mantoaysen.

mantoaysen.

ویژگی های لباس‌ فرم اداری مناسب برای هر سازمان چیست؟

لباس فرم اداری در هر مجموعه ای نشان دهنده‌ی ارزش و احترام آن مجموعه به برندینگ سازمانی خود است. زیرا اولین چیزی که نظر مراجعه کننده به یک مجموعه را جلب می‌کند پوشش کارکنان آن مجموعه و دوم نحوه برخورد کارکنان است.پوشیدن مانتو فرم اداری علاوه بر زیبایی ظاهری و ایجاد نظم در محیط کار باعث ایجاد همبستگی و حس مشترک در بین پرسنل یک سازمان یا شرکت نیز می‌‌شود و تاثیر به سزایی در روحیه افراد جامعه و همچنین پرسنل دارد. ویژگی های لباس فرم اداری با توجه به حوزه فعالیت و برندیگ آن سازمان و ارگان مشخص میشود. لباس فرم اداری باید از نظر جنس و طرح کیفیت مناسبی داشته باشد. هر چقدر کیفیت بالاتر باشد نشان از ارزشی دارد که سازمان شما برای برندینگ خود قائل است.

 

ویژگی های لباس‌ فرم اداری

  • رنگ: اولین چیزی که نظر دیگران را جلب می کند رنگ است. معمولا در طراحی لباس فرم اداری از رنگ سازمانی و برندینگ سازمان الهام گرقته می شود.
  • جنس: در انتخاب جنس مانتو اداری باید دقت ویژه ای شود زیرا با توجه به استفاده روزانه، کیفیت این لباس ها نیز کاملا بایدحفظ شود. جنس پارچه لباس باید دقیقا مطابق با شرایط کاری آن شغل باشد. برای مثال کسی که داخل اداره یا بانک کار می‌کند، نیازی ندارد لباس ضخیم بپوشد. به‌صورت‌کلی جنس پارچه باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و در برابر عوامل مختلف مقاومت داشته باشد. از پارچه‌های: فلامنت، ویسکوز، پلی‌استر پنبه و ترکیبی از این‌ها، برای لباس‌های خاص استفاده می‌ش
  • سایز : همانطور که می‌دانید سایز اهمیت ویژه ای در لباس فرم اداری دارد، سایز لباس نباید خیلی تنگ و یا گشاد باشد. اندازه بودن لباس تعیین کننده شیک پوشی پرسنل سازمان و یا شرکت است که باید کاملا جدی گرفته شود. سایز و اندازه لباس باید به گونه‌ای باشد که وقتی یک نفر آن لباس را برای کار می‌پوشد، احساس راحتی داشته باشد. به همین دلیل لباس فرم و لباس کار باید دقیقا فیت تن تولید شود. لباس‌ کار باید به راحتی چروک نشود و قابلیت شستشوی مداوم را داشته باشد. درآوردن و پوشیدن لباس باید برای فرد راحت باشد و زحمت زیادی برایش نداشته باشد. درنهایت فرد باید بتواند با لباس فرم یا لباس کار خودش در شرایط محیطی مختلف احساس خوشایندی داشته باشد.

 

  • متریال و مواد به‌کار رفته در لباس: منظور از مواد و متریال اولیه در لباس، همان نخ دوخت، زیپ، دکمه و مواد دیگر است. درواقع تک‌تک وسایل و موادی که در تولید لباس فرم و لباس کار به‌کار می‌رود باید با حرفه فرد متناسب باشد. مثلا اگر قرار است لباس کار یا فرم برای برق‌کار تولید شود، از زیپ و دکمه فلزی نباید به هیچ عنوان استفاده کرد. علاوه بر این باید کیفیت مواد داخل لباس درجه‌یک باشد تا در طولانی مدت، ماندگاری و دوام خود را حفظ کند.

 

بهترین جنس مانتو اداری کدام است؟
مهم‌ترین نکته در تولید لباس فرم اداری، انتخاب پارچه مناسب است. پارچه‌هایی که برای دوخت مانتو فرم به کار می‌روند، از تنوع بالایی برخوردار هستند و قیمت و کیفیت آن‌ها متفاوت است. لازم به ذکر است که انتخاب پارچه روی کیفیت محصول نهایی و همچنین قیمت تمام شده آن تاثیر مستقیم دارد، بنابراین باید با دقت بالایی انجام گیرد.

  • پارچه فیونا

فیونا از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین به دلیل وجود الیاف مصنوعی از استحکام و عمر بالایی برخوردار است. فیونا به دلیل نوع بافت به خوبی روی تن می‌نشیند و پوشیدن آن احساس شیک بودن را به طور کامل به شما منتقل می‌کند. پارچه‌های فیونا موجود در بازار از نوع ایرانی و پارچه‌های وارداتی چینی هستند. این محصول در نوع، ضخامت و وزن‌های متفاوتی موجود است و قیمت هر کدام متفاوت است. این پارچه دوخت خوبی دارد و به دلیل ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، محبوبیت بالایی در بین تولید کننده‌ها و همچنین مصرف‌کنندگان دارد. با این تفاسیر می‌توان پارچه فیونا را به‌عنوان بهترین جنس مانتو فرم اداری معرفی نمود.

 

 

  • پارچه فلورا

فلورا یا فلورانس یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای تولید مانتو های فرم اداری است که طرح آن شباهت زیادی به پارچه‌های مکانیک و یا پرشیا مکانیک دارد. معمولا جنس فلورا موجود در بازار ایرانی است و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. این نوع پارچه پرزدهی و آبرفت نداشته و ایستایی خوبی در تن دارد. اگر با دست آن را لمس کنید، کمی احساس زبری می‌کنید. فلورا جنس خنکی دارد و برای فصل‌های گرم سال بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در دو نوع ساده و راه راه در بازار یافت می‌شود که هر دو برای دوخت مانتو شلوار اداری به کار می‌روند. اگر به دنبال لباس فرمی خاص و متفاوت چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کیفیت، هستید به شما اطمینان می‌دهیم که این جنس می‌تواند انتخاب فوق العاده‌ای باشد.

 

  • پارچه فاستونی

فاستونی به عنوان پارچه رسمی در صنعت نساجی شناخته می‌شود و گزینه مناسبی برای دوخت لباس‌های فرم و رسمی است. این جنس نوعی از پارچه است که از درصدهای مختلف نخ پشم طبیعی و الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و نایلون تولید می‌شود، اما تفاوت چشم‌گیری با پارچه پشمی دارد. پارچه فاستونی محکم، ظریف و نرم است. با این ویژگی‌ها، هوا را در خود نگه داشته و در مقابل سرما مانند عایق عمل می‌کند. در مقایسه با پارچه پشمی، فاستونی مقاوم‌تر و بادوام‌تر بوده و شکل طبیعی خود را تا مدت‌ زمان طولانی نگه می‌دارد. پارچه فاستونی می‌تواند در وزن‌های مختلف جهت فصول مختلف تولید شود و معمولا در ایران با عرض ١۵٠ سانتی‌متر عرضه می‌شود. طرح این پارچه نیز می‌تواند ساده، چهارخانه و یا راه راه باشد.

 

مزایای استفاده از لباس فرم
پوشیدن لباس فرم در سازمان‌ها با مزایای متعددی همراه است. مزایای داشتن قانون پوشش در محل ‌کار شامل موارد زیر است:

 

  • نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن: وقتی که ضوابط و قواعد لباس فرم پرسنل در شرکت شما رعایت شود و همه از لباس فرم استفاده کنند، دیگر مهم نیست چه کسی قرار است وارد محل کار شما شود؛ زیرا پوشش کارکنان نشان می‌دهد که مجموعه شما حرفه‌ای است.

 

  • از بین بردن ذهنیت در انتخاب لباس: اگر در شرکت، برای پوشش و لباس کارکنان قانون وجود داشته باشد، ذهنیت انتخاب کردن لباس کاملا حذف می‌شود. همچنین باعث می‌شود که هیچ‌کس نتواند مجموعه شما را غیرحرفه‌ای تلقی کند؛ زیرا خیلی از افراد، حرفه‌ای بودن کارمندان را با نوع پوششی که دارند درنظر می‌گیرند.

 

  • رعایت کردن استانداردهای ایمنی: بعض از صنایع مثل: صنایع تولیدی، عمل کردن و اجرای قانون و مراقبت‌های بهداشتی، قوانین مرتبط به پوشش برای مطمئن شدن از ایمنی کارمندان، کارکنان، بیماران و مشتریان است. چند نمونه از موارد مربوط به پوشش بعضی از شرکت‌ها شامل: عینک‌های ایمنی، لباس‌های ضدآتش و دستکش هستند.

 

  • بهبود و ارتقای بهره‌وری: وقتی که همه کارمندان لباس حرفه‌ای بپوشند و اعتمادبه‌نفس داشته باشند، تبدیل به یک تیم با انگیزه با افراد سازنده‌تر می‌شود.
  • تشخیص راحت کارمندان: در بعضی از شرکت‌ها، ضوابط و قواعد لباس فرم پرسنل، شامل یونیفرم است که باعث می‌شود هر کارمند با کارمندان بخش‌های دیگر جدا باشند. در نتیجه تشخیص و شناسایی کارکنان در قسمت‌های مختلف بسیار راحت‌تر است.

 

  • مطمئن شدن از رفتار عادلانه و منصفانه: به وجود آوردن یک الگوی پوشش رسمی، به کارمندان حس اطمینان خاطر می‌دهد که سرپرست یا کارفرما، رفتار منصفانه‌ای با تمام کارکنان دارد.

 

نتیجه‌گیری
لباس فرم هر سازمان در دید کلی مشتری از آن سازمان یا ارگان تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل آراستگی و تناسب لباس فرم با حیطه کاری و برندینگ سازمان یکی از مهم‌ترین ویژگی های لباس فرم اداری است.

mantoaysen.
mantoaysen.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋