mapsa22bootcamp

mapsa22bootcamp

فریم ورک (framework) چه مزایایی دارد؟

وقتی از برنامه نویسی صحبت می کنیم احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می رسد زبان های برنامه نویسی است. طبیعی هم هست چون شما به عنوان یک برنامه نویس با بیشترین چیزی که سر و کار دارید زبان های برنامه نویسی است.

معمولا هم بیشترین اختلاف و بحث بین برنامه نویس های با تجربه، انتخاب مناسب ترین زبان برای برنامه نویسی است. اینکه آیا باید برای ساختن اپلیکیشن های موبایل سوئیفت (swift) یاد بگیریم یا نیازی نیست؟ برای برنامه نویسی وب پایتون یاد بگیریم یا روبی؟

فریم ورک شامل یکسری کد هاست که در هر پروژه استفاده می شوند و تکراری می باشند، وقتی برنامه نویسان از فریم ورک استفاده می کنند باعث جلوگیری از دوباره نوشتن این کد ها می شود و باگ های کد نویسی کاهش پیدا کنند.

فریم ورک برنامه نویسی دقیقا چیست؟

به زبان ساده، فریم ورک برنامه نویسی ابزاری است که برای ساده تر کردن روند برنامه نویسی از آن استفاده می شود.

در گذشته ساختن یک نرم افزار نیازمند تسلط کامل به یک زبان برنامه نویسی و استفاده از تمامی قابلیت های آن برای ایجاد امکانات بیشتر در برنامه بود.

در آن زمان خیلی طبیعی بود که برنامه نویس ها به تمامی اشاره گرها (pointers)، توابع (functions)  اهمیت زیادی بدهند، چون کیفیت کد آنها به این موارد وابسته بود. ولی در برنامه نویسی مدرن، همه این بخش ها به طور خودکار انجام می شوند تا سرعت کار بالا برود.

اینجا درست همان جایی است که فریمورک ها نقش خیلی بزرگ و مهمی ایفا می کنند. فریمورک ها راه حل های از پیش نوشته شده و دسته بندی شده ای را ارائه می دهند که شما می توانید به کمک آنها ایرادات و خطا های معمول برنامه نویسی را به حداقل برسانید.

دسته بندی فریم ورک ها :

  فریم ورک های فرانت اند (front-end)

واژه front-end به بخشی از نرم افزار اشاره می کند که کاربر با آن سر و کار دارد. در واقع این همان بخشی است که در مرورگر کاربرها نمایش داده می شود. فریم ورک های فرانت اند به برنامه نویس این امکان را می دهد تا با استفاده از زبان هایی مثل html و css و JavaScript اپلیکیشن هایی با تجربه کاربری بهتر بسازند.

معروف ترین فریمورک هایی که در حوزه فرانت اند بازارکار داغی دارند می توان به react js و vue js و angular اشاره کرد.

    فریم ورک های بک اند (back-end)

این فریم ورک ها اتصالی بین زبان های برنامه نویسی و دیتابیس ها ایجاد می کنند، که برنامه نویس بتواند داده های کاربردی تری را در فرانت اند برنامه اش به نمایش بگذارد.

معروف ترین فریمورک هایی که در حوزه بک اند بازارکار خوبی دارند می توان به laravel و django و ruby on rails و flask و express js اشاره کرد.

    فریمورک های توسعه موبایل

همانطور که از اسم این فریم ورک انتظار می رود، ابزارهایی برای ساخت اپلیکیشن ها و بازی های موبایل ارائه می دهد.

به دلیل پیچیدگی برنامه نویسی موبایل (با توجه به اندازه های مختلف گوشی های هوشمند) نیاز به چنین ابزارهایی بسیار احساس می شد که با پیشرفت زبان های برنامه نویسی، فریمورک های بسیاری با هدف حل این مشکل ایجاد شدند.

فریم ورک ها چه مزایایی دارند؟   

کد نویسی سریع تر و منظم تر انجام میشود.

اکثر چارچوب های محبوب منبع باز (یا در دسترس برای استفاده به صورت رایگان) هستند.

 خطاهای کد نویسی در هنگام نوشتن برنامه کاهش می یابد.

کد امن تر است، تست و اشکال زدایی کد بسیار ساده تر است.

می توانید با سرعت بیشتری کار کنید.

 

 

mapsa22bootcamp
mapsa22bootcamp

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋