masoud_soleymani

masoud_soleymani

راهنمای انتخاب کفش بسکتبال مناسب

 

انتخاب  کتونی  بسکتبال مناسب یکی از مهم ترین انتخاب های بسکتبالیست ها به ویژه ورزشکاران حرفه ای این رشته است. ورزش های بسکتبال شامل حرکاتی مانند دویدن، پریدن و حرکات تغییر سریع است که نیاز به یک کفش ورزشی باکیفیت دارد. هنگام انتخاب کفش بسکتبال، ورزشکاران باید فاکتورهای خاصی را برای انتخاب کفش مناسب در نظر بگیرند. کفش بسکتبال مناسب به بازیکنان کمک می کند تا در زمین بازی بهتر عمل کنند و خطر آسیب دیدگی مچ پا و پا را کاهش دهند.

چگونه کفش بسکتبال مناسب انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه تصمیمی در مورد کفش بسکتبال بگیرید، بهتر است سبک بازی و توانایی های خود را در نظر بگیرید. بررسی کنید سبک بازی شما چگونه است؟ آیا هنگام بازی روی سرعت و چابکی تمرکز می کنید یا با قدرت و زبری بازی می کنید؟ پوشیدن کفش های خیلی سبک یا خیلی سنگین برای بسیاری از افراد کاملاً نامناسب است. هنگامی که با سبک بازی خود آشنا شدید، انتخاب کفشی که نیازهای شما را در طول بازی برآورده کند، آسان تر خواهد بود.

برای انتخاب کفش بسکتبال مناسب ابتدا باید طول و عرض پاهای خود را اندازه بگیرید. این اندازه گیری ها به تعیین اندازه واقعی پای شما و بلند یا پهن بودن پای شما کمک می کند. کفش های بسکتبال خود را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کنید. بسکتبالیست‌های سریع به کفش‌های سبک‌تر با کفی نرم‌تر و انعطاف‌پذیری و محافظت بیشتر نیاز دارند. بازیکنان قدرتمند به کفش های سنگین تری نیاز دارند که قدرت و قدرت بالاتری داشته باشد.

هنگام خرید کفش بسکتبال بهتر است چند نمونه بپوشید و راحتی و سایز کفش را امتحان کنید. بهتر است طول کفش بسکتبالی که انتخاب می کنید چند سانتی متر بیشتر از طول پایتان باشد و پهنای کفش به اندازه ای باشد که کفش کاملاً به پای شما برسد اما خیلی تنگ نباشد. در هنگام انتخاب کفش، بهتر است ابتدا چند قدم در کفش راه بروید تا در حین فعالیت، مطمئن شوید که پا از کفش بیرون نمی لغزد.

هشدار

استفاده از کفش های بسکتبالی که مدت زیادی از آن استفاده کرده اید به گونه ای که خاصیت خود را از دست داده اند یا استفاده از کفش های نامناسب می تواند آسیب های جبران ناپذیری به پا وارد کند. آکادمی پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می کند که بسکتبالیست های دبیرستانی و کالج هر ماه کفش های بسکتبال خود را تعویض کنند. استفاده روزانه از کفش برای تمرین و بازی بسکتبال باعث از بین رفتن کفش ورزشی به مرور زمان می شود و پس از مدتی کفش نرمی و راحتی اولیه خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند آنطور که باید از پاهای شما مراقبت کند.

یک لباس بسکتبال خوب چه تاثیری دارد؟

بهبود کارایی

شورت بسکتبال اورجینال مناسب، آمادگی لازم را برای انجام انواع حرکات مانند دویدن و پریدن و انجام انواع فعالیت های مختلف و بهبود عملکرد شما به ارمغان می آورد. با کمک کفش های بسکتبال مناسب می توانید به راحتی حرکت کنید و از ایمنی کفش خود مطمئن باشید. کفش های خوب به شما کمک می کنند بهتر بازی کنید و کمتر نگران پاهای خود باشید. این کتون ها به شما کمک می کنند سریعتر بدوید، بپرید و عملکرد بهتری داشته باشید. باید مطمئن باشید که کفشی متناسب با عملکرد و توانایی های خود انتخاب کرده اید.

خطر آسیب های احتمالی را کاهش می دهد

کفش بسکتبال مناسب از آسیب دیدگی پا و مچ پا در حین تمرین و بازی جلوگیری می کند. کفش بسکتبال از ضربه به پاهای شما هنگام پریدن و دویدن در زمین بسکتبال سخت جلوگیری می کند. در حین بسکتبال در موقعیت ها و جهات مختلف حرکت می کنید که باعث فشار به پا و بدن شما می شود و در برخی موارد باعث پیچ خوردگی مچ پا می شود که شایع ترین آسیب در بین بسکتبالیست ها است. در طول بازی، خطرات بازی شامل مشکلات پا، آسیب های دردناک و کمردرد است. کفش های بسکتبال خوب از همه این مشکلات جلوگیری می کند و به خوبی از پاهای شما محافظت می کند.

ساختار یک کتون مناسب چگونه است؟

بخش های مهم لباس زیر ورزشی

ساختار کفش ورزشی بسکتبال به سه قسمت تقسیم می شود که عبارتند از: رویه، لایه میانی و زیره کفش. کیفیت و ساختار هر یک از این قسمت ها می تواند متفاوت باشد و به طور کلی بر عملکرد و دوام کفش تاثیر می گذارد. هر کدام از این قسمت ها دارای ویژگی هایی هستند که باید با توجه به انتظارات خود از یک کفش بسکتبال در نظر بگیرید.

رویه کفش

هنگام در نظر گرفتن رویه کفش بسکتبال، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که می خواهید کفش چقدر بلند باشد. سایز ساق کفش بسکتبال در سایزهای مختلف ساق بلند، ساق متوسط ​​و ساق کوتاه تولید می شود که هر کدام به سبک بازی بسکتبالیست و توانایی های او بستگی دارد.

کفش بسکتبال ساق بلند

قسمتی از رویه کفش تا مچ پا ادامه می یابد و دور مچ پای شما می پیچد تا ایمنی و محافظت از پای شما افزایش یابد. این پوشش اضافی وزن کفش را افزایش می دهد، بنابراین این کفش ها برای بازیکنانی مناسب هستند که بزرگتر و سنگین تر از سایر بازیکنان هستند یا برای بازیکنانی که در موقعیت های سنتر و فوروارد در زمین بسکتبال بازی می کنند و به دنبال کفش هایی با پوشش بیشتر و محافظت بیشتر هستند. . است.

کتونی برند

 

masoud_soleymani
masoud_soleymani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋