mantoaysen.

mantoaysen.

چه عواملی بر قیمت مانتو و شلوار اداری در سال 1403 تاثیر می‌گذارند؟

مانتو شلوار فرم یکی از پوشاک بسیار پرفروش برای بانوان شاغل در بازار است که با قیمت‌های متنوعی به فروش می رسد. عوامل مختلفی باعث ایجاد تغییر در قیمت مانتو‌ اداری می‌شود. مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت انواع مانتو شلوار فرم تاثیر می گذارد، عبارتست از : جنس پارچه، متراژ آن، طرح و مدل مانتو، کیفیت دوخت، هزینه دوخت و دستمزد، برند تولید کننده مانتو، خرجکار و لوازم مورد استفاده در دوخت لباس‌ها، سایز و رنگ و ویژگی‌های خاص مثلا ضد چروک بودن، استفاده از لایی، مغزی دوزی، آستردار بودن و … همه از فاکتورهایی هستند که بر روی قیمت نهایی یک دست مانتو شلوار اداری تاثیر می‌گذارند. در ادامه به بررسی دقیق هر یک از آن‌ها می پردازیم.

 

تعیین قیمت مانتو شلوار اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

  • جنس پارچه مانتو و شلوار

جنس پارچه یکی از مهم‌ترین عواملی است که در برآورد هزینه مانتو شلوار اداری تاثیر دارد. در دوخت مانتو شلوار‌های اداری معمولا از پارچه‌های کرپ، فیونا، بزیاق ترک، فاستونی و فورا استفاده می‌شود. هر یک از این پارچه ها ویژگی‌های خاصی دارند و با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. هرچه جنس پارچه بهتر و با کیفیت تر باشد، قیمت آن نیز گران‌تر خواهد بود. در نتیجه قیمت مانتو شلوار اداری تولید شده با آن پارچه نیز به نسبت سایر جنس‌ها بیشتر می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت پارچه نیز هر سال قدری افزایش می‌یابد، از این‌رو افزایش قیمت مانتو و شلوار نیز دور از انتظار نیست.

  • دستمزد خیاط

دستمزد خیاط یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت تولید مانتو در اتحادیه است. اکثر خیاط ‌ها بابت دوخت مانتو شلوار اداری مبلغ بیشتری دریافت می کنند؛ چراکه زمان و انرژی بیشتری صرف آماده سازی آن می کنند. دستمزدها سالانه تغییر می‌کنند. پس توجه داشته باشید که با افزایش دستمزد خیاطان، قیمت نهایی مانتو نیز افزایش می یابد.

  • مدل مانتو شلوار اداری

پیچیدگی و سادگی مدل مانتو از عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرم زنانه است. هر چقدر مدل ساده‌تر باشد، فرآیند دوخت آن آسان‌تر و دستمزد آن پایین‌تر خواهد بود و در نتیجه قیمت کمتری خواهد داشت. در مقابل مانتوهای سفارشی با مدل پیچیده، به‌دلیل مراحل دوخت دشوار، قیمت بیشتری دارند. در نتیجه طرح و مدل لباس و نحوه دوخت‌ آن‌ها می‌تواند روی دستمزد خیاط و در نهایت قیمت نهایی محصول تأثیر بگذارد.

  • سای​​​​​​​ز‌های متفاوت مانتو شلوار اداری

سایزبندی مانتو و شلوار فرم، یکی دیگر از فاکتور‌های مؤثر در قیمت این نوع لباس‌ها است. واضح است که هر چه سایز لباس بزرگتر باشد، اندازه پارچه مصرفی در آن بیشتر و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر است.

  • خرید مانتو به صورت عمده یا تک

ناگفته پیداست که قیمت مانتو فرم در تولیدی، بسیار کمتر از خرید تکی از مغازه و پاساژ است. البته اگر قصد خرید از تولیدی را دارید باید در نظر داشته باشید که معمولا تولیدی‌ها فروش تکی ندارند و برای دریافت یک دست مانتو شلوار باید تعداد مشخصی را به صورت عمده خریداری کنید. اما برخی از تولیدی‌ها مانند مانتو آی سن انواع مدل‌های مانتو اداری را به صورت تکی و به قیمت عمده به مشتریان خود ارائه می‌نمایند.

  • محل یا منطقه فروش مانتو فرم

این عامل از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت فرم اداری در فروشگاه‌ها و مغازه‌هاست. هرچه منطقه لوکس‌تر باشد، هزینه دریافتی بابت محصول بیشتر است. میدان هفت تیر، بازار بزرگ 15 خرداد، امامزاده حسن، خیابان تجریش و خیابان جمهوری از بهترین مراکز فروش مانتو اداری در تهران هستند. قیمت لباس فرم زنانه در این مناطق با یکدیگر تفاوت دارد. هر شخصی متناسب با میزان بودجه خود می‌تواند به هر یک از این مناطق مراجعه کند.

  • خرجکار و لوازم مورد استفاده در دوخت لباس‌ها

لوازم مصرفی در دوخت و دوز مانتو اداری مانند لایی، آستر، دکمه، زیپ، مغزی، اپل و... از دیگر عوامل موثر در قیمت آن هستند. قطعا اگر دکمه‌های مانتو اداری، مدل‌ ساده‌تری داشته باشد، قیمت آن نیز به مراتب نیز کمتر می‌شود. همچنین اگر در دوخت لباس‌ها از اکسسوری‌های خاص و گران استفاده شود، قیمت محصول نیز به مراتب افزایش می‌یابد. هریک از خرجکارها بسته به نوع جنس و دیگر موارد، قیمت‌های متفاوتی دارند که روی قیمت اصلی و نهایی موثر است.

  • هزینه‌های جاری تولیدی‌ها

هزینه‌های جاری در واقع همان هزینه‌هایی هستند که نه می‌توان برای آن‌ها هزینه مشخصی در نظر گرفت و نه می‌توان آن‌ها را به حساب نیاورد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید محاسبه کنید برای هر مانتو شلوار به چه اندازه از نخ استفاده شده است. از طرفی دستگاه‌ها همواره در حال کار کردن هستند و هر دستگاهی دارای اصطحکاک می‌باشد، پس باید این هزینه‌ها را وارد حساب و کتاب کرد. بنابراین باید یک هزینه جزئی باید برای این موارد و فرسایش دستگاه‌ها به قیمت نهایی آن چه تولید شده است، اضافه شود. هزینه‌های خدماتی، اجاره، برق، حمل و نقل و مشابه آن‌ها از جمله موارد دیگر است که در پروسه تولید انجام شده‌اند و باید محاسبه شوند.

  • کیفیت دوخت مانتو اداری

نکته‌ای که شاید اهمیت آن از چشم اکثر مشتریان پنهان بماند، کیفیت دوخت مانتو است. احتمالا هنگام پرو مانتوهای اداری در فروشگاه‌های مختلف، متوجه تفاوت تنخور آن‌ها شده‌اید. هرچه کیفیت دوخت مانتو و شلوار بالا باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که همیشه گران بودن یک محصول دلیلی بر کیفیت بالای آن نخواهد بود.

  • برند مانتو اداری

در تمام دنیا قیمت هر کالا و محصولی با یک برند مشهور و معتبر بیشتر از کالاهایی با برند ناشناخته است. این مورد در زمینه پوشاک نیز صدق می‌کند. زمانی که از برند معروفی نظیر نایک خرید می‌کنید طبیعتا هزینه بالاتری خواهید پرداخت. البته این موضوع صرفا بخاطر کیفیت بالای آن نیست. به این خاطر است که وقتی یک برند معتبر، محصولی را تولید می‌کند تمام اعتبار خود را روی آن می‌گذارد و اگر به هر دلیلی محصول تولیدی آن دچار مشکل شود، تمام اعتبار و خوشنامی آن زیر سوال می‌رود. به همین علت برندهای بزرگ هیچوقت محصول بی‌کیفیت تولید نمی‌کنند و کیفیت بالا نیز قطعا قیمت بالاتری دارد.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی نمودیم، عوامل موثر بر قیمت مانتو و شلوار اداری در سال 1403، را بررسی و درباره هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه صحبت کنیم. حال شما با اطلاع کامل از این عوامل، می‌توانید مقایسه صحیح‌تری بین فروشگاه‌ها و مانتوسراهای مختلف داشته باشید و با اطمینان خاطر اقدام به خریدشیک‌ترین و با کیفیت‌ترین مانتو شلوار‌های اداری نمایید.

 

منبع: https://www.soorban.com/business/13090-price-office-coats-pants-factors

 

mantoaysen.
mantoaysen.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋