مشاوره مامایی

مشاوره مامایی

عوامل مهم روابط زناشویی

مشاوره روابط زناشویی

عوامل مهم روابط زناشویی

یکی از مهم ترین عوامل و عوامل تعیین کننده در رروابط سلامت روان، ثبات عاطفی زوجین و ازدواج موفق، رضایت زناشویی است، حالتی که در بیشتر موارد، زن و مرد از یکدیگر و ازدواج خود راضی هستند. بر اساس نتایج، عوامل معنوی و مذهبی، جنسی و بین فردی، عوامل ارتباطی و تعاملی و سلامت روان در اکثریت قریب به اتفاق مطالعات تأثیر مثبتی بر رضایت زناشویی داشتند. از دیگر عوامل که با رضایت زناشویی مرتبط بوده و می تواند بر رضایت زناشویی تأثیر بگذارد، عامل جمعیت شناختی است که بر تحصیلات زوجین، سن ازدواج، اختلاف سنی، مدت ازدواج، زنان و مردان شاغل ، وجود و تعداد فرزندان، وضعیت اقتصادی همسر و ازدواج بین فرهنگی هست.

به نظر می رسد عواملی که بر رضایت روابط زناشویی تأثیر می گذارد یا به آن کمک می کند ممکن است در فرهنگ ها متفاوت باشد. به عنوان مثال، درآمد شوهری که در ایران است، متغیر است با درآمد شوهری که در ژاپن است و همین امر میتواند در رضایت زناشویی تاثیر بگذارد.

علت کاهش روابط زناشویی

پس از ازدواج، افراد به دنبال زندگی سرشار از شادی و رضایت هستند. بنابراین مهمتر از خود ازدواج موفقیت در ازدواج و رضایت روابط زناشویی است. در نتیجه کاهش رضایت زناشویی نه تنها باعث ایجاد جو نامناسب در خانواده می شود، بلکه منجر به بی ثباتی خانواده و طلاق می شود. بنابراین با توجه به اهمیت کارکرد متوازن خانواده و جلوگیری از گسیختگی آن، شناخت عوامل مؤثر در رضایت زناشویی که پایه تقویت کننده زندگی زناشویی است، ضروری است.

ما سعی کردیم در این مقاله کلیات روابط زناشویی را بیان کنیم.اگر دوست دارید مشکلاتان را حل کنیم و نیاز به مشاوره روابط زناشویی دارید تا بتوانیم با وزیت آنلاین کلیک کنید تا بتوانیم به بهترین شکل مشاروه به به شما کمک کنیم.

به‌نظرتون این مطلب چطور بود؟

 

مشاوره مامایی
مشاوره مامایی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋