید به برخی از فناوری های کفش آدیداس نیز اشاره کرد. در سال های اخیر فناوری های کفش آدیداس بسیار بالا بوده و وجود این فناوری ها باعث افزایش فروش محصولات این برند شده است.

یکی از مهم ترین فناوری ها در کفش های کتانی آدیداس فناوری Boost است که آدیداس در سال 2013 از آن استفاده کرد و در زیره کفش های آدیداس از پلی اورتان ترموپلاستیک به صورت مذاب استفاده شده و از کپسول های انرژی استفاده شده است. این کفی ها انرژی دریافتی را ذخیره کرده و به پا باز می گرداند.

با ترکیب سه فناوری Adiure، Forge Mesh و Bance در کفش های آدیداس، هوای داخل کفش بهتر جریان می یابد و مقاومت کفش افزایش می یابد. علاوه بر این فناوری باید به سایر فناوری های کفش آدیداس تحت عنوان نایک یا آدیداس اشاره کرد. فناوری هایی مانند OrthoLite، Continental، Torsion system، Techfit و غیره وجود دارد. در کفش های آدیداس که هر کدام مزیت های زیادی برای کفش ایجاد می کند.

به طور کلی کفش های ورزشی آدیداس و نایک ویژگی های متفاوتی دارند. هنگام خرید هر یک از این برندها، باید از ویژگی ها و فناوری های موجود در هر یک از آنها آگاه باشید. بنابراین برای پاسخ به این سوال که کفش کتانی نایک بهتر است یا آدیداس، هر فردی باید کفش مورد نظر خود را با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کند.

فروشگاه کتونی برند

masoud_soleymani
masoud_soleymani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋