masoud_soleymani

masoud_soleymani

مراحل تولید کفش چیست؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که کفش ها در کارخانه ها چگونه ساخته می شوند؟ فرآیند اصلی تولید کفش برای هر نوع کفشی از کفش های ورزشی گرفته تا پاشنه بلند زنانه یکسان است. کارخانه های تولید کفش در سراسر جهان سه مرحله اصلی را برای تولید کفش دنبال می کنند. مراحل اصلی ساخت کفش عبارتند از:

برش دادن

خیاطی

مونتاژ نهایی

در این مقاله قصد داریم نگاهی به فرآیند تولید کفش و مراحل ذکر شده داشته باشیم. با تیم وبلاگ نیازکو همراه باشید.

مرحله برش در تولید کفش

فرآیند تولید کفش با برش مواد شروع می شود. قسمت های مختلف کفش به طور کلی توسط قالب های فولادی و با کمک پرس هیدرولیک برش داده می شود. برای برش هر قسمت از کفش در سایز مشخص به قالب مخصوص آن نیاز داریم. به این قسمت های مختلف کفش، الگوی کفش گفته می شود. برای تولید تعداد زیادی کفش معمولاً به تعداد زیادی قالب نیاز است. قالب های مورد استفاده برای برش روی مواد چرم یا پارچه قرار می گیرند. سپس از دستگاه پرس برای برش های مورد نیاز استفاده می شود.

پس از این مرحله، کارگران به دقت قسمت های مختلف کفش را مرتب می کنند و روی هم می چینند. این قطعات بعدا وارد مرحله دوخت می شوند. این قطعات برای طبقه بندی مشخص شده اند. یا لوگوهای خاصی توسط واحد چاپ به آنها اضافه می شود. پس از تهیه قطعات مورد نیاز در جعبه های مخصوص قرار می گیرند. کارگران کارخانه این جعبه ها را به بخش خیاطی تحویل می دهند.

مرحله دوخت در تولید کفش

پس از آماده سازی و سازماندهی، قسمت خیاطی کارخانه کار را بر عهده می گیرد. در قسمت خیاطی، عملیات به چند مرحله ساده تقسیم می شود. به هر کارگر وظیفه خاصی محول می شود. به عنوان مثال یکی از کارگران وظیفه مونتاژ قسمت رویه و جلوی کفش را بر عهده دارد. سپس کفش ها را به کارگر بعدی می دهد که مثلاً وظیفه چسباندن سوراخ های بند کفش را بر عهده دارد. واگذاری هر عملیات به یک کارگر مزیت مهمی دارد. پرسنل کنترل کیفیت می توانند به سرعت هر گونه مشکل را پیگیری کنند.

تقسیم عملیات همچنین به کارگران اجازه می دهد تا وظایف را با سرعت بیشتری انجام دهند. در قسمت خیاطی مونتاژ قسمت های رویی و لایی آستر انجام می شود و فوم زبانه در جای خود قرار می گیرد. قسمت رویی کفش با قطعات تقویت شده مونتاژ شده و با حرارت دادن قالب به شکل دلخواه در می آید. محافظ پنجه و ضربه گیر پاشنه پا آماده و وارد مرحله مونتاژ نهایی می شود.

چرم طبیعی و مصنوعی روش های تشخیص

بعد از اتمام مرحله دوم، قسمت رویی کفش آماده چسباندن به زیره است. قبل از چسباندن کفی، رویه کفش باید محکم در جای خود قرار گیرد تا کفی به طور دائم به آن متصل شود. این عمل در واقع شکل نهایی کفش را ایجاد می کند. یک پای پلاستیکی، فلزی یا چوبی وارد قسمت بالایی می شود. رویه کفش محکم کشیده می شود، اما نه در حدی که به مواد کفش آسیب وارد کند و به این ترتیب شکل نهایی کفش را می دهد. هنگامی که رویه محکم در جای خود قرار گرفت، کف آن می تواند برای همیشه وصل شود. در طی این فرآیند، کفش از داخل یک تونل حرارتی عبور داده می شود تا چسب قبل از فرآیند باندینگ نهایی خشک شود.

فروشگاه کفش و کتونی استور

masoud_soleymani
masoud_soleymani

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋