masoud_soleymani

masoud_soleymani

تاریخچه برند Asics

برند Asicsدر سال 2018 69 ساله شد که برابر با صدمین سالگرد تولد آقای اونیت سوکا، بنیانگذار این برند بود. Asicsراه درازی را پیموده است: از یک فروشگاه کوچک با 4 کارمند که کفش های ورزشی برای بچه های مدرسه می ساختند تا تبدیل شدن به یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین برندهای ورزشی در جهان!

در طول دهه های گذشته، Asicsبه یکی از شناخته شده ترین برندهای ورزشی عملکردی برای کفش و پوشاک ورزشی تبدیل شده است. از قهرمانان المپیک و ستاره های سینما گرفته تا ورزشکاران معمولی و کسانی که دوست دارند صبح ها کمی بدوند، کتونی اسیکس زنانه نامی آشنا برای لباس های ورزشی در سراسر جهان به حساب می آید.

اگر به گذشته نگاه کنیم و به جایی برویم که همه این موارد از آنجا شروع شد، باید گفت که داستان اسیکس از جوانی شروع شد که خواب یک کفش بسکتبال و یک اختاپوس را دید...

 

اسکس

همه چیز از اینجا شروع شد: اختراع مجدد کفش بسکتبال

در سال 1949، کیهاشیرو اونیتاسوکا، یک نظامی بازنشسته، در حال ساخت کفش برای کودکان بود. او نام شرکتی را که راه اندازی کرده بود، شرکت اونت سوکا بود و این شرکت در آن زمان دفتر کوچکی داشت که تنها 4 کارمند داشت.

اونیت سوکا که در ژاپن پس از جنگ زندگی می کرد معتقد بود برای ارتقای روحیه و روحیه جوانان ژاپنی باید سبک زندگی سالم را از طریق ورزش و قهرمانی ترویج کرد، بنابراین اولین اقدام جسورانه آقای اونیت سوکا این بود که انقلابی را به وجود آورد. 

در آن زمان کفش های بسکتبال برای حرکات سریع طراحی نشده بودند و چسبندگی لازم را در زمین نداشتند. اونیت سوکا پس از چندین بار آزمون و خطا به ایده جالبی در سالاد اختاپوس خود رسید. او متوجه شد که ساکشن‌های روی پاهای اختاپوس چسبندگی بالایی دارند و به این نتیجه رسید که اگر بتواند به همان شکل مکنده‌ها را روی کفش‌های لاستیکی بسازد، می‌تواند کفش بسکتبالی بسازد که چسبندگی لازم را داشته باشد و بازیکنان این کار را نمی‌کنند. به راحتی روی زمین بلغزید، پس این دقیقاً همان کاری است که او انجام داد!

این کفش که Onit Sokka Tiger نام داشت تا آنجا پیش رفت که توسط تیم ملی بسکتبال ژاپن در المپیک مورد استفاده قرار گرفت و راه را برای دهه‌ها توسعه فنی، کفش‌های نوآورانه و رشد یک برند ورزشی جهانی هموار کرد. .

تاریخچه اسکس

 

از زمانی که اسکس تأسیس شد، همیشه این فلسفه را در ذهن داشت: "ذهن سالم در بدن سالم!" ». این دیدگاه در اصل از یک ضرب المثل لاتین گرفته شده است. شایان ذکر است که این فلسفه به میراثی تبدیل شد که حتی تا به امروز نیز جزء ضروری این برند محسوب می شود!

از دیدگاه آقای اونیت سوکا، داشتن تحرک، داشتن رفاه و سلامت جسمی تک تک افراد جامعه ضروری بود. برای کمک به دیگران برای دستیابی به این رفاه، او تصمیم گرفت لباس ورزشی بسازد که از همه قهرمانان حمایت کند، حرکت را الهام بخشد و همه را تشویق کند که سبک زندگی فعالی داشته باشند.

 

برند ورزشی Asics

نکات برجسته در تاریخچه برند Asics

آقای اونیت ساکا که کار خود را با کفش Onit Saka Tiger آغاز کرد، به ابتکارات خود ادامه داد و در گوشه ای از این زمین ورزشی پیشگام نوآوری های بیشماری بود.

در طول دهه های 1950 و 1960، Onit Soka کفش های نوآورانه ای برای تنیس و والیبال نیز طراحی کرد. توسعه فنی این برند تا دهه 80 ادامه یافت. این زمانی بود که Asics مواد GEL را به کفش‌های دویدن معرفی کرد - یک فناوری بالشتک انقلابی که همچنان اولین انتخاب دوندگان در سراسر جهان است. Asics در ادامه کفش های مخصوص آژانس اکتشافات فضایی ژاپن را طراحی کرد.

با رشد بیشتر شرکت، Skisدر سراسر جهان گسترش یافت و دفاتر و کارخانه هایی را در ایالات متحده، آلمان، آفریقای جنوبی، پرو، برزیل، استرالیا و غیره افتتاح کرد. امروزه Asicsدارای بسیاری از فروشگاه ها، دفاتر، موسسات تحقیقاتی و تولیدی است. گیاهان در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا.

در حالی که این برند به رشد خود ادامه داد، تأثیر فرهنگی آن نیز در حال افزایش بود. در سال 1978، بروس لی در فیلم «بازی مرگ» یک جفت کفش Onit Soca Tiger Mexico 66پوشید. این کفش های زرد معروف بعدها الهام بخش فیلم معروف تارانتیتو شد که آنها را به پای شخصیت اصلی فیلم «بیل بکش» تبدیل کرد.

امروزه تأثیر فرهنگی این برند به سمت همکاری با طراحان مد، افراد خلاق و قهرمانان در سراسر جهان تغییر کرده است. در جدیدترین کمپین این برند، "من خودم را حرکت می‌دهم"، آسیکس تلاش کرد تا تناسب اندام را ترویج کند و نسل‌های جوان‌تر را الهام بخشد و همه را تشویق کند تا داستان‌های حرکتی خود را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، یکی از این تجربه ها با خطوط زیر نوشته شده است:

"برای من، جنبش "من خودم را جابجا می کنم" صرفاً به معنای بیرون رفتن از خانه و فعال بودن است. وقتی جوان تر بودم، داشتن یک سبک زندگی فعال نیروی محرکه پشت رویاهای من برای بازی برای All Blacks بود. "حالا که من من با Asics همکاری می کنم، من این فرصت را دارم که به نسل های جوان الهام بخشم و آنها را تشویق کنم تا به سمت جلو حرکت کنند و به رویاهای خود برسند."

آردی ساویا، ستاره راگبی و سفیر اسکس

 

کفش ورزشی Asics

 

همان طور که آقای اونیت سوکا تصمیم گرفت به جوانان ژاپنی کمک کند، در نیوزلند نیز شروع به ایفای همان نقش کرد.

در طول 40 سال گذشته، Asicsنقش برجسته ای در فرهنگ ورزشی نیوزلند ایفا کرده است. سال گذشته، این برند اولین فروشگاه شاخص خود را در اوکلند افتتاح کرد و همچنان به یافتن راه‌های جدیدی برای حمایت و تشویق هلندی‌ها برای فعال‌تر شدن و پیگیری انواع دستاوردهای ورزشی می‌پردازد.

از حمایت مالی از رویدادهایی مانند ماراتن های کوئین تاون و اوکلند گرفته تا مشارکت با قهرمانان و سازمان ها برای ترویج فرهنگ ورزش.

در طول سال‌ها، این برند با برنامه Weet-Bix Kids TRYathlon به هزاران کودک در سراسر جهان کمک کرده و با Vodafone Warriorsبرای حمایت از جامعه آنها همکاری کرده است. او همچنین از میشل ونوس، ستاره تنیس نیوزیلندی حمایت کرده است تا بتواند در مسابقات گرند اسلم شرکت کند و به این مقام برسد.

برند Asicsنقش برجسته ای در ترویج فرهنگ ورزشی نیوزیلند - از حمایت از قهرمانان حرفه ای گرفته تا حمایت مالی از رویدادهای ورزشی - تحقق رویای آقای اونیت سوکا و آوردن همه نیوزلندی ها از خانه هایشان و به دنیا آمدن داشته است. سبک زندگی فعالتر و سالمتری داشته باشید.

رهبر در لباس های ورزشی عملکرد: آینده Asics

لحظه الهامی که در سال 1949 به آقای اونیت سوکا رسید، از آن زمان تاکنون در روح و روح برند Asicsباقی مانده است. در تمام سرمایه گذاری های اقتصادی و نوآورانه خود، خواه همکاری با قهرمانان و طراحان باشد، یا آزمایش فناوری های جدید در موسسه علوم ورزشی اسکس، این برند همچنان بر چگونگی تقویت یک سبک زندگی فعال تمرکز می کند. و همه را تشویق کرد که بیرون بیایند و فعال باشند.

آقای اونیت سوکا در سال 2007 در سن 90 سالگی درگذشت. تا زمان مرگش، او با پشتکار در عملیات و فرآیندهای شرکت فعال بود و همیشه با طراحی های جدید تلاش می کرد تا مرزهای تولید محصول نوآورانه را پشت سر بگذارد و به آنچه که بیش از همه می خواست دست یابد: الهام بخش و پرورش دهید." یک سبک زندگی فعال برای همه.»

فروشگاه کتونی برند

masoud_soleymani
masoud_soleymani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋