Matin Ravisefat

Matin Ravisefat

نحوه شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری فیشینگ

فیشینگ یا Phishing نوعی حمله مهندسی اجتماعی است که در آن فردی با اهداف بخصوصی تلاش می‌کند قربانی را برای انجام کاری متقاعد کند. کلاهبرداران از طریق ایمیل یا پیام های متنی شما را فریب می دهند تا اطلاعات شخصی خود را به آنها بدهید. آنها ممکن است سعی کنند رمزهای عبور ، شماره حساب یا شماره های تأمین اجتماعی شما را بدزدند. اگر آنها این اطلاعات را بدست آورند ، می توانند به ایمیل ، بانک یا سایر حساب های شما دسترسی پیدا کنند. کلاهبرداران هر روز هزاران حمله فیشینگ انجام می دهند - و اغلب موفقیت آمیز هستند. مرکز شکایات اینترنتی جرائم FBI گزارش داد که افراد در طی یک سال 57 میلیون دلار به دلیل طرح های فیشینگ از دست داده اند.

کلاهبرداران اغلب تاکتیک های خود را به روز می کنند ، اما نشانه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند یک ایمیل یا پیامک فیشینگ را تشخیص دهید.

✅ممکن است ایمیل ها و پیام های متنی فیشینگ از شرکتی باشند که شما می شناسید یا به آن اعتماد دارید. ممکن است به نظر برسد که از یک بانک ، یک شرکت کارت اعتباری ، یک سایت شبکه اجتماعی ، یک وب سایت یا برنامه پرداخت آنلاین یا یک فروشگاه آنلاین هستند.

ایمیل ها و پیام های متنی فیشینگ معمولاً داستانی را برای شما فریب می دهند تا شما را فریب داده و روی پیوند کلیک کنید یا پیوست را باز کنید. ممکن است

✅می گویند آنها متوجه برخی فعالیت های مشکوک یا تلاش برای ورود به سیستم شده اند
✅ادعا کنید که مشکلی در حساب یا اطلاعات پرداخت شما وجود دارد
✅بگویید شما باید برخی اطلاعات شخصی را تأیید کنید
✅شامل فاکتور جعلی باشد
✅می خواهید برای انجام پرداخت روی پیوند کلیک کنید
✅بگویید واجد شرایط ثبت نام برای بازپرداخت دولت هستید
✅یک کوپن برای موارد رایگان ارائه دهید
✅در اینجا نمونه ای از ایمیل فیشینگ در دنیای واقعی وجود دارد.

تصور کنید این را در صندوق ورودی خود مشاهده کرده اید. آیا نشانه هایی از کلاهبرداری می بینید؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

✅به نظر می رسد این ایمیل از شرکتی است که شما ممکن است بشناسید و به آن اعتماد دارید: Netflix. حتی از آرم و هدر Netflix استفاده می کند.
✅در ایمیل آمده است که حساب شما به دلیل مشکل صورتحساب در حالت تعلیق است.
✅ایمیل دارای یک سلام عمومی است ، "سلام عزیزم." اگر در کسب و کار حساب کاربری دارید ، احتمالاً از یک سلام عمومی مانند این استفاده نمی کند.
✅این ایمیل از شما دعوت می کند تا بر روی پیوند کلیک کنید تا جزئیات پرداخت خود را به روز کنید.
✅اگرچه در یک نگاه ممکن است این ایمیل واقعی به نظر برسد ، اینطور نیست. کلاهبردارانی که ایمیل های مشابه این ایمیل را ارسال می کنند ، هیچ ارتباطی با شرکت هایی ✅که وانمود می کنند ندارند. ایمیل های فیشینگ می تواند عواقب واقعی برای افرادی که اطلاعات خود را به کلاهبرداران می دهند ، داشته باشد. و آنها می توانند به اعتبار شرکت هایی که آنها را جعل می کنند آسیب برسانند.

 

اگر ایمیل یا پیامکی دریافت کردید که از شما می خواهد روی پیوند کلیک کنید یا پیوست را باز کنید ، به این س thisال پاسخ دهید: آیا من در شرکت حساب کاربری دارم یا شخصی را که با من تماس گرفته است می شناسم؟

اگر پاسخ "نه" باشد ، این یک کلاهبرداری فیشینگ است. برگردید و نکات مربوط به نحوه شناسایی فیشینگ را مرور کنید و به دنبال نشانه های کلاهبرداری فیشینگ باشید. اگر آنها را مشاهده کردید ، پیام را گزارش دهید و سپس آن را حذف کنید.

اگر پاسخ "بله" است ، با استفاده از شماره تلفن یا وب سایتی که می دانید واقعی است با شرکت تماس بگیرید. نه اطلاعات موجود در ایمیل. پیوست ها و پیوندها می توانند بدافزارهای مضر را نصب کنند.

 

 

Matin Ravisefat
Matin Ravisefat

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋