mapsa22bootcamp

mapsa22bootcamp

برنامه نویسی اندروید را باید از کجا شروع کنم؟

قبل از شروع برنامه نویسی اندروید باید بازار کار آن را به خوبی بررسی کنید و نحوه ی فعالیت رقبای این سیستم عامل و همچنین همکاران خود در این حوزه را به خوبی بشناسید.

بعد از آن نوبت یادگیری زبان های برنامه نویسی اندروید و شناخت پلتفرم های مورد نیاز آن است.

اولین قدم در این راه هم شروع یادگیری زبان های برنامه نویسی این حوزه است، که ما در ادامه بهترین زبان های برنامه نویسی مورد نیاز برای شروع برنامه نویسی اندروید را به شما معرفی میکنیم.

برای یادگیری هر یک از این زبان ها می توانید به یک بوت کمپ برنامه نویسی معتبر و حرفه ای مثل مپصا اچ آر مراجعه کنید. بوت کمپ برنامه نویسی مپصا اچ آر علاوه بر آموزش های حرفه ای برنامه نویسی، شما را با چالش های انجام یک پروژه ی واقعی آشنا می کند و در نهایت برای استخدام به مجموعه های معتبر معرفی خواهید شد.

زبان های برنامه نویسی اندروید

چندین زبان برنامه نویسی هستند که برای برنامه نویسی اندروید مپصا اچ آر شناخته شده اند. اما در این بین 2 زبان وجود دارد که بیشتر از بقیه در توسعه اپلیکیشن های اندروید به کار برده می شوند. این 2 زبان برنامه نویسی عبارت اند از:

  1. جاوا (Java)

جاوا اصلی ترین زبان برنامه نویسی اندروید به حساب می آید و ابتدا جاوا تنها زبان رسمی برای توسعه اپلیکیشن اندروید بوده است، تا وقتی که زبان برنامه نویسی کاتلین (Kotlin) وارد کار شد.

این زبان برنامه نویسی بیشترین پشتیبانی را توسط گوگل دارد و بسیاری از برنامه های موجود در پلی استور (Play Store) با جاوا ساخته شده اند.

در مجموع جاوا با تمام نواقص و ویژگی های مثبتی که دارد یک زبان عالی برای تجربه ی لذت بخش توسعه یک اپلیکیشن اندروید است.

شما می توانید خیلی راحت آموزش جاوا ببینید و فعالیت خودتان را در حوزه برنامه نویسی اندروید شروع کنید.

  1. کاتلین (Kotlin)

کاتلین یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که به طور کامل با جاوا سازگار است و می تواند در آینده به عنوان زبان جایگزین جاوا در برنامه نویسی اندروید استفاده شود. Kotlin می تواند با جاوا تعامل داشته باشد و بر روی ماشین مجازی جاوا اجرا می شود. همچنین با Kotlin می توان به تمام کتابخانه های جاوا دسترسی داشت. 

Kotlin بیشتر برای توسعه اپلیکیشن های اندروید، اپلیکیشن های تحت وب، اپ های دسکتاپ و اپلیکیشن های سمت سرور (server-side) استفاده می شود. این زبان برنامه نویسی، برای هر کسی که می خواهد در این حوزه فعالیت کند انتخاب عالی ای خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت کاتلین در مقایسه با جاوا برای مبتدیان بسیار ساده تر است و در نتیجه می تواند به عنوان یک نقطه شروع برای توسعه اپلیکیشن اندروید استفاده شود. البته کاتلین هنوز هم زبان مرسومی برای این کار نیست و همچنان جاوا یکه تاز برنامه نویسی اندروید است.

در نهایت باید بدانیم که پیش از شروع هر آموزشی، تحقیقات گسترده در آن زمینه بسیار مهم است. اول باید بدانیم چیزی که میخواهیم یاد بگیریم بازار کار خوبی، چه الان و چه در آینده خواهد داشت یا خیر. پس از آن باید ببینیم چه آموزشی ما را زودتر به هدفمان می رساند و باید چه مکانی را برای آموزش انتخاب کنیم. در مرحله ی آخر هم به سراغ شروع آموزش می رویم و تمام انرژی خودمان را بر روی یادگیری آن زبان برنامه نویسی به بهترین شکل ممکن خواهیم گذاشت.

mapsa22bootcamp
mapsa22bootcamp

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋