mantoluxe

mantoluxe

مانتو عبایی از گذشته تا امروز

 

. . .

 

مانتو عبایی از گذشته تا امروز

مانتو عبایی از پوشش هایی است که در قدیم مختص زنان عرب حاشیه خلیج فارس بود ولی امروزه به یکی از پوشش های زنان کشورهای دیگر که طرفدار مدلهای خاص هستند تبدیل شده است. در این مقاله سعی داریم با مانتوی عبایی، تاریخچه و ویژگی های این نوع مانتو بیشتر آشنا شویم.  

مانتو چیست؟

مانتو یک لغت فرانسوی است که اول بار در قرن 17 و 18 در فرانسه از آن استفاده شد. این نوع لباس که ظاهرش شبیه پالتو یا شنل است در جلو بوسیله دکمه بسته می شود. استفاده از این نوع پوشش در ایران با آمدن انقلاب وارد ایران شد و نیاز آن به جهت داشتن پوشش اسلامی در ایران به وجود آمد.

عبا چیست؟

عبا به لباسهای بلند و گشاد با آستینهای بلند گفته میشود که بر روی لباس پوشیده می شود. عبا در رنگها و طرحهای مختلف تهیه می شود ولی رنگ مشکی آن پرطرفدارتر است. لباس اکثر زنان عرب چه آنها که باحجاب هستند و در شهرهای مذهبی مکه و مدینه سکونت دارند و چه آنها که بی حجاب هستند و در شهری مثل ریاض اقامت دارند عبا است.

در جنوب ایران هم زنان جنوبی از لباسهایی که شکل و شمایلی شبیه عبا دارند می پوشند. البته لباس زنهای بندری نوع متفاوت و خاصی از لباسهای اصیل و بومی ایران است اما به دلیل نزدیکی فرهنگی و همسایگی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از لباسهای نوع عبا در میان زنان جنوبی زیاد دیده می شود.

در واقع عبا پارچه ای چهار گوش است که روی بدن می افتد و دستها تا مچ و همچنین پاها را تا پایین میپوشاند.

عباهای سنتی مدل و الگوی خاصی ندارند ولی این نوع پوشش با تغییرات فشن و مد دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مانتو عبایی چیست؟

مانتو عبایی از مانتوهایی است که برای زنان محجبه سرتاسر دنیا جذابیت خاصی دارد. البته این پوشش مختص خانم های محجبه نیست و در بین زنان دیگر کشورها هم طرفدار دارد.

مانتو عبایی دیگر مختص زنان عرب نیست که با پارچه مشکی رنگ ساده کاربرد داشت بلکه در کشورهای دیگر و با رنگهای متنوع تولید می شود.

مانتو عبا دارای اندازه ای بلند با سایزی گشاد است به طوری که کل بدن را می پوشاند. به همین خاطر هست که عربها و زنان محجبه استفاده بیشتری از این نوع پوشش دارند.

هدف از تولید این مدل مانتوها خنک نگه داشتن بدن در هوای بسیار گرم کشورهای عربی می باشد. بعضی از برندهای مطرح در تولید لباس در دنیا برای جذب زنان متمول و ثروتمند عربی شروع به طراحی انواع مانتو عبایی با استایل و طرحهای جدید کرده اند.

عباهای امروزی فرق زیادی با مدلهای قدیمی این نوع لباس دارد. مدلهای قدیمی الگوی خاصی نداشت و از یک پارچه سیاه و ساده برای دوخت آنها استفاده می شد. برای خواندن ادامه مطلب مانتو عبایی کلیک کنید .

 

 

mantoluxe
mantoluxe

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋